Print Friendly and PDF

Translate

Un illustre inconnu (2014)

|

 


118 dk

Yönetmen:Matthieu Delaporte

Senaryo:Alexandre de La Patellière, Matthieu Delaporte

Ülke:Fransa

Tür:Dram, Gerilim

Dil:Fransızca, İngilizce

Müzik:Jérôme Rebotier

Nam-ı Diğer:Nobody from Nowhere

Oyuncular

Mathieu Kassovitz

Marie-Josée Croze

Eric Caravaca

Diego Le Martret

Siobhan Finneran

Özet

Sıkıcı hayatından bıkan bir emlakçı, zamanla insanlarla tanışırken farklı kimliklere bürünür...Başrollerinde, 'Amelie' ve 'Munich' gibi filmlerden de hatırladığımız Mathieu Kassovitz'e, Marie Josee Croze ve Eric Caravaca'yı izlediğimiz yapımın yönetmen koltuğunda ise, Matthieu Delaporte oturuyor.

 Altyazı

Merhaba.

 Bu Sebastien Nicolas'dan bir mesajdır.

 Bunu dinlediğinizde ben ölmüş olacağım.

 Elveda demek istedim.

 Evet, işte bitti.

 42 yıllık var olmamak.

 Benim adım Sebastien Nicolas'ydı.

 Erkek.

 Evlenmemiş.

 Beyaz.

 Dinini uygulamayan Katolik.

 Boy 1.80.

 80 kilo.

 Kahverengi saçlı.

 Kahverengi gözlü.

 Kan grubu A pozitif.

 Hiçbir şey söylemeyen biri hakkında ne diyebilirsin?

 Söylenecek başka ne var?

 Ben hiç var olmamış olsam da yine de yaşamak zorundaydım.

 Leo seni babanın, oğulun ve   kutsal ruhun adına  -Kız kardeşin iyi temizliyor.

  vaftiz ediyorum.

 Amin.

 Amin!

 Al bakalım.

 -Sen garson değilsin.

 -Merak etme.

 Konuklarınla iyi eğlen.

 İşte.

 -Nasılsın?

 -İyiyim, ya sen?

 -Torunum nerede?

 -Uyuyor.

 Ne iyi bir çocuk.

 Bir tane daha ister misin?

 Anne lütfen  Tamam konuşmayı bırakıyorum.

 Sanki yapabilirsin de!

 Bardakları alayım.

 Koro çocuğum nasıl?

 Merhaba Peder.

 İyiyim ya sen?

 İyiyim, tabii annenin içkisi beni kör etmezse.

 İyi görünüyor.

 -Evet.

 -Peki ya sen?

 Neler yapıyorsun?

 Ben emlakçıyım.

 Hoşuna gidiyor mu?

 -Hem de çok.

 -İyi.

 Hafta sonunu bizimle birlikte geçir.

 Denerim.

 Bu gece dışarı mı çıkıyorsun?

 Bir toplantım var.

 Aidat nasıl?

 110 Euro, merkezi ısıtma dahil.

 İyi ışık.

 Güneye bakıyor.

 Fena değil.

 Biraz pahalı ama fena değil.

 Halı yok.

 Çocuğum için harika.

 Onun toz alerjisi var.

 Annesi güneyde.

 Eylül ayında burada olacak.

 Orta okul için.

 Fena değil.

 Fena değil.

 Biraz pahalı ama  Fena değil.

 Güney değil ama güneye bakıyor.

 Seni ararım.

 Sebastien.

 Millier Saint Cloud için aradı.

 Bir kamulaştırma sorunu.

 Onunla sen konuş.

 Beni deli ediyor.

 Tamamdır.

 Birinci mesaj.

 Merhaba hayatım.

 Sanırım hâlâ iştesin.

 Umarım yakında görüşürüz.

 Beni ara.

 Çocuklar dikkatinizi çekti mi?

 O GPS'li kadında bir şey var.

 Çok flörtöz biri.

 Hiç dikkat etmediniz mi?

 Emirler veriyor ama bazen o "sola dön" diyor.

 Fena değil.

 Biraz pahalı ama fena değil.

 Pahalı ama fena değil.

 Güney mi?

 Güneye açık mı?

 Güney değil ama  Güney değil.

 Güneye açık.

 Güney değil güneye açık.

 Güney değil güneye açık.

 Merhaba.

 Ben Charles Beaumont.

 Merhaba.

 Merhaba.

 Lanet olsun.

 Lanet olsun!

 Çocuklar dikkatinizi çekti mi?

 O GPS'li kadında bu şey var.

 Çok flörtöz biri.

 Hiç dikkat etmediniz mi?

 Emirler veriyor ama bazen o "sola dön" diyor.

 Hepimiz ilk kez buraya geliyoruz.

 Ne kadar zor olduğunu biliyoruz.

 Bu akşam yeni bir üyeye merhaba dememizi istiyorum.

 Charles.

 -Merhaba Charles.

 -Merhaba.

 -Merhaba Charles.

 Merhaba.

 Benim adım Charles.

 Ben bir alkoliğim.

 Sekiz haftadan beri ayığım.

 12 yıl boyuna çiçekçilik yaptım.

 Beş yıl boyunca kendi işim vardı.

 Sabah 03.

00'te işe başladığımızda, 08.

00'de içmeye başlıyorduk.

 İyi olduğunu düşünüyorsun.

 Tıpkı saat 08.00'de kalkıp öğlen içmişsin gibi.

 Değişemeyiz ve bilgelik farkı bilmektir.

 -Hepinize teşekkür ederim.

 -Teşekkür ederim.

 -Teşekkür ederim.

 -Teşekkür ederim.

 İkinci katta ama çok ışık alıyor.

 Buradan küçük bir terasa çıkışınız var.

 Çok çekici değil mi?

 Ve sonra o   o oturma odasına pisledi.

 Ve hiçbir şey yok.

 Her yere yaptı.

 Anahtarlarımı çek defterimi kaybetti.

 Kimin umurunda?

 O kadar önemli değil.

 Ama babam olduğumu düşünüyorum da   o pislikle beni karıştırmak, işte buna dayanılmaz.

 -İyi geceler.

 -Hoşça kal.

 Görüşürüz.

 Charles!

 Charles!

 Charles!

 Bekle Charles.

 Zamanım yok.

 Sen kimsin?

 Dur!

 -En iyisi gideyim peder.

 -Hayır, lütfen.

 Lütfen Sebastien, kal.

 Beni görmek için gelmene sevindim.

 Lütfen.

 Mesele nedir?

 Artık yapamıyorum Peder.

 Yapamıyorum.

 Ben 

Her zaman benden isteneni yaptım ama artık 

Artık numara yapamıyorum.

 Evet değişiklik istiyorum.

 Çünkü biliyorum.

 Yaptığım şeyi yapmak doğru değil.

 Gerçekten değişmek istiyorum.

 Ama   sadece o anlarda hayatta olduğumu hissediyorum.

 Biliyor musun Sebastien   insanlar hep ölümden sonraki hayattan konuşuyorlar.

 Ama onun kadar önemli başka bir boyut var.

 O da yaşamdan sonraki yaşam.

 Değişme hakkın var, dönüşme.

 Daha iyi biri olmak için düzeltmeler yapabilirsin.

 Ne yaparsan yap.

 Yapabilirsin.

 İstersen başka biri olabilirsin.

 Yeni biri olabilirsin.

 İlk olarak çalışmanız için size teşekkür etmeliyim.

 Bu yıl harika rakamlar çıktı.

 Umarım gelecek yıl daha iyi olur.

 Ve bu harika hediye için teşekkür ederim.

 Gerçekten.

 Çok iyi seçim.

 Zevkimi iyi biliyorsunuz.

 Herkese mutlu Noeller.

 Mutlu Noeller.

 Bayan Treven?

 Ben Sebastien Nicolas.

 Chambard ajansından.

 Erken geldin.

 -Sonra mı gelmemi istersiniz?

 -Hayır, elbette hayır.

 Sadece bu ülkede çok ender oluyor.

 Bu da iki saatlik zaman farkını bir saat düşünmeme neden oluyor.

 Otursana.

 -Teşekkür ederim.

 Başlamadan önce sizin bu gizlilik sözleşmesini imzalamanızı isterim.

 Müşterime ait bilgilerin kamuya açıklanmaması gerekiyor.

 Anlaşmayı imzaladığınızda her şey gizli kalacak.

 Bu açık mı?

 Evet.

 Biz bu tür önlemlere alışığız.

 Ünlü birini temsil ediyorum.

 Siz herhalde onu tanımazsınız ama o dünyaca ünlüdür.

 Müvekkilim Fransız'dır.

 Yıllardır New York'ta yaşıyor ama kimsenin haberi olmadan   Paris'e dönmek istiyor.

 Müvekkilim geniş bir apartman dairesi istiyor.

 En azından 200 metrekare.

 Üst katta.

 Aşırı derecede sessiz.

 Altında ya da üstünde gençler ve küçük çocuklar olmamalı.

 Mükemmel durumda olmalı ve 

Not almıyor musunuz?

 Hepsini hatırlayacağım.

 Not almanızı tercih ederim.

 Asansörlü.

 Geniş ama pencerelere bakmamalı.

 Müvekkilim sıra dışı biridir ve sıra dışı bir şey ister.

 Bunu yapabileceğinizi düşünüyor musunuz?

 Evet ona istediği gibi bir yer bulabileceğimi düşünüyorum.

 Kravatınızı çıkarın lütfen.

 Anlamadım?

 Portakal rengine katlanamaz.

 Mösyö de Montalte?

 Lütfen bayım.

 Sigara içmemelisiniz.

 Sigara içiyor musun?

 Hayır.

 15 yaşımdayken başladım.

 Joseph Rosenblatt bana kemanını vermişti.

 Kendin için olmazsa onun için yap dedi.

 Parmak uçlarının kokusunu sever.

 Ama insanlar artık kokuları yok sayıyor.

 Kolonya mı sürdün?

 Hayır.

 Senin gibi insanlar genellikle kolonya sürerler.

 Ucuz bir çeşit.

 Emlakçı olduğuna emin misin?

 Evet efendim.

 Sana ne istediğimi söyledi mi?

 Evet efendim.

 Peki ne istiyorum?

 Beni sınıyorsunuz efendim.

 Zeki bir küçük emlakçı.

 Yapacak işlerim var.

 Yani zamanımı boşa harcama.

 İyi bir şey bulduğunda tekrar gel.

 Ve kravat tak.

 Kötü giyinenlere katlanamam.

 Biliyor musun hepimiz aynı maddeden yapıldık.

 Birkaç hücre, biraz sperm.

 Ve bir sürü kaza.

 Biyolojik rulet oyunu diyebilirsin.

 Her neyse, biz kendi anne babamızız.

 Biz seçimlerimiziz.

 Bazen seyirciler seninle pek ilgilenmez.

 Öyle derler hep.

 Diyelim ki insanlık benim türüm değil.

 Biliyorsun bunlar hastalıklı zamanlar.

 Bize müziğin duyulmasından başka bir şey olduğunu söylediler.

 Kutsaldan söz ediyorsun.

 Tanrı'ya inanıyor musun?

 Ben Mozart'a inanırım.

 Ve ben çok dindarım.

 Ve kendini Mozart'la mı kıyaslıyorsun?

 -Çok küçük.

 -Çok küçük.

 Ben bir çevirmenim.

 -Bir çevirmenim.

 -Bir rahip.

 -Bir rahip.

 -O bir peygamber.

 Neden müziğe geri döndün?

 Bana kalsaydı tamamen karanlıkta çalardım.

 Ne yazık ki bir müzisyen şefi görmeye ihtiyaç duyuyor.

 Ya sen?

 Hiç çocuk sahibi olmak istedin mi?

 Hayır lütfen.

 Çok kötü bir oğuldum.

 Daha kötü bir baba olurdum.

 Biliyor musun hepimiz aynı şeyden yapıldık.

 Birkaç hücre biraz sperm.

 Ve bir sürü kaza.

 Ben Mozart'a inanırım.

 -Ben Mozart'a inanırım.

 -Ve ben çok dindarım.

 Ve ben çok dindarım.

 Ve ben çok dindarım.

 Ben Mozart'a inanırım.

 Ve ben çok dindarım.

 Hiçbir şey.

 Hiçbir şey.

 Çocuklukla ilgili hiçbir şey yok.

 Çocukla ilgili bir şey ilgimi çekiyor.

 Hiçbir şey.

 Hiçbir şey.

 Ben Mozart'a inanırım.

 Ben Mozart'a inanırım.

 Ben Mozart'a inanırım.

 Mozart.

 Mozart.

 Ve ben çok dindarım.

 Hiçbir şey.

 Ve ben çok dindarım.

 Hiçbir şey.

 Çocukla ilgili bir şey ilgimi çekiyor.

 Her neyse biz kendi anne babamızız.

 Biz seçimlerimiziz.

 Kendi seçimlerimiz.

 Kendi seçimlerimiz.

 Harika bir iş çıkardınız, gerçekten harika.

 Çok keskin.

 -Teşekkür ederim.

 -Bence en iyi yanı   suyun akışı öyle değil mi?

 Evet harika.

 Sen Nehri manzarası harika değil mi?

 İnanılmaz evet.

 Göreceğiz.

 Onun seçimlerinin ne olacağını söylemek çok zor.

 Eskiden bütün pencereleri açık severdi.

 New York'ta bazen balkonda keman çalardı.

 Hâlâ çalabilir.

 O kadar iyi değil elbette ama çalabiliyor.

 O çok yetenekli.

 O gün onunla olmam gerekiyordu.

 Boston'da bir konseri vardı.

 10 saatlik araba yolculuğu tam bir çılgınlıktı ama   o hiçbir şeyi dinlemedi.

 Yoldan çıktı ve araba alevler içinde kaldı.

 Hayatta kaldığı için şanslıydı.

 -Günaydın mösyö.

 -Günaydın mösyö.

 Sanırım çok mutlu olacaksınız.

 Altı daire seçtik.

 Hepsi  Sana soruyorum.

 En çok hangisini sevdin?

 Bence Quai aux Fleurs apartmanının harika bir manzarası var.

 Bayan Traven de  -Bayan Traven'a sormuyorum.

 Senin en çok neyi sevdiğini soruyorum.

 Hepsi olağanüstü.

 Landes dışında perdeleri sürekli kapalı yaşayan biri için   manzara bir öncelik değil.

 En önemli şey mahremiyet ve sessizlik.

 Yani ben olsam Passy'deki Rue Alboni evini alırdım.

 Onu alıyorum.

 Babette sen Paris'e geri dön.

 Erkekler kalacak ve kutlayacaklar.

 Neden arkamı dönüp çaldığımı biliyor musun?

 İnsanların seni dinlemesini sağlamak için mi?

 Ben de öyle derdim ama   kaç kişi müzik biliyor?

 Kaç kişi iyi ya da kötü çaldığımı biliyor?

 Mart 1939'da Prag işgal edilmiş bir şehirdi.

 Hitler ziyarete gitti.

 Alman devriyeleri şehirde gezdi.

 Ve küçük bir onbaşı Mendelssohn'un heykelinin   indirilmesini Akademi Müzik'e emretti.

 Askerler itaat etti.

 Çatıya çıktılar ama Mendelssohn'u tanımıyorlardı.

 Ve Wagner indirildi.

 Askerler gibi insanlar bir şey bilmezler.

 Ben her zaman Sibelius Konçerto'ma bayılırım.

 Ve o değersizdi.

 Değersiz.

 Arkamı dönüp çaldım çünkü 

Çünkü insanları görüyorum.

 Onları bir skor tabelası gibi okuyorum.

 Her zaman gördüğüm şeyden nefret ettim.

 Örneğin Babette.

 O tacizden, kötü davranıştan ölüyor.

 Ben de ona işkence ediyorum.

 Tıpkı küçük hayvanlı bir çocuk gibi.

 Ve sen   sana bakıyor ve hiçbir şey görmüyorum.

 Kedi gibisin.

 İnsan seni affeder ve sonra işte oradasın.

 Bir kedi gibi.

 İnsan seni affeder ve sonra işte oradasın.

 Bir kedi gibisin.

 İnsan seni affeder ve sonra işte oradasın.

 Hadi Nick buraya gel.

 Buraya gel.

 Hayır!

 Yerine!

 Çubuk ister misin?

 Tamam yakala!

 Yakala!

 Aferin sana Nick.

 Hayır!

 Hayır!

 Hayır!

 Çörek ister misin?

 İster misin?

 Izgara somon.

 Izgara somon.

 Mozart.

 Mozart.

 Mozart  İnsanlık gerçekten benim türüm değil.

 İnsanlık benim türüm değil.

 Chambard ajansı.

 Merhaba.

 Merhaba.

 Henri de Montalte, Bay Chambard lütfen.

 Merhaba Bay Montalte?

 Nasılsınız?

 Daireniz gibi mi?

 -Evet iyi.

 Bu yüzden arıyorum.

 Genç satıcınızı övmek istedim.

 Sıkı elbisesi ve portakal rengi kravatı olan.

 Evet Sebastien Nicolas.

 Evet o.

 Çok utangaç ama gerçekten çok etkili.

 Ona bir ikramiye verin.

 Bunu hak etti.

 Merak etmeyin.

 Personelime iyi bakarım.

 İyi.

 Çünkü onu son kez gördüğümde ayakkabıları biraz şeydi  Bana güvenebilirsiniz.

 Aradığınız için teşekkür ederim.

 Yakında görüşürüz.

 -Teşekkürler.

 Size iyi günler.

 Henri beni dinle.

 Lütfen.

 Henri lütfen.

 Çek git.

 Seni uyarmıştım Clemence.

 Sana istemediğimi söyledim.

 Ondan kurtulmuş olman gerekirdi.

 Henri  Hastayım.

 Çek git!

 Böyle biteceğini biliyordum.

 Hastayım.

 Kanımda bir şey var.

 Çek git.

 Bu bir yıl önceydi.

 O zamandan beri büyüdü.

 Greart'ta yedinci sınıfta.

 Pratt ona konservatuarda öğretmenlik yaptı.

 Hatırladın mı?

 Hep seni tanımak istedi.

 Hakkında hiç kötü konuşmadım.

 Beni terk ettiğini falan hiç söylemedim.

 Her zaman büyük bir aşkı tanıdım dedim.

 O da o aşktan doğdu.

 Ve babası   onun için sadece müzik önemli.

 O çocuk için uygun biri değil dedim.

 Babasının sık sık bir şey yapacaksan   doğru yap dediğini söyledim.

 Başka türlüsü dürüst olmaz derdi dedim.

 Bu kendine ve başkalarına yalan söylemektir.

 Ve babası çok dürüst biridir.

 O yalanlara katlanamaz.

 Ona bu yüzden birlikte kalamadık dedim.

 Babası benim olamazdı çünkü müziğe aitti.

 O çok ketum ama çok harika bir çocuk.

 Çok cesur.

 Adresimiz fotoğrafın arkasında.

 Hoşça kal Henri.

 İzninizle.

 Onun nesi var?

 Bu Roma'daydı.

 Hatırladın mı?

 Vincent?

 Merhaba efendim.

 Merhaba Vincent.

 Evet artık gideceğim.

 Ne yapıyordun?

 Ev ödevimi.

 24 Nisan'da ne oldu?

 Uzun Thibaud Resitali.

 Elbette.

 Elbette.

 Evet, evet, evet.

 Ne yapmalıyız?

 Ne istersen.

 Ama sen?

 Sen ne istiyorsun?

 Özel bir şey değil.

 Peki o zaman parkta özel olmayan bir şey yapalım.

 Her zaman seni tanımak istedim.

 Ama sanırım senden nefret ediyorum.

 Dinle Vincent hepimiz aynı maddeden yapılmayız.

 Hücreler, kan, sperm ve şans.

 Bir tür biyolojik rulet.

 Ve biz kendi ebeveynlerimiziz.

 Seçimlerimiziz.

 Kendini al.

 Ebeveynlerin benden çok Mendelssohn ve Beethoven.

 Farkında değilsin ama şanslısın.

 Öksüz olmak gerçek bir ayrıcalık.

 Bach gibi.

 Ya da Wagner.

 Seni terk ettiğimde sana bir hediye verdim.

 Üzerinden bir yükü aldım.

 Bir gün bunu anlayacaksın.

 Hâlâ annenden kurtulman gerekiyor.

 Ama çok uzun süre dayanmaz.

 Alo?

 Bayan Treven?

 Rahatsız ettiğim için üzgünüm.

 Mösyö de Montalte bir an önce sizi görmek istediğini söyledi.

 Yarın öğlen kendisiyle buluşabilir misiniz?

 Nedenini söyledi mi?

 Kendisi söyleyecekmiş.

 Size iyi akşamlar.

 İyi akşamlar.

 Mösyö de Montalte.

 Oturun.

 Peki.

 İspanya'da bana bir daire bulmanı istiyorum.

 Sevilla ya da Madrid'de.

 Herhangi bir yerde.

 Umurumda değil.

 Anladın mı?

 Aptal Traven.

 Onu dinledim ve bak!

 Neden geri geldim ki?

 Onu kovacağım.

 Neşelen biraz.

 -Nasıl cüret edersin?

 Bana bak.

 -Ondan kurtul.

 -Utanç verici miyim?

 -Hanımefendi lütfen.

 Sen utanmalısın.

 Çek git!

 -Ondan kurtul.

 -Seni pislik.

 Bırak gideyim.

 -Hanımefendi lütfen.

 -Kaçığın tekisin.

 -Bırak onu.

 -Hanımefendi lütfen.

 -Hayır lütfen.

 Lütfen.

 Hayır lütfen.

 Lütfen.

 Biliyor musun?

 Özür dilemek istediğini söyle ona yoksa onu kovalarım.

 Yemin ederim  -Söyledikleri yüzünden çok üzgün.

 Sen buraya gelmeden önce Vincent hakkında ne kadar kötü   hissettiğini bana söyledi.

 Sana oğlumdan mı söz etti?

 Kötü davrandığını biliyor.

 Ne yapacağını bilememiş.

 -Onunla konuşacağım.

 -Hayır.

 Şu anda olmaz.

 Bana biraz zaman ver.

 Güven bana.

 Bir daha sesini duymak bile istemiyor.

 -Merhaba.

 -Merhaba.

 Mümkünse bir film arıyorum, baba oğul buluşmasıyla ilgili.

 -Özel bir film mi?

 -Hayır.

 Bir baba oğul buluşması.

 Boorman'ın Zümrüt Ormanı var.

 Oğul Amazon yerlileri tarafından kaçırılıyor.

 Ormanda tek başına büyüyor.

 -Hayır.

 -Kayıp, Costa Gavras'tan.

 -Kim?

 Kayıp, Costa Gavras'tan.

 Kayıp ama onun ölüsünü buluyor.

 Ya da Superman.

 Richard Donner'in ilk versiyonu.

 Onu gördün değil mi?

 Hayır.

 Bu harikadır.

 Marlon Brando, Gene Hackman.

 Doğum, yeniden buluşma.

 Harika!

 Uzaklara yolculuk edeceksin benim küçük Kal-El'im.

 Seni asla terk etmeyeceğiz.

 Ölümlerimizde bile.

 Hayatlarımızın zenginliği senin olacak.

 Sahip olduğum her şey   öğrendiğim her şey, hissettiğim her şey   bütün bunlar ve fazlası   sana vasiyetimdir oğlum.

 Beni içinde taşıyacaksın.

 Hayatının tüm günleri boyunca.

 Benim gücümü kendi gücün yapacaksın.

 Gözlerinde hayatımı göreceksin.

 Hayatın benimki yoluyla görülecek.

 Yalnız değilsin.

 Bir daha asla yalnız olmayacaksın.

 Yalnız değilsin.

 Bir daha asla yalnız olmayacaksın.

 Alo?

 Annem beni aramanı söyledi mi?

 Beni aramanı söyleyen annem miydi?

 Bayan Traven?

 Merhaba Chambard ajansından Sebastien Nicolas.

 Bir dakikanız var mı?

 -Elbette.

 Nasılsınız?

 -İyiyim ya siz?

 Çok iyi.

 Teşekkür ederim.

 Mösyö de Montalte hâlâ İspanya'ya taşınma düşüncesinde mi   sormak için aradım.

 Dürüst olmak gerekirse bilmiyorum.

 Şu anda durum çok karmaşık çünkü onun evi soyuldu.

 Gerçekten mi?

 Bir şey çalındı mı?

 Anlaşılan bir şey alacak kadar zamanları  Sebastien?

 Ne kadar  Bay Montalte bu hafta sonu bana sigorta memurunu aramamı söyledi.

 -Ne kadar delice bir şey.

 -Evet.

 Dinleyin, sizi gelecek hafta ararım.

 Her şey için teşekkür ederim matmazel.

 -Size iyi günler.

 -İyi günler.

 Neredeydin?

 Millier'de bir saat bekledik.

 Çünkü soyuldum.

 Anladım.

 Ama arayabilirdin.

 Tamamen yalnızdım.

 Bir saniye.

 Alo?

 İzninle.

 Evet Henri?

 Cumartesi mi?

 Hayır elbette.

 Çok heyecanlanacak.

 Her çocuk gibi.

 Kendini çok zorlama.

 Harika görünüyor.

 Elbette.

 Teşekkür ederim.

 Evet?

 Biziz!

 Merdivenleri çık.

 Asansör bozuk.

 Hadi gidelim.

 Gel.

 İçeri girin.

 -Merhaba.

 -Merhaba.

 Çok teşekkür ederim.

 İyi misin?

 Sadece bir sorun   mutfaktaki terslik.

 İzin verirsen yardım edebilir miyim?

 Hayır iyiyim.

 Teşekkür ederim.

 Pekâlâ ben gidiyorum.

 Seni 11.00'de alırım.

 -Evet pekâlâ.

 -Bana bir öpücük ver hayatım.

 İyi akşamlar.

 -Hoşça kal.

 Onlar beyaz zambaklar.

 -Evet.

 -En sevdiklerin olduğunu söyledi.

 Evet harika.

 Çok teşekkür ederim.

 Beni izle.

 Bir yere otur.

 Ben çiçeklere bakacağım.

 Bana bir mektup mu yazdın?

 Bu, bu şey için değil  Şu an için değil.

 Ver onu bana.

 Ver bana.

 Okumamı ister misin?

 Sevgili Vincent sen oğlumdun ama ben baban olamadım.

 Senin için asla bir şey yapmadım çünkü egoist korkağın tekiyim.

 Beni özlediğini biliyorum ama yokluğum için üzülmemeye çalış.

 Asla kimsenin yanında olmadım.

 Sevmeyi hiç öğrenmedim.

 Bugün sana benim için değeri olan tek şeyi bırakıyorum.

 Kemanımı.

 O benim tek sırdaşım tek gerçek dostum oldu.

 Umarım senin için de öyle olur.

 Ona iyi bak.

 Müziksiz bir hayat, hayat değildir.

 Önemsiz bir varoluştur.

 Onsuz asla yaşayamazdım.

 Bir sessizlik dünyasında yaşıyoruz.

 Tanrı'nın sessizliği.

 Çaldığında o sessizliği dolduruyorsun.

 Artık hiç çalamam ve sessizlik beni ele geçirecek.

 O sessizliğin seni ele geçirmesine izin verme.

 Seninle dünya arasına müziği koy.

 O seni koruyacaktır.

 Müziğini çal.

 O ölümsüzdür.

 Hepsi bu.

 Özür dilerim.

 Gidip bir şey yemek ister misin?

 -Pekâlâ.

 -Hadi.

 Hadi.

 Merhaba.

 Bu Sebastien Nicolas'dan bir mesajdır.

 Bunu dinlediğinde ölmüş olacağım.

 Elveda demek istedim.

 Bu güzel.

 Güzel.

 Al dostum.

 Günaydın efendim.

 Ben Maria!

 Merhaba canım.

 Günaydın efendim.

 -Günaydın.

 -Korkarım kötü haberlerim var.

 Yatak odasından başlayacağım.

 Hayır Maria.

 Ben iyi değilim.

 Evine gidebilirsin.

 -Üzgünüm efendim.

 Hoşça kalın.

 -Hoşça kal.

 Birini sevip destek olabiliriz ama onun için yaşayamayız.

 Sebastien yalnız bir adamdı.

 Ama iyi bir adamdı.

 Dürüst ve adil bir adam.

 Öfke ve nefret yeteneği yoktu.

 Diğer insanları seven, içine kapanık biri   ama kendini sevmeyen.

 Sebastien'ı 30 yıldan fazladır tanırdım.

 Benim koro çocuğumdu, hem de bu kilisede.

 Ama birkaç hafta önce bana kendisinin söylediği gibi.

 Birini gerçekten tanıyabilir miyiz?

 Hiçbirimiz Sebastien'ın bu kadar genç gitmek istemesine   neyin neden olduğunu bilemeyeceğiz.

 Hayat yolculuğunda anlamı kaybetmesine neyin neden olduğunu.

 Bütün onu sevenler için şu sözcükleri okumak istiyorum.

 Bilgelik kitabından.

 "Doğruların ruhları Tanrı'nın elindedir ve   onlara dokunacak bir işkence yoktur.

 Bilge olmayanların önünde ölmüş gibi görünürler ve   onların gidişleri sefillik olarak algılanır.

 Bizden gidişleri tam bir tahribat içindir ama onlar   huzur içindedirler.

 İnsanın gözünde cezalandırılacak olsalar da   onların umutları tam bir ölümsüzlüktür." Mösyö de Montalte.

 Gelmeniz çok güzel.

 Sebastien çok sevinirdi.

 Sizi çok severdi.

 Ailesini tanıtabilir miyim?

 Bayan Nicolas.

 Bu Henri de Montalte, büyük bir kemancı.

 Oğlunuzun prestijli müşterilerinden biri.

 -Merhaba bayım.

 -Başınız sağ olsun madam.

 Mösyö.

 -Evet?

 -Mösye de Montalte?

 Yüzbaşı Deveaux, Teğmen Lionnet.

 Suç karşıtı birim.

 Birkaç sorumuz var.

 Sebastien Nicolas'yla ilgili.

 İçeri girin.

 Mösyö de Montalte?

 İçeri girin.

 Merhaba.

 -Merhaba bayım.

 Oturun lütfen.

 Birkaç şeyi kontrol ediyoruz.

 Şiddetli bir ölüm için rutin.

 Uzun sürmez.

 Yapacak işim yok ve zaman kaybetmeyi hiç sevmem.

 Bay Nicolas'yla ilk olarak nasıl tanıştınız?

 Geçen Noel'de.

 Bir daire arıyordum.

 Onu sık sık gördünüz mü?

 Beş ya da altı kere.

 Telefonda konuştunuz mu?

 Birkaç kere.

 İyi bir ilişkimiz oldu.

 İzninizle?

 Hayır.

 Üzgünüm.

 Sadece kendi kokuma katlanabiliyorum.

 Siz ve Bay Nicolas arkadaş mıydınız?

 Benim hiç arkadaşım yok.

 İnsanlık bana uygun bir tür değil.

 Ama cenazesine gittiniz.

 Benim yaşımdaki insanların son zevklerinden biri.

 Öldüğü gün sizi aradı.

 Cumartesi, Ekim 19'da.

 Ne istediğini hatırlıyor musunuz?

 Cumartesi.

 Emin misiniz?

 Hatırlamıyorum.

 Akşam 19.30'da 40 saniyelik bir arama.

 Telesekreterime konuşmuş olmalı.

 Onunla konuşsaydım hatırlardım.

 Peki mesaj bırakmamış mı?

 Anlaşılan hayır.

 Üzgünüm.

 Ne istediğini bilmiyor musunuz?

 Aradığı son kişi sizsiniz.

 Onu son gördüğünüzde endişeli, üzgün ya da   depresyonlu gibi görüldü mü?

 Hayır.

 O her zaman aynı davranırdı.

 Daha çok sıkıcı.

 Sizinle hiçbir sorun için konuşmadı mı?

 Onu rahatsız eden bir şey?

 Hayır.

 Evet bir kez.

 Vergileri.

 Aklınıza bir şey gelirse çekinmeyin.

 Bizi gördüğünüz için teşekkür ederim.

 -Teşekkür ederim.

 -Tatile mi çıkıyorsunuz?

 Hafta sonu için oğlumla.

 Güzel.

 Zevk alın.

 -Teşekkür ederim.

 -Hoşça kalın.

 -Bizimle görüştüğünüz için.

 -Güle güle.

 Kapıyı arkanızdan kapatın.

 Burası dev gibi.

 Yatak odaları arkada.

 İstediğin birini seç.

 Yeşil olan?

 Hangisini istersen.

 Vincent hazır!

 Soğuyor.

 Gel ve yemeğini ye.

 Hadi.

 Carnegie'deki ilk seferini hatırlıyor musun?

 Hayır, bilmiyorum.

 Neden?

 Ya da Viyana Filarmoni'deki?

 -Ben  -Gençken nasıldın?

 Ben gençtim.

 Gerçekten benim yaşımdayken?

 İyi miydim yoksa yaramazlık mı yapıyordum diye mi   bilmek istiyorsun?

 Evet, doğru.

 Başlangıç olarak.

 Dinle, ben yalnız biriydim.

 Çok fazla keman çaldım.

 -Bu cevap saçma.

 -Anlamadım?

 Keman çok zor.

 Yalnız.

 Futbol gibi değil.

 Hepsi bunu söylüyor!

 -Sinirlenmene gerek yok.

 -Evet var!

 Ne zaman bir soru sorsam asla cevap vermiyorsun.

 Ne oldu Vincent?

 Ne zaman sana yaklaşsam beni bir kenara itiyorsun.

 Öyle değil.

 Öyleyse ne?

 Sana dürüst olmaya çalışıyorum.

 Ama sana asla veremeyeceğim bazı şeyler var.

 Neden?

 Çünkü ben  Ben artık büyük bir kemancı değilim.

 Ben hiç  Artık Rosenblatt'ın hayran olduğu adam değilim.

 Artık annenin sevdiği adam değilim.

 Eskiden kim olduğunu bilmiyorum.

 Ama babam olduğunu biliyorum.

 Ya müziğin?

 Yaklaşan resital nasıl?

 -İyi.

 Gerçekten mi iyi yoksa bir anlamda mı?

 Bilmiyorum.

 Mendelssohn konçertoyu çalıştım ve sanırım yaptım.

 Ama konser farklıdır.

 Elbette.

 Stres.

 Gürültü.

 Hareket.

 Nasıl tepki vereceğimi bilmiyorum.

 Hadi bir bakalım.

 Anlamadım?

 Hadi çalışalım.

 Kemanını tamamen kullan, onu izle.

 Topu atmak gibi.

 Sakın durma, onu izle.

 İşte bu.

 Jestini tamamla.

 Ve özellikle  Sırrımı bilmek ister misin?

 -Evet.

 Orta parmağını kullanıyorsun.

 Arşede.

 İşaret parmağını değil.

 Biliyor musun neden?

 -Hayır.

 -İşaret parmağı her zaman güçlüdür.

 Orta parmakla müziği zorlayamazsın.

 Anladın mı?

 -Evet.

 -Güzel.

 Midyeler iyi mi?

 -İnanılmaz.

 -İyi.

 Biziz.

 Merhaba anne.

 -Merhaba.

 Hafta sonu iyi miydi?

 -Harika!

 Ya sen?

 Ben de harikayım.

 Çay için zamanın var mı?

 Neden olmasın?

 Tamam.

 -Hafta sonun nasıldı?

 -İyi.

 Seni tanıyan iki polis beni ziyarete geldi.

 Cuma günü seni ziyaret ettiklerini söylediler.

 -Yüzbaşı Deveaux mu?

 -Kesinlikle.

 Senden ne istiyormuş?

 Bir emlakçı tanıyıp tanımadığımı sordu.

 Sebastien Nicolas diye biri.

 Güya beni bir kere aramış, 10 dakika boyunca.

 Herhalde bir hatadır dedim.

 Ama bu onları şaşırttı.

 Giderlerken senin fotoğrafını gördüler.

 Seni tanıyıp tanımadığımı sordular.

 Vincent'in babası olduğunu söyledim ve terk ettiğini.

 Hâlâ onun beni aradığını neden düşündüler anlamadım.

 O aramadı seni ben aradım.

 Sebastien lokantada gördüğün adamdı.

 O seninle konuştuktan sonra açıkladı.

 Seni aramak için onun telefonunu kullandım.

 Yarın dedektifi arayıp açıklarım.

 İntiharları araştırdıklarını bilmiyordum.

 Ben de öyle.

 Günaydın.

 Günaydın.

 Hediye paketi ister misiniz?

 Hayır teşekkür ederim.

 Siz yollarsınız değil mi?

 Evet elbette.

 Hangi adrese?

 Yüzbaşı Deveaux, polis merkezi.

 Tonio aç şunu.

 -Yüzbaşı Deveaux?

 -Evet?

 Savcılık bürosu için hatta kalın.

 Antoine ben Sandra.

 Ekibini topla.

 Sabah 06.00'da kemancıya gidiyoruz.

 Evi arayıp tutuklayacağız.

 Suçlamalar, cinayet şüphesi.

 Sebastien Nicolas vakası.

 Anladın mı?

 Ne oldu Henri?

 Clemence biliyorum bu garip ama lütfen soru sormadan ya da   kesmeden dinle.

 Bunu al.

 İçinde babalık testi için bir talep var.

 Bu yasaldır.

 İhtiyaç duyulan tek şey imzan.

 Ayrıca Landes evi, apartman katı ve bazı hesaplar için   vekaletleri bulacaksın.

 Hepsi Vincent'in adına.

 Şu andan itibaren bana bir şey olursa her şey onun.

 Sana ne olabilir?

 Neler oluyor?

 Hoşça kal Clemence.

 Vincent'a sevgilerimi söyle.

 Onu terk etme.

 Lütfen.

 Mösyö de Montalte?

 Mösyö de Montalte.

 Polis!

 Antoine?

 Topla şunları.

 Topla.

 Elizabeth Hayatını Yeterince Mahvettim.

 Kovuldun.

 1, 2, 3, 4, 5.

 Polisin dediği doğru.

 İtiraf ettikten sonra iyi hissediyorsun.

 Bu bir rahatlama.

 Kendini kabul ediyorsun.

 Ben Sebastien Nicolas'yı öldürdüm.

 Çünkü gözlerine katlanamıyordum.

 Çevremdeki sürekli varlığına.

 Bana bakış tarzına.

 Beni çalışmasına, beni gözlemesine.

 Çünkü beni oğlumdan uzak tutmaya çalıştı.

 O, 12 yıl boyunca bir baba için hasret çekti.

 Kim onu inkâr edecek kadar acımasız olabilir ki?

 Sebastien Nicolas'yı ortadan kaldırdım ve   bundan pişman değilim.

 Yaşamak istemiyordu.

 Onu özgür bıraktım.

 Önceden tasarlanmış değildi ama pişman değilim.

 Bir şeyleri sakladım çünkü polisin anlamayacağını biliyordum.

 Beni mahkum etmeyi deneyeceklerdi.

 Yaptıkları şey budur.

 Evet?

 Babana sarılmayacak mısın?

 Bu harikaydı.

 Seninle gurur duyuyorum.

 Onur yok.

 Umut yok.

 Hapishane seni bir bedenden başka bir şey   olmamaya mahkum ediyor.

 Ama vücut bir yanılsama.

 İki parmağımı kaybettim.

 Çok mu eksik kaldım?

 Biz olduğumuz kişi değiliz.

 Gerçeklik gerçek değil.

 10 yıla mahkum oldum.

 Avukatım beş yılda çıkacağımı söyledi.

 Eğer iyi davranırsam.

 Ben hep iyi bir çocuk oldum.

 Her zaman itaat ederek bekledim.

 Ama şimdi bekleyecek bir şeyim var.

 Artık başka biri oldum.

 Kendim oldum.

 Artık farklıyım.

 Diğer herkes gibiyim.

||

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar