Print Friendly and PDF

Translate

Anon (2018)

|


100 dk
Yönetmen:Andrew Niccol
Senaryo:Andrew Niccol
Ülke:Almanya  , ABD , Kanada K
Tür:Suç, Gizem, Bilim-Kurgu, Gerilim
Vizyon Tarihi:01 Mayıs 2018 (ABD)
Dil:İngilizce
Müzik:Christophe Beck
Çekim Yeri:Toronto, Ontario, Kanada
Kelimeler:hacker, detektif, teknoloji, devamı...
Nam-ı Diğer:Tundmatu
Oyuncular:
Clive Owen,Afiya Bennett,Morgan Allen,

Özet

Yakın bir gelecekte insanların gözlerine yerleştirilen bir alet sayesinde artık suç diye bir şey kalmamıştı ve eğer birisi suç işlerse, suç işleyen kişi artık işlediği suçu saklayamıyordu. Fakat bu yeni teknolojik alet sadece insanların işledikleri suçları değil onların yaşadığı her anı kayıt ediyordu. Bu yüzden de artık insan mahremiyeti diye bir şey kalmamıştı. Her ne kadar suç ile savaşta büyük bir başarı elde edilse de bir anda artan cinayetler ve bir türlü bulunamayan bir seri katil bu yeni düzeni tehdit etmeye başlamıştı. Bunun üzerine işinde deneyimli olan dedektif Sal bu gizemli davanın başına getirildi. Sal kısa bir süre içinde tüm bu cinayetler ile bağlantısı olduğunu düşündüğü bir kadını tespit etti. Ancak kadının ne bir kaydı, ne bir kimliği ne de bir ismi bulunamıyordu. Dedektif Sal bu gizemli kadını araştırdıkça davanın sonuna değil aslında davanın daha çok başında olduğunu fark etti ve dedektif eğer bu gizemli kadını bulmazsa çok yakında kendinin de bir sonraki kurban olacağını anladı. Artık dedektif Sal'in bir cinayete kurban gitmeden önce bu meçhul kadını bulmak için zamanla yarışmasından başka çaresi kalmamıştı! –

ALTYAZI

Savaşmaktan vazgeçiyorum
 Bu bir son olsun Gizlenecek bir yerim
Karanlık bir köşem olsun
Unutulmak istiyorum, Tanrı tarafından bile
 Robert Browning Paracelso (1835)
 Dün gece şansın yaver gitti mi?
 Elbette gitti, değil mi?
 Açık bir pencereyim ben.
 Sonsuzluğun ötesinde.
 Bileğinde yepyeni bir dünya var.
 Adım Giguere de Corto.
 Oğlum   telefonlarıma cevap vermedi.
 Hiç böyle yapmazdı.
 Ne olduğunu biliyor musunuz?
 1 saat önce Ether'da bulundu.
 Görmek istediğine emin misin?
 Eminim.
 Görmek istiyorum.
 ETHER GİZLİ SİTEYE GİRİŞ ÇOK GİZLİ BİLGİ ERİŞİM İZNİ DİKKATLİ OL Geri dön.
 Geri dön.
 DOSYANIN SONU Nerede bıraktığımı biliyorum.
 Kaydımda görebilirsiniz.
 Otel tuvaletinde bıraktım.
 Bana hizmetçiyi göster.
 Yardımcı olamayacağım.
 Başka biri çalmış olmalı.
 Kendi başına öylece yürüyüp gitmedi ya!
 Keşke yardımcı olabilseydim.
 Gidelim.
 Bir dakika önce olanları ona göstermediniz efendim.
 4 saat sonrasında bileziği satıp kirasını ödediğini de göstermedim.
 Kadının hal ve hareketlerine uyuz olmam da cabası.
 O an, müvekkilim hayatı için çok korkmuştu.
 Sakın yapma.
 Hiçbir şey yapmadım.
 Kendini savunması için çok kısa bir zamanı vardı.
 O adamın silahına uzanıp uzanmadığını bilemezdi.
 YASADIŞI BİR EYLEM TESPİT EDİLDİ HEMEN TESLİM OL Bebeğin bakış açısından da görebildiğiniz üzere   müvekkilim yetkililere teslim oldu.
 Beni ilgilendiren şey 1 saat öncesinde yaptıkları.
 Jurinin de ilgisini çekecektir.
 Müvekkilinizin yargı muhakemesi pek de iyi bir durumda değildi.
 Uzlaşma şartlarını konuşalım.
 - Efendim  - Görüyorum.
 GİZLİ DOSYANIN SONU Charlie, kızlar nasıl?
 Para harcamaya devam ediyorum.
 James Cray.
 Alnının ortasından vurulmuş.
 - Yaklaşık 1 saat önce.
 - Neden kayıtlarına erişilemiyor?
 Charlie.
 Onu kimin vurduğunu ne zaman öğrenebileceğiz?
 Nasıl bittiğine bir bak.
 İzin verildi.
 Dairesine giriyor.
 5 dakika sonra, hisse senedi fiyatlarını kontrol ediyor.
 - Sonrasında işler ilginçleşiyor.
 - İlgimi çekmedi demedim ki?
 Siktir.
 Kimsin?
 Katilin gördüklerini görüyor.
 Kendini gizlemek için.
 Katil, Cray'ın Göz Belleği'ni hackliyor.
 - Cray'in bakış açısı  - Ne yapıyorsun?
  artık katilin bakış açısı.
 Kendine bakıyor.
 Cray daha ne olduğunu anlayamadan  Lütfen yapma.
 Yalvarırım.
 Kim bir insanı hackleyebilir ki?
 Bu iyi olan kısmı.
 Daha kötüsü de mi var?
 Metadata'daki ölüm saatine bak.
 Zaman çizelgesi 18:10:24'te bitiyor.
 Tanrım.
 Sadece adamın gözünü hacklemekle kalmamış   kurbanı öldürürken de orada değilmiş.
 Ya da öyle görünüyor.
 Saldırgan geride bir imza bırakmamış.
 Kimlik belirleyici bir meta iz de yok.
 Katiller de kimliklerini gizleyecekse dünya ne hale gelecek böyle?
 Suçlu olduğunu bildiğimiz manyakları yakalamaktan farklı bir durum bu şimdi.
 Gerçek bir polisiye romanı gibi.
 Başka bir davayla daha eşleşiyor.
 Baltimore, o adamın da görüşü hacklenmiş ve orada olmayan bir katil tarafından vurulmuş.
 Neler oluyor?
 Bu ne böyle?
 Bunun bir anomali olduğunu düşünmüştüler ama şimdi davayı tekrar açmak istiyorlar.
 Son ziyaretçisi bir kadınmış.
 - Kadının kimliği?
 - Silinmiş.
 Bu arada, bu aramızda kalacak.
 Basın istediği şeyi söylesin.
 Resmi olarak, bu bir intihar.
 Charlie, bu sabah merkezde   bir hayalet gördüm.
 İsimsiz bir yüz mü?
 Kız, boş bir sayfaydı.
 Dijital bir izi yoktu.
 Bir hata olduğunu düşündüm.
 Tekrar arattım ama bulamadım.
 Bir şifreli daha.
 Çok fazla görüyorum.
 Ya da görmüyorsundur.
 - Bana yolla onu.
 - Yolladım.
 Dikkatin ben de mi Sal?
 Evet, tabii ki sende.
 Lanet olsun.
 Tanrım.
 Ben gidiyorum.
 Ne izliyordun?
 Bana ne izlediğini göster hemen   yoksa beni bir daha göremezsin.
 Göster bana, Sal.
 Gösteremem.
 Olmaz.
 Gerçekten gösteremem.
 Peki neye bakıyoruz, Lester?
 Kurbanın kayıtlarını analiz ettik.
 1 hafta öncesinde bir düzenleme var.
 Teknik olarak bir kopyalama.
 Kopyalamak için çok sağlam bir görüntü bu.
 Eğer dikkatlice incelersen   kitabın bazı sayfalarında fazla durduğunu görebilirsin.
 Bu görüntüdeki diğer bir anormallik de   onun Göz Belleği'ndeki hisse senedi aktivitesini   piyasanın o günkü asıl durumuyla karşılaştırınca ortaya çıkıyor.
 Çok uzatılmış, ama   aramadığın sürece bunu asla fark edemezsin.
 Bu çok iyi tasarlanmış.
 Çok titizce çalışılmış.
 Hepsi silinmiş bir parçayı maskelemiş.
 SEC'nin gözden kaçırdığı yasadışı bir parçayı.
 1 gün sonra özel bir komisyon almış.
 Bir de bu var.
 Kafasında çalan müzikten dolayı duyması biraz zor ama   şu ses.
 - Bir zil sesi var.
 - Cray'e gizemli bir misafir gelmiş.
 İzlerini kapatmışlar.
 Görüşme olduğuna dair hiçbir kanıt yok.
 Kurbanın geçmişinde kendi kayıtlarını düzenleyebileceği izlenimini uyandıran   herhangi bir şey yok bu yüzden  Bir hacker tutmuş.
 Jordan Nees'de de düzenlemeler var.
 Eroin bağımlılığı geçmişi olan bir müzik yapımcısı.
 Tekrar kullanmasını sildirmiş.
 İşini kaybetmemek için.
 Bu tam bir kabus.
 Varsayımsal da değil.
 Sadece eve girmekle kalmayıp   eşyaların yerini de değiştiriyorlar.
 Charlie, Güney William'da dün gördüğüm kız vardı ya?
 Nees'i canlı olarak son gören kişinin tanımıyla eşleşiyor.
 Geçen gece, benim geçmişimden silindi.
 Ether'da bir sorun var diye düşündüm ama başka silinmiş olan bir şey yoktu.
 Birinin hayat kaydıma girip onu sildiğini düşünüyorum.
 Onu bana tekrar yollasana.
 Ben de aynı şeyi senden isteyecektim.
 Benimki de gitmiş.
 Onu gördüğüm an   kara bir boşluktan ibaret.
 Sadece benim için de değil.
 O gün sokakta olan 10 kişinin daha kayıtlarında düzenleme var.
 Yabancıların ona baktıkları anlar.
 Bir algoritma falan yazmış olmalı.
 Otomatik olarak onu aratıp bütün izlerini silen.
 Onu silip bir boşluk bırakan.
 O sokaktaki kimsenin düzgün bir düzenlemeye yetecek parası yok.
 Parası olanların da ölmek gibi bir huyları var.
 Onları silmeden anılarını silmek zor olmalı.
 Bunu yapabilecek insanların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.
 Toplu cinayet işlemeyecek kadar akıllıdır onlar da.
 Tabii o Tanrı vergisi beyinlerinde bir rahatsızlık yoksa.
 Güvenlik kamerası taraması yapıyorlar mı?
 Ne ile?
 Elimizde yüzü yok artık.
 Siktir.
 Ne adı var, ne de yüzü.
 Adresi de bilinmiyor.
 Aynen.
 Elimizde hiçbir şey yok.
 Aç mısın?
 Tokum.
 Varış noktasına ulaştınız.
 Merhaba.
 Merhaba Sal.
 - Geç oldu.
 - Biliyorum.
 Yarın onun doğum günü.
 Bunu bilmiyor muyum sence?
 10.
 Yeter artık.
 O öldü.
 10 yaşında olacaktı.
 Bunu yapmayı bırakmalısın.
 Kendine de bana da.
 Neyi?
 Anısını canlı tutuyorum sadece.
 Ne var bunda?
 Anısı bir yere gitmiyor.
 Görünüşe göre sen de öyle.
 Sal.
 Her telefon görüşmemize dahil olmak zorunda mı o?
 Conrad, onu fazla oyalamayacağım.
 Sadece  Biliyorum.
 Canın her istediğinde arayamazsın onu ama.
 O artık senin karın değil.
 Yarın onun doğum günü ulan.
 Kristen.
 Sarhoş musun?
 Sallanıyorsun.
 Sarhoş falan değilim.
 Sadece yorgunum.
 Çalışıyordum.
 Günlerdir ağzıma içki sürmedim.
 Kaydının son 10 dakikasını göstersene.
 Bak ne diyeceğim.
 Kapatmam gerek.
 İmdat!
 Lütfen beni öldür.
 Ona zarar verme, lütfen.
 Lütfen yapma.
 Hayır!
 Göz Bellek'leri hacklenmiş.
 İkisinin de.
 Mevzu şu ki efendim, suçlunun bakış açısından da   kimliğini belirleyemiyorum.
 Geride imza bırakmamış.
 Hadi canım.
 İlk gelen sensin demek.
 Bu mahalledeydim efendim.
 Diğerleri nerede?
 Yoldalar.
 Başka kim vardı burada?
 Hizmetçi.
 Alt kattaymış.
 Odasına döndü.
 Çok kötü durumda.
 Onunla konuştum.
 Bayan, gelen kişiyi tarif eder misiniz?
 Uzun, kahverengi saçlı   25 yaşlarında.
 Onu bir anlığına gördüm sadece.
 Şu an evde sadece o ve biz mi varız?
 Nasıl bir fare bu?
 Bu evde 4 kişiyiz.
 Birimiz saklanıyor.
 Alıcını kapat.
 Siktir.
 Lütfen beni öldür.
 Ona zarar verme lütfen.
 Lütfen yapma.
 Hayır!
 Lezbiyen bir çift.
 İkisi de gizliyormuş bunu.
 Biri   tekrardan aday olan Hristiyan sağcı bir senatörün kızı.
 Geçen hafta   kadın, birbirlerinin hayatından sildirmiş kendilerini.
 Görünüşlerini.
 Kolay bir iş değil.
 1 yıl kadar çıkmışlar.
 Elimizde lanet bir resmi olmasa da hackerımızın profilini çıkarmaya başladık.
 Ether'da yaşıyor.
 Suçları gizleyerek ve otomatik olarak fark edilmeyerek   geçimini sağlıyor.
 Sırlar, gizli ilişkiler   sözde "kurbansız suç" olan şiddet içermeyen suçlar.
 Kayıttaki istenmeyen davranış için inanılabilir bir bahane   ayarlayan usta bir düzenleyici.
 Çoğunu kendisi siliyor.
 Şimdi de müşterileri siliniyor.
 Neden müşteri ile buluşma zahmetine girsin ki?
 Madem uzaktan yapabiliyor.
 Uzaktan birçok görüşme yapıp geride iz bırakmak istememiştir.
 Ayrıca hacklenemez tek para birimi ile ödemeyi almak istemiştir.
 Yani nakitle.
 Nakiti hatırlar mısınız?
 Ben de yüz yüze bağlantı kurmak istediği düşüncesindeydim.
 Olabilir.
 İzleri kayıtlı değil ama tanımla eşleşiyor.
 Kurbanları ile ilişkiye girmiş olabilir.
 Mevzu bu mu yoksa?
 Kimse onunla birlikte olduğunu söyleyemez mi yani?
 İlk defa karşılaşmıyoruz bununla.
 Görünüşe göre, birlikte olduğu bütün müşterileri ölü bulunuyor.
 Ayrıca bu kızın adam öldürmek için birden fazla yöntemi var.
 Dün geceki onu kovalamam.
 İşte burada başlıyor.
 Gördüklerimi değiştiriyor.
 Merdivenler   çok değişik.
 Normal görünüyorlar.
 Benim için öyle değil.
 Optik bir illüzyon bu.
 Sonrasında da kaydımdan siliniyor.
 Ve bununla da kalmıyor.
 Bu anda   platformda   bir tren görüyorum.
 Orada olmayan bir tren.
 Yemin ederim.
 Gerçeği beni öldürebilirdi.
 Gerçek zamanda kayıttaki bir görüntüyü değiştirmek.
 Bu mümkün.
 Bu sürtüğü nasıl durduracağız?
 Tüm kurbanlarının öldürülmeden önce yaptığı şeyi yapacağız.
 Onu kiralayacağız.
 Ben yem olacağım.
 Gizli göreve çıkacağım.
 Kız büyük işleri seviyor.
 Kendimi bir borsa şirketinde çalışıyormuş gibi göstereceğim.
 Sahte dostlar, sahte bir aile, sahte bir nişanlı içeren bir profil oluşturacağım.
 Tüm online aktivitelerim başarılı bir hayatım varmış gibi gözükecek.
 Gerçekte yaptığım işi saklamak için tam 1 ay böyle devam edeceğim.
 Geçmişime bakanlar için hayatım biraz monoton görünecek.
 Lester da olacak hayatımda.
 Serbest çalışan bir usta olarak.
 Güvende olur bu şekilde.
 Gerçek gibi görünmeye başlayınca yeni benin silmek isteyeceği bir şey yapacağım.
 Kaliteli bir eskort çağıracağım.
 Teşekkürler.
 İçki alır mısın?
 İçki içmem.
 Ne yaparsın peki?
 Evet.
 Teşekkürler.
 Doğal olarak suçlu bir erkek arkadaşın yapacağı şeyi yapıp   nişanlımı arayacağım.
 Ertesi gün kız arkadaşımın kayıtlarımı görecek olmasından korkup   bir hacker bulmaya çalışacağım.
 Diğer kurbanların da kullandığı Dark Ether bültenini kullanarak.
 Tarzını biliyoruz.
 O bana gelecek.
 Tabii ki tanıma uymayan adayları eleyeceğiz.
 Sol Grayson?
 Fikrimi değiştirdim.
 ANON: Merhaba Sol.
 Neye ihtiyacın var?
 SOL: Buluşabilir miyiz?
 ANON: Bu gece.
 11'de.
 SOL: Seni nasıl bulacağım?
 ANON: Ben seni bulurum.
 Kalabalık bir yer olsun.
 Bu arada, bir sürü nakit paraya ihtiyacım olacak.
 Metadatamızın geçmişini görebiliyor.
 Bu yüzden yakınımda polis istemiyorum.
 Gizli kimliğimi ifşa etmeden göreşemeyeceğimiz için   bir sinyal kullanacağız.
 Bana bakma.
 Senin için ne yapabilirim, borsacı Sol Grayson?
 Kaçamak bir ilişkiyi sildirmek istiyorum.
 - İlişki denemez gerçi.
 Tek gecelik  - Umurumda değil.
 Sadece nakit alıyorum.
 Rahatsız edilmeyeceğimiz bir yere gidelim.
 Senin dairene.
 Buluştuktan sonra da yapacağımız şey Lester, frekansını tarayabilsin diye   onu yakın bir yere getirmek olacak.
 Proxy zingirinin, cinayet kayıtlarının izini süreceğiz.
 Ve onu yakalayacağız.
 İçki alır mısın?
 Giriş yaptım.
 Bu kadar kolay mı?
 Hadi bakalım.
 Şimdi şöyle olacak: İster inan ister inanma ama bir kuralım var benim.
 Özel hayatına karışmamak için   sadece görmemi istediğin şeye bakacağım.
 Başka bir şeye değil.
 Sen bir yanlış yapmazsan tabii.
 Yanlış yaparsan   ölmüş olmayı dilersin.
 Gayet mantıklı.
 Dinliyorum.
 1 hafta önce   pazartesi günü   11:10 yani 23:10 sularında.
 Görüyorum onu.
 Silinmesini istediğin kız bu mu?
 Evet.
 Onunkini de düzeltmemi ister misin?
 Bir boşluk bırakabilirim.
 Ya geçmişine bakıp silindiğini fark ederse?
 Dönüp geçmişine bakacak türden bir kıza benzemiyor.
 Yine de ortada bırakmamak en iyisi.
 Sana karşı koz olarak kullanabilir.
 Evet.
 Zaman çizelgesini doldurmak için yerine ne koymamı istersin?
 Normalden daha erken uyuduğumu.
 Sorun şu ki, fahişe gittikten sonra kız arkadaşını aramışsın.
 Tabii ya.
 Sanırım bu buluşmayı görmesini istemediğin kız arkadaşın o.
 Kız arkadaşın geçmişine bakarsa aramanın silinmiş olduğunu görür.
 Barda bir gece?
 Çok sayıda başka insan var.
 İşleri karmaşıklaştırır.
 Dairende yalnızmışsın gibi gösterebilirim.
 Dairende yalnız olduğun başka bir geceden aldığım görüntülerle.
 Şansımıza seçecek bir sürü gece var böyle.
 Bir fahişe tutmanın sebebi anlaşıldı.
 Ne yaptığımı göstereyim.
 Bütün bu medyayı düzeltmem lazım.
 Kız arkadaşın ne kadar kıskançtır?
 Ayrıntılı olarak inceleyen olursa, özellikle de başka bir düzenleyici   bir hafta üzerinde çalışmadığım sürece bağlantı noktalarını görebilir.
 En kötü ne olabilir ki?
 O kadarının ücretini ödeyemezsin.
 Evet.
 Bu işte sağlam para var demek.
 İnsanların neleri sildirmek istediğini görsen şaşırırsın.
 Kabul etmediğin işler oluyor mu?
 Bir cinayeti saklamak isteyen biri olsa mesela?
 Kimi öldürdüğüne bağlı.
 Bir dahaki sefere görüşürüz.
 Hayatından kendimi de çıkarmam gerekecek.
 Bunu.
 Bu geceyi.
 Neredesin?
 Sana bakıp bir şey görmemek çok tuhaf.
 Ne bir isim.
 Ne bir veri.
 Hiçbir şey.
 Çok fazla insan bakıyor olmalı sana.
 Fazla dışarı çıkmıyorum.
 Çıktığımda da yere bakıyorum.
 İnsanlar bir hata olduğunu düşünüyor.
 Neden gizli bir kimlik kullanmıyorsun?
 Başka biri olarak varolmak istemiyorum.
 Varolmak istemiyorum.
 Bir adın var mı?
 Var.
 Nedir o halde?
 Kabalık etmek istemem ama bir müşterim daha var.
 Peki ya seninle anısı olan insanlar?
 Benim gibi mesela.
 Anıları silemezsin.
 Bir yolunu bulabilirim.
 O silah için ruhsatın olmadığı tahmininde bulunacağım.
 Arkanı dön.
 Dışarı bak.
 Merak etme.
 Beni gördüğün son ana kadarki bütün anılarını sileceğim.
 Bu ana kadar.
 Sal?
 "Beşinci proxy"sine girdim.
 Herhangi bir kayıt bulamadım.
 Henüz.
 Seni neden öldürmedi ki?
 Seni hayal kırıklığına uğrattığım için üzgünüm, Charlie.
 Doğru ya.
 Sikişmedi seninle.
 Tipi değilim sanırım.
 Tekrar kaydına girip borsacının bir anda polis olduğunu görmeyeceği ne malum?
 Sanmam.
 Bir şey dedi.
 "Sadece görmemi istediğin şeye bakacağım" dedi.
 Prensip sahibi bir seri katil.
 Neden bilmiyorum   ama ona inandım.
 Bir takviye.
 Teknik uzman, CT bölümünden.
 Emniyet müdürünün özel tavsiyesi.
 Tanrım.
 Sal, bu Cyrus Frear.
 Merhaba.
 Merhaba.
 İçerdeyiz.
 Şimdi ne olacak?
 - İzleyeceğiz.
 - Onun gözünden yalnızca şu an   neler yaptığını görebiliyoruz.
 Proxy zincirinin izini bulmadan kaydında geçmişe gidemeyiz.
 Dikkatinizi verin.
 Bir ipucu bulun.
 Yüz tanıma kullanmaması bize engel olamaz.
 Zevkleri seçkin.
 Çok sayıda kaliteli, yüzyıl ortası modern tarzda eşya var.
 - Bina hakkında düşünceniz ne?
 - Çatı katı.
 Şehir merkezinde.
 Kaydının konumunu bulabilmemizin tek yolu Ether'ının aktif olması.
 Son "proxy"yi bulursak onu da buluruz.
 Suçlunun silahıyla eşleşiyor.
 Genelde silahı ateşlemişsen tekrar doldurursun.
 Göz Belleği'nde hiçbir şey yok.
 Bu kızın ağda takılmadığına dair bir his var içimde.
 Nereye baktığına dikkat ediyor.
 Ether'a giriş yaptı.
 Şifre kısmını nasıl atlattı?
 Onun için çok kolay gibi.
 Bir kayda giriyor.
 Kimin gözünden bakıyor?
 Jesper Nix.
 Aptal, para delisi bir tablo tüccarı.
 Kuzeydoğu Manhattan'da 2 galerisi var.
 O kim?
 Max Keener, 45 yaşında.
 Bir kalpazan.
 Sabıka kaydı var.
 Peki tablo?
 Ne olması gerektiğini biliyorum.
 Yaramaz Jesper.
 Jesper'ın kalpazan ile olan buluşmasını siliyor.
 Jesper'ın bu paha biçilemez sanat eserini keşfetmesi görüntüsüyle değiştiriyor.
 Tanrım, inanılmaz.
 Çıktı bile.
 İzini buldun mu?
 Proxy 12.
 Sonuncusu anonim.
 Hackerların gizlenmek için kullandıkları "proxy"ler.
 Noktaları birleştirme konusunda iyi iş çıkardın.
 Daha bitmedi.
 - Nix ne yapıyor şimdi?
 - "Hikayeyi anlatmak için yaşamalısın.
" Sahteleri satmak için randevular ayarlıyor.
 - Onu da kontrol edin.
 - Peki efendim.
 Agorafobiğimiz şehirden ayrılırsa beni haberdar edin.
 Bütün gece izledik onu.
 Hala yerini saptayamadık.
 Hakkını vermek lazım.
 Tam bir analogcu.
 Keşke pencereden dışarı baksa.
 Sonunda.
 Nereye gitti?
 Kaybettik onu.
 Peki proxy listesi?
 Linkleri bozdu.
 Yeni bir liste çıkarıyor.
 Genelde böyle yaparlar.
 Bizi gördü mü peki?
 Hayır.
 En azından yumurtasını az pişmiş yemeyi sevdiğini öğrenmiş olduk.
 Efendim.
 Ne oldu?
 Nix tablolardan birini mi sattı?
 Onun için endişelenmemize gerek yok artık, efendim.
 Nix öldü.
 Aynı tarzda mı?
 Katilin bakış açısıyla.
 Ne istiyorsun?
 Delirdin mi lan sen?
!
 Ne istiyorsun?
 Ne istiyorsun?
 Ne istiyorsun?
 Suç mahallinden gönderdiler bunu.
 Bu dava   önceliğimiz haline geldi.
 Anlıyoruz Emniyet Müdürüm.
 Anladığını sanmıyorum Dedektif.
 5 cinayet.
 Mevzu cinayetler değil.
 Üzgünüm ama Bay Kenik.
 Bu bir cinayet davası.
 Bu düzey bir anonimleşme   her türlü suçu mümkün kılar.
 Suçluları yakalamamıza engel olur.
 - O serseriler hak ettiklerini aldılar.
 - Kurbanlar.
 Günlük ihbarlar alıyoruz.
 Hayaletler, şifreliler  Ne derseniz deyin onlara.
 Sistemin bütünlüğü söz konusu.
 Bütünlüğü mü?
 Biz bu saydamlığa dayanıyoruz.
 Göremediklerimizi kontrol edemeyiz.
 Kesin bir kimliğe gerek duyuyoruz.
 İstisnai bir dava değil bu.
 Birbirini tanıyan ya da tanımayan bir grup olduğuna inanıyoruz.
 Onlar da tıpkı onun gibi kendilerini ve başkalarını anonimleştiriyorlar.
 Kurbanların artık var olmaması umurumda değil.
 O kızın var olmaması umurumda.
 Benim görüşüm, kendini de öldürmüş o.
 Anlıyorum.
 Birini öldürmek pek mühim değil.
 Ama onun bir hayatının olmaması mühim öyle mi?
 Öyle.
 Anlamaya başlıyorsun.
 Yeni listenin ilk proxy'sine ihtiyacımız var.
 Yine gizli göreve çıkıyorsun.
 Emniyet Müdürü ile karakolda görüştüm.
 Sanırım bu gizli kimliğin ifşasının tam tanımı oluyor.
 3 gün oldu sadece.
 Üzerini kapatırız.
 Başından beri borsa şirketindeymişsin gibi gösteririz.
 Senin de dediğin gibi, geçmişe bakmadığı sürece   buna kanabilir.
 Sadık bir müşteri.
 Belki de senden hoşlanmıştır cidden.
 Evet, insanların beynini patlatmaktan da hoşlanıyor.
 Kenik'in dediğini duydun.
 Bu işte lanet olası birçok ticari çıkar var.
 Bizim maaşımızın çok üzerinde.
 Anonimleşme bizim düşmanımız.
 Bunu nasıl yaptığını çözmeliyiz ve   onu anonimsizleştirmeliyiz.
 Aynı olay mı?
 Biz geride duracağız.
 Ürkmesin diye.
 Beyler   düzeltme yaparken   en azından o kızın yaptığının yarısı kadar iyi yapmaya çalışın.
 MESAJ PANOSU Anon aranıyor.
 ANON: Merhaba Sol.
 Bunun beni tekrar görebilmen için bir bahane olmadığına emin misin?
 Devamlı müşterileri sevmez misin?
 Neden kullanmadın?
 Özel bir an bekliyorum.
 Ben bunu hallederken sen de malzemeyi hazırla.
 Torbacıyı bir fahişeyle değiştirebilirim.
 - Ya da köpekle.
 - Köpekleri sevmem.
 Ya da hiçlikle.
 Senin yaptığın işi yapabilen biriyle tanıştın mı hiç?
 Var olmayan biriyle?
 Nasıl tanışabilirim?
 Torbacının gördüklerini değiştirmeye gerek yok.
 Sana hiç bakmamış.
 İşini bakmadan yapan adamları seviyorum.
 Gözlerimizi dua etmek, ağlamak, öpüşmek, rüya görmek veya yasaları çiğnemek için kapatıyoruz.
 Anonim kalabiliyorsun.
 Ama çok zor oluyor sadece.
 Bunu neden yapıyorsun?
 Geçinmek için mi?
 Başka neden olsun?
 Bir amacın olabilir belki.
 Yanlış kızı buldun.
 Çok basit.
 Onlar görmeye çalışıyor, ben görülmemeye çalışıyorum.
 Ama bunun berbat bir şey olup olmadığını soruyorsan bana   evet, öyle olduğunu düşünüyorum.
 Bizim güvenliğimiz için diyorlar.
 Neden kendimi güvende hissetmiyorum?
 Ne kadar süredir anonimsin?
 Çok soru soruyorsun.
 İstersen cevap verme.
 18.
 Ömründe bir kez ele geçecek bir şans.
 Silmeye başladım.
 Kendimi tamamen yok edene kadar da duramadım.
 Birçok açıdan, bulup yok etmesi en zor olan analog kanıtlardır.
 KHS.
 Kahrolası Herşeyi Sil.
 Büyük odada hiç mutlu değildim.
 Büyük odamı?
 Dış dünya yani.
 Gerçek dünya.
 Gezegenin sanal olmayan kısmı.
 Bunun yasadışı olduğunu biliyorsun.
 Kız arkadaşın olduğuna emin misin, Sol?
 Bekar bir erkek gibi davranıyorsun.
 Yapmak istediğin başka bir şey mi var?
 Silebileceğim?
 Bunu yok etmeliyim.
 Her şeyi sil.
 Özellikle de sikişme kısmını.
 Geçmişe bakmayı hiç sevmiyorsun, değil mi?
 Senin gibi.
 Merhaba Özel Dedektif Sal Frieland.
 Ne yaptın sen?
 Mevzu geçmişe bakmayı sevip sevmemen değil.
 Bakamazsın.
 Gerçekte kim olduğunu açığa çıkarmadan.
 Ölmüş ulan.
 Bunu düşünmen gerekirdi.
 Beni bulmaya çalışma.
 Peşime düşersen ölürsün.
 Kaçmasına izin verdin.
 Ve giderken de Lester'ı öldürmesine.
 Böyle bir şeyi geri alamazsın, Sal.
 Duvarımızın ötesini gördü.
 Kendi kayıtlarını.
 Evine git.
 Bir süre dinlen.
 MESAJ PANOSU ANON: Bir içki iç.
 İyi gelir.
 ANON: Evet.
 Artık senin gözlerinden görüyorum.
 ANON: Gerçek evini beğendim.
 Daha senlik.
 SAL: Kiminle konuştuğumu nereden bileceğim?
 ANON: Bilemezsin.
 Eğlenceli yapan da bu.
 SAL: Seni durduracağım.
 ANON: Daha hiçbir şey görmedin.
 Üzgünüm.
 Üzgünüm.
 Üzgünüm.
 Ondan bir saniyeliğine gözümü ayırdım sadece.
 Bir saniye.
 Evet, oydu.
 - Kristen.
 - Merhaba Sal.
 Salvador'a ait anılarını bana gönderir misin?
 Ne?
 Olmaz.
 Oraya dönmek istemiyorum.
 Beni çok üzüyor.
 Dinle lütfen.
 Bana bir fotoğraf gönder sadece.
 Herhangi biri olur.
 Neden?
 Ne için?
 Benimkiler silindi.
 Silindi mi?
 Tamam.
 Siktir.
 Sal, o silinmiş.
 Silinmiş.
 Neler oluyor böyle?
 Sal?
 Sal?
 Sal.
 Sal?
 Ben Thomas.
 Thomas DeVry.
 30 metre ilerde kavşak var.
 Frene basın.
 Lütfen hemen durun.
 Güvenliğiniz için etrafınızı kontrol edin.
 Tamamen güvenli.
 Lütfen devam edin.
 Bir süre dinlenmeni söylemiştim, Sal.
 O kızın peşini bırak.
 O beni rahat bırakmıyor ama.
 Gözüme girip duruyor.
 Gördüklerimden emin olamıyorum artık.
 "Gözlerime inanamıyorum" sözü   öylesine bir söz değilmiş.
 Uyumaya korkuyorum.
 Gizlenemiyorum.
 Yerimi biliyor.
 Her şeyimi.
 Oğlum Salvador   onunla ilgili tüm güzel anılarım silindi.
 Kötü anıları da   defalarca izletiyor bana.
 Hayal görmediğine emin misin?
 Tabii ki hayal görüyorum.
 Mevzu da bu zaten.
 Daha fazla hacker alıyoruz işe.
 Onun gibilerini.
 Başka ne yapabiliriz ki?
 Senin de dediğin gibi   her şey birbirine bağlı, her şey savunmasız.
 Siktir.
 Emniyet Müdürünün telefonlarına cevap vermeyi bıraktım artık.
 Biz izleriz, onlar bizi izleyemez.
 Biz onların yerini biliriz.
 Biz görünmeziz.
 Bunu nasıl durduracağım Charlie?
 O kızı bulunca   duracaktır.
 Keşke Lester hayatta olsaydı.
 Ether'da bir uyarı var.
 Dedektif Frieland için yakalama emri varmış.
 Thomas DeVry'nin vurulmasıyla ilgili.
 Aynı binada yaşıyoruz.
 Kendisi yan komşum.
 Silahı ateşledim.
 Vurmadım onu.
 Vurmuşsun gibi görünüyor ama.
 Görünenin aldatıcı olabileceği size söylenmedi mi hiç?
 Duvarda senin dokuz milimetre silahına ait bir kovan bulunmuş.
 Balistik sonuçları seni gösteriyor.
 Otopsiyi gördünüz mü peki?
 Dokuz milimetre böyle bir delik açmaz.
 Belirsiz yazıyor burada.
 Manipüle edilmiş, uydurulmuş bir şey bu.
 Sahte Sahte olduğuna dair bir kanıt yok.
 Gerçek olduğuna dair de bir kanıt yok.
 Her şeyin sahte olduğunu varsayamayız.
 Gözlerimize inanmalıyız   yoksa sistem işlemez.
 Bu onun işi.
 Benimle uğraşıyor.
 Beni davadan çıkarmak istiyor.
 İstediğini aldı.
 Soruşturmadan ötürü uzaklaştırıldın.
 Ev hapsi.
 Saat başı kontrol.
 Tuhaf hissettiriyor efendim.
 Sizi gözlemek.
 Öyleyse gözleme.
 Sahiden de bir polissin.
 Gözümü hacklediğinizde herkes beni izliyormuş.
 Dikkat dağıtıcı olabiliyorsun.
 Hatırladın mı?
 Aynada başka bir şey daha vardı.
 Olduğun yerde kal.
 Silahını yere bırak, Sal.
 Sana bir yararı yok.
 Gördüklerini görebiliyorum.
 Sana etrafı gezdirirdim ama burayı zaten gördün.
 Nasıldı?
 Gördüklerinizi beğendiniz mi?
 Kendini gösterecek misin?
 Başıma çok iş açıyor.
 Neden?
 Bunu bana neden yapıyorsun?
 Her şeyi ben üstlenemem.
 Birisi müşterilerimi öldürüp ben yapmışım gibi gösteriyor.
 Ben de anlayamıyorum.
 Sana bir şey göstermek istiyorum.
 Kendi kaydımı.
 Cinayet saatlerini.
 Lester.
 Birisi ben yapmışım gibi gösterdi.
 Bir hackerın hacklendiğini mi söylüyorsun yani?
 Şu anda, ikimizin de gözlerinden gördüklerimizi izliyor olabilirler.
 Hiçbir yerde güvende değilim.
 Sen de öyle.
 Görüştüklerimden hayatta kalan son kişisin.
 Yalan söylemediğini nerden bileceğim?
 Bana göstereceğin görüntülerin sahiden senin kaydın olduğunu nerden bileceğim?
 Bilemezsin.
 Uzaklaştırılma kelimesinin hangi kısmını anlamadın?
 Meta'nı gizledin.
 Bir memura saldırdın.
 Charlie, kimliğini belirleyemediğiniz diğer DNA   belki de hiç bozulmamıştır.
 Belki de kayıtlı değildir.
 Başka bir şifrelidir.
 Ya da belki de bozulmuştur.
 Bana Lester'ın öldürüldüğü ana ait kaydını gösterdi.
 Ateş edildiğinde orada değilmiş.
 Şu an nerede peki?
 Onu sorguya çekmişsin belli ki.
 Onun yaptığını düşünmüyorum.
 Neden?
 Onunla sikiştiğin için mi?
 Tüm hackleri gibi bahanesini de düzenlemiş olabilir.
 Bu hiçbir şeyi kanıtlamaz.
 Sorun da bu.
 Ortada kanıt falan yok.
 Seninle oynuyor, Sal.
 Departman duruşması boyunca tüm resmi görevlerden alındın.
 Tüm yetkilerin geçersiz kılındı.
 Gözümüz üzerinde olacak.
 Bize teşekkür etmelisin.
 Ne yapıyor?
 Hiçbir şey.
 MESAJ PANOSU ANON: Merhaba Sal, seni istiyorum.
 Bu gece.
 SAL: Beni izliyorlar.
 ANON: Öyle sanıyorlar.
 SAL: Binanın önündeler.
 ANON: Fazla sürmez.
 UYARI: POLİS MEMURU VURULDU Tüm ekiplerin dikkatine.
 ŞÜPHELİ SİLAHLI VE TEHLİKELİ Lanet olsun.
 Bunu neden yaptın?
 Buna kandım.
 Bu adamın gözünden bakarken seninkinden bakmayı unuttum.
 Şimdi ikiniz de benim gözümden bakabilirsiniz.
 Neden?
 Neden yaptın bunu?
 Mükemmel gidiyordu.
 Hiç tanışmamız gerekmeyecekti.
 Kimsin sen?
 Ben senin kim olduğunu biliyorum.
 Beni Ether'da mı buldun?
 Hayır.
 Hayır.
 Sen beni buldun.
 Anonim proxy sen misin?
 Zincirin sonuncusu.
 Beni koruyan sendin.
 Seni bulmam için tuttular beni.
 Ben de uzaklaştırdım onları.
 Kayıtlarımı gördün.
 Nasıl saklandığımı biliyorsun.
 Algoritman muhteşem.
 Gerçekten.
 Ortadan kaybolmayı ne kadar çok istediğini biliyorum.
 Kayıtlarını silebilirsin   ama anılarını silemezsin.
 Ben silebilirim.
 Hayır.
 Şu an yaşananları hackleyip hiç yaşanmamış gösterebiliriz.
 Ortadan kaybolabilirsin.
 Kaybolabiliriz.
 Hayır.
 İşler değişti.
 Neden ben yapmışım gibi gösterdin?
 Bu işte birlikteyiz.
 Kayıtları silinmiş.
 Cyrus Frear'ın kim olduğunu bilmiyor muydun?
 Sana çalıştı adam ulan!
 Onu öneren sizdiniz.
 Öyle mi?
 Evet.
 Ben önermişim gibi göstermiş.
 Peki ya kız?
 O nerede?
 Kim bu kız?
 Kafanı bana dön.
 Bana bak.
 Özür dilerim.
 Ondan habersiz uyaramazdım seni.
 Onu bulmanın tek yolu seni bulmasına izin vermemdi.
 Zamanlaman üzerinde çalışmalısın.
 Ucu ucuna yetiştin.
 Seni bulduk.
 Hayatını.
 Her şeyin başıydı bu.
 Herkesle birlikte olmam.
 Böyle olmamı istememişti.
 Yani, başka kimse bana sahip olamazdı.
 Bana nasıl yaptığını söylemezsin sanırım.
 Nasıl ortadan kaybolduğunu.
 Nereye bakacağını bilirsen görürsün aslında.
 Kaydım elinde zaten.
 Onların da elinde.
 Onu hepinize verdim.
 Algoritma.
 Hayatımı, saniyelere ayırıp   tüm insanların kayıtlarında gelişigüzel şekilde saklıyor.
 Ama eğer o bir saniyeyi bulmaya çalışırsan   sen anlamadan gitmiş oluyor.
 Bütün hayatımı bir araya getirebilmek için algoritmamın elinizde olması lazım.
 Geçmişe bakmak isterseniz.
 Bütün suçlamaları senden önce yok ederim.
 Sizin özel hayatıma karışmanız hiçbir şey ifade etmiyor.
 Ama benim geri almaya çalışmam suç oluyor.
 Anlamıyor musun?
 Ne kadar saklamaya çalışırsan o kadar çok dikkat çekersin.
 Neden kimsenin seni bilmemesi senin için bu kadar önemli?
 Başkalarının sırlarını yok ediyorsun.
 Peki ya senin sırların ne?
 İlla olmak zorunda mı?
 Herkesin sakladığı bir şeyler vardır.
 Senin işin bu.
 Hayatının her günü bunu arıyorsun.
 Bu yüzden asla anlayamazsın.
 Mevzu, sakladığım bir şeyimin olması değil   görmenizi istediğim hiçbir şeyimin olmaması.
||

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar