Print Friendly and PDF

Translate

Elmalar (2020) Mila

|

 


 91 dk

Yönetmen:Christos Nikou

Senaryo:Christos Nikou, Stavros Raptis

Ülke:Yunanistan , Polonya, Slovenia ,

Tür:Komedi, Dram

 Vizyon Tarihi:04 Mart 2021 (Hollanda)

Dil:Yunanca, İngilizce

Müzik:Alexander Voulgaris

Çekim Yeri:Athens, Yunanistan

Nam-ı Diğer:Apples

 Oyuncular

Aris   Servetalis

Sofia   Georgovassili

Anna   Kalaitzidou

Argyris   Bakirtzis

Kostas LaskosKostas Laskos

 

Özet

Yunanistan’ın Oscar adayı Elmalar, “hafızanız ne kadar seçici?” sorusundan yola çıkan, hem iç burkan, hem düşündürücü hem gerçeküstü bir zihin alıştırması. Günümüzde hafıza ve kimliğin ne kadar uçucu olduğunu ele alan Elmalar , ani hafıza kaybına yol açan bir salgın sırasında geçiyor. Filmin kahramanı Aris, hiçbir yakını olmayan hastalara yeni birer kimlik kazandıran bir kliniğe kaldırılıyor. Elmalar Yorgos Lanthimos’un Köpek Dişi , Richard Linklater’ın Geceyarısından Önce filmlerinde yardımcı yönetmen olarak çalışan Christos Nikou’nun ilk uzun metrajlı filmi. Dünya prömiyerini Venedik Film Festivali’nde, Ufuklar bölümünün açılışında yapan filmin yürütücü yapımcılarından biri de Cate Blanchett

Altyazı

Güzel, bir sonraki şarkıya geçmeden önce     bir duyurumuz var,    duyuru, Nöroloji Hastanesi Rahatsız Bellek Bölümünden   Bu, "Yeni Kimlik" programı ile ilgili.

   Program unutkanların hayatlarını sürdürebilmelerine    yardımcı olacak iki hastane sürdürülmektedir.

  Malou!

  Buraya gel!

-  İyi Günler.

  -  İyi günler.

  Afedersiniz!

  Arabanızı çekebilir misiniz?

  Bu benim arabam değil.

  Ama içinden siz çıktınız.

  Ben mi?

  Burada bekleyin, bir ambulans çağıracağım.

-  Teşekkür ederim.

-  Güle güle.

  Afedersiniz  Afedersiniz.

  Son durağa geldik.

  Nerede inmeniz gerekiyordu?

  Hatırlamıyorum.

  Nereye gitmek istiyorsunuz?

  Şeyy  Adınız nedir, hatırlıyor musunuz?

  Burada bekleyin.

  Ceplerinizde bir şey var mı?

  Cüzdan ya da anahtar?

  Diğer ceplerini de kontrol edebilir misiniz?

  Kimliği ya da belgesi yok.

  Kimliği bilinmiyor.

  14840.

  Aferin.

  14841.

  Gülümseme.

  Tanımlama için ihtiyacımız var.

  Aferin.

  14842.

  Yaklaşın.

  Kameraya bakın.

  Nerede durduğumu görüyor musunuz?

  Buraya bakın.

  Kameraya bakın.

  Aferin.

  14843.

  Bugün bir hafta oldu.

-  Bu size nasıl oldu?

  -  Bilmiyorum.

  Bir futbol sahasındaydım.

  Birdenbire insanların "gol" diye bağırdığını duydum.

  Oraya nasıl geldiğimi hatırlayamadım.

  Cebimde sadece bir bilet vardı.

  Ya sen?

  Hatırlamıyorum.

  Kendimi otobüste buldum.

  Acı çektiniz mi?

  Birdenbire başımda yoğun bir acı hissettim.

  Burada, tam tepede.

  Bu elmalar çok lezzetli.

-  Benimkini de ister misin?

-  Yemiyor musun?

  İşte, buyrun.

-  Elma sevmiyor musunuz?

-  Sevip sevmediğimi hatırlamıyorum.

  Yani 

Hayır.

  14842 hiç işaret yok.

  Başına aniden geldi,diğerleri gibi.

-  Ama netice temiz görünüyor.

-  Şimdiye kadar kimse onu aramadı.

  Kimliği belirsiz.

  Belirsiz.

-  Günaydın.

-  Günaydın.

  Kendinizi nasıl hissediyorsunuz?

  Başımın burası ağrıyor.

  Önemli değil.

  Geçecek.

  Yani Bay 

Sizi durumunuz hakkında bilgilendirmek istiyoruz.

  Her şeyden önce, size endişelenmeyi demek istiyorum.

  Ön inceleye dayalı olarak, amneziden muzdaripsiniz. Hafıza kaybı yaşıyorsunuz…

  Evet, anlıyorum.

  Merak etmeyin, yalnız değilsiniz.

  Vakalar oldukça arttı.

  Bu bana nasıl oldu?

  Günümüzde amnezi, herhangi bir uyarı vermeden ortaya çıkıyor.

  Evet  Burada uzun süre kalacak mıyım?

  Henüz bilmiyoruz.

  Maalesef durumunuzun tedavisi yok, ve hiçbir hasta hafızasını geri kazanamadı.

  Hastalarımızı hayal kırıklığına uğratmamalıyız.

  Daha önce söyledik.

  Evet, Üzgünüm.

  Bu arada, yakınlarınız sizi arayabilir.

  Evinize dönmelisin.

  Bir amobarbital enjeksiyonu yazıyoruz, ve bellek kurtarma testleri.

  Tavuk.

  Küpe.

  Papyon.

-  Anahtar.

-  Bravo!

  Top.

  Hangi top?

  Ne tür top?

  Futbol.

  Küçük bir tane.

  Sekizde bir.

  İlerleme yok!

  Bir sonraki teste geçelim.

  Hangi resim şarkıyla eşleşiyor?

  Yanlış, sonraki resim.

  Doktor.

  Orada çok acıtıyor.

  Oradan yapmayın.

  Burası daha görünür durumda.

  Oradan yapın.

  Bastır.

  Size bir şey sorabilir miyim?

  Buraya yatan beyefendi nerede?

  Bugün akrabaları geldi ve onu evine götürdüler.

  Merak etme.

  Ailen seni yakında bulacaktır.

-  Bugün nasılız bakalım?

-  Çok iyi.

  Güzel.

  Sahipsiz hastalardan sorumlu   olduğumu söylemek isterim.

  Bunca zaman kimse sizin için gelmedi.

  Sizi bulmaları zaman alabilir.

  Ayrıca unutmuş olmaları da mümkündür.

  O zaman, burada uzun zaman kalman gerekebilir.

-  Burada mı?

-  Evet.

  Kimliksiz yalnız kalmak zordur.

  Seyahat bile edemezsin.

  Hatta iş arasan bile, birinin sizi işe alacağı süphelidir.

  Evet, biliyorum.

-  Başka bir şey yapabilirsin.

-  Ne demek istiyorsun?

  Yeni bir başlangıç yapabilirsin.

  Bir programımız var : "Nasıl Yaşayacağını Öğrenmek".

  Hafızanızı geri kazanamayacaksınız.

  Bunun için bir çözüm yok.

  Ama yeni bir hayata başlamanıza,

  yeni deneyimler ve anılar yaratmanıza yardımcı olacaktır.

  Bu programa "Yeni Kimlik" diyoruz.

- "Yeni Kimlık" mi?

-  Evet.

  Aksi takdirde burada uzun süre kalman gerekecek.

  Doktorların ofisine gelin ki herkesle konuşabilelim.

  Ne zaman?

-  Yapacak bir işin mi var?

-  Hayır, bir şey yok.

  Üniversite oda arkadaşımla   bir kez gösterime gittim.

  Solumda duran sarışın kız.

  Güzel kız.

  Ve önümüzdeki hafta başka bir gösterim yapılacağını okudum.

  Ben pek çok gösterime gittim.

  Fikriniz fena değil.

  Onlardan Molotov kokteyli yapmalarını   ve yanlarına almalarını isteyebiliriz.

  İhtiyaçları olabilir.

  Bana biraz aşırı gibi görünüyor.

  Kalabalığın bir parçası olmalarının ve protesto etmenin iyi olacağını sandım.

  Tamam.

  Buraya not aldım, daha sonra kaydederim.

   Bir tekerlek yapmayı deneyebilirsiniz.

   Bisiklete binmeyi kimse unutmaz,  bu yüzden kesinlikle başarılı olursunuz.

   Ve ardından resim çekmeyi unutmayın.

   İyi şanslar.

-  Evi nasıl buldun?

-  Çok güzel.

  Tamam.

  İşte, bu sizin masraflarınız için.

  Daha fazlasına ihtiyacınız olursa bize bildirin, ya da başka bir şeye!

  Anladığından emin misin?

  Evet.

  Ne kadar süreceğini düşünüyorsunuz?

  Göreceğiz.

  Merak etme.

  İyi   geceler.

  İyi geceler.

  Deneyebilir miyim?

  Hayır  dostum.

  Ödünç vermiyoruz.

  Sorun değil.

  Merak etmeyin.

  Hemen geri vereceğim.

  Tamam!

  Teşekkürler!

-  Günaydın.

-  Günaydın.

  Mahallede yeni misin?

  Evet.

  Nerede yaşıyorsun?

  Caddenin hemen yukarısında.

  135 numara.

  Afedersin, 8 numara.

  135 numara yok.

  İşte.

  Bunu deneyiniz.

  Çok lezzetli.

  Hiç bu kadar lezzetli elma yediniz mi?

  Asla.

  Size biraz vereyim.

   Elbette orada pek çok insan olacak.

   Arkadaş edinip birlikte eğlenmeye çalışın.

   İnsanlara yaklaşmaya başlamalısınız.

   Ve isterseniz bir kadına yaklaşın.

   Orada pek çok güzel kız olacak.

   Küçük bir flört kötü bir şey değildir.

  Beyler, Batman'i tanıyan var mı?

  Kimliğinin olmadığına emin misin, dostum?

  Haydi, gidelim.

   Ve genel olarak eğlenin.

   Orada oturacaksınız.

   Bir içki içeceksin, sonra dans edecek bir kız bulacaksın.

   Ona yaklaşın.

  Çekinmeyin.

   Bir kadının vücuduna yaklaşma şansınız olacaktır.

   Bırakın o size ne isterse yapsın,  istediğiniz her şeyi yakalayabilirsiniz.

   Genel olarak eğlenin.

  Özür dilerim.

  Özür dilerim,  dans eden başka arkadaşınız var mı?

  Afedersiniz, hareketsiz kalabilir misiniz?

  İşte geldik.

  Burada mı kalıyor?

  Evet.

  Sence kaçmış olabilir mi?

  Muhtemelen yok.

  Anahtarla açacağım.

  Yemek yapabiliyor.

  Bu çok iyi.

  Evet.

  Fotoğrafları çok dakik.

  Her şeyi aynen istediğimiz gibi yapmış, bak!

  Sonunda tam istediğimiz gibi bir balık yakaladı.

  Güzel.

-  Evin kalanını kontrol edeceğim.

-  Tamam, izleyeceğim.

  O sarı sostan biraz alabilir miyim?

  Teşekkür ederim.

  Malou?

  Burada ne yapıyorsun?

  Malou!

  Malou, buraya gel!

  YENİDEN 3 GÖSTERİM SADECE CUMARTESİ

 Gece flaş kullanmak daha iyidir.

  Karanlık çıkabilir.

  Benim için bir fotoğraf çekebilir misin?

  Evet.

  Nerede istersin?

  Burada, afişin yanında.

  Teşekkürler.

  Film hakkında ne düşünüyorsun?

  Çok korkutucuydu.

  Evet, öyleydi.

  İyi geceler.

  Hangi yöne gidiyorsun?

  Bu tarafa.

  Ben de.

  Anlamadığım bir şey var.

  Kemikler ve kafataslarıyla o eve geldiklerinde, neden kaçmak yerine eve girdiler?

  Kötü bir şeyler olacağı belliydi.

  Ama bu bir korku filmi.

  Evet, biliyorum  Eğer ben olsaydım kesinlikle kaçardım.

  Hastanede bize film göstermemeleri çok utanç verici.

  Siz hastanedeyken kimse sizi aramadı mı?

  Hayır.

  Hiç akrabam gelmedi.

  Doktorlar belki de hiç akrabam olmadığını, ya da onlarla anlaşamadığımı  ya da belki unutmuş olduklarını söyledi.

  Evet, bu mümkün.

  Pek çok insan unutur.

  Size bir şey sorayım.

  Yarın çok zor bir şey yapmak zorundayım, ve yardıma ihtiyacım var.

  Bana gelebilir misiniz?

  Tabi.

  Eh  Olabilir.

  Güzel!

  Ne yapmanız gerekiyor?

  Yarın açıklayacağım.

  Teşekkürler!

   Kesinlikle şehir dışında.

   Etrafta pek çok insan olmadan.

   Ve çok korkma.

  Benden daha fazlasını yapmışsın.

  Anahtarın var mı?

  Evet, burada.

-  Gidelim mi?

-  Gidelim!

  Sanırım işte bu.

  Bunun olduğunu sanmıyorum!

  Ama siyah olduğunu söylediler.

  Ama neden açılmıyor?

  Çünkü bu değil!

  Bu mu?

  Muhtemelen.

  Nasıl sürüleceğini bildiğinde emin misin?

  Sanırım öyle.

  Hazır mısın?

  Ne oldu?

  Hiçbir şey.

  Çok güzel bir kız, kızıl saçlı.

  Annesi onu zengin bir adamla evlendirmek istedi, ama o başka birine aşık oldu.

  Fakir bir adama.

  Bileti bir kart oyununda kazanmıştı.

  Ve hepsi birlikte bir gemiyle seyahat ettiler.

  Eski bir gemi.

  Peki, ya sonra?

  Sonra, gemi battı ve hepsi boğuldu.

   Onun dışındaki herkes.

  Peki nasıl battı?

  Bir buzdağına çarptı.

  Ne üzücü bir hikaye.

  Evet.

  Ağlamaktan gözlerim çıktı.

  Bu filmi gördün mü?

  Sanmıyorum.

-  Sorun mu var?

- Hayır.

  Peki ya burada?

  Hayır.

  Belki burada?

  Hayır.

  Bu harika!

  Hepsini ezbere hatırlıyorsun.

  Eh  işte buradayız!

  İyi misin?

  Sana söyledim, bunu uzun süre yapabilirim.

  Evet.

  Bunun ne anlama geldiğini düşünüyorsun?

  Belki bir sporcuydum.

  Atletizm mi?

  Bu nedir?

  Hiçbir şey, unut.

  Atkı seni rahatsız etmiyor mu?

  Uzun süre mi böyle kalacaksın?

  Söyledim, dört dakika kalabilirim.

  Kafamda sayıyorum.

  151, 152, 153, 154  Yaptım.

  154.

  Dört dakika kaldım.

  154, dört dakika mı yapar?

  Evet.

  Neden gülüyorsun?

  Yok, bir şey.

  Çünkü sen yaptın.

  Ben gidiyorum.

  Çantan.

  Oh, teşekkürler.

  Yarın görüşürüz.

  Nerede?

  Konuşuruz.

   Gerçek şu ki, hepimiz yüksek bir yerden atlamayı deneyimledik.

   Bu güçlü bir deneyim.

   Sadece yukarı çık ve yap!

   Korkmayın.

  Tehlikeli değil.

   10 metre hiçbir şeydir.

   Oh, ve gözlük takmayı unutma.

  Klor gözler için iyi değildir.

   Daha sonra bir resim çekmeyi unutmayın.

  Tamir edebilir misin?

  Sanırım sorunun ne olduğunu biliyorum.

  Evi temiz tutuyorsun.

  Temizlik beni sıkıyor.

  Sanırım yaptım.

-  Orada dur ki, resmini çekebileyim.

-  Tamam.

  Ne oldu?

  Sanırım film kalmadı.

  Sorun değil, daha sonra yenisini alırım.

  Bekle, tekrar deneyeceğim.

  Önemli değil.

  Yine geciktim, gitmem gerekiyor.

  Biraz daha kalamaz mısın?

  Yemek pişti.

  Başka zaman geleceğim, şu an kalamam!

  Nereye gidiyorsun?

  Seninle gelebilir miyim?

  Evet, neden olmasın?

  Bir dakika beklersen, geliyorum.

  Bugün zor!

  O zaman bir içki alıp ayrılacak mıyız?

  Henüz ayrılmıyoruz.

  Bu neden peki?

  Hiçbir şey!

  Sadece çiftler kaldı.

  Ne dedin?

  Hiçbir şey.

  Tamam, bir içki daha içelim.

  Biraz önce çok iyi dans ediyordun.

  Teşekkürler.

  Tuvalete gidiyorum.

  Beni takip et.

  Tuvalete mi?

-  İyi akşamlar.

-  Merhaba.

  Başka bir şey ister misin?

  Gerçekten güzel portakallarım var.

  Hayır, hayır.

  Elmaları tercih ederim.

  Mide sorunları, ha?

  Koşu yaptığımda, beş ya da altı elma yerim.

  Ayrıca hafıza için iyi olduğunu söylüyorlar.

  Ama insanlar satın almıyor.

   Bir bara gitmelisin.

   Ya da kulübe.

   Oraya gittiğinde bolca iç ve bütün gece dans et.

   Ve gerçekten iyi bir dansçı olan kız bul.

   Ya da bir genç.

  Kimi istersen.

   Onunla flört etmelisin.

   Ona sarıl

   ve ondan tuvalette seks yapmasını iste.

   Bu tek gecelik bir macera olmalı.

   Tek gecelik bir ilişki.

   Onu çok fazla beğenmene gerek yok.

   Sadece onu kullan ve fotoğrafını çek.

  Hepsi bu.

  Şimdilik iyi gidiyorsun.

  Hatta barda ve seks ile ilgili resmin .

  olmasa bile.

  Yapmadın mı?

  Eh.

  evet Yaptım.

  Ama sarhoş oldum ve resim çekemedim.

  Tamam o zaman.

  Afedersiniz, size bir şey sorabilir miyim?

  Bu ne kadar sürecek?

  Bunu bilmiyoruz.

  Hazır olduğunda sana bildireceğiz.

  Bir göz atın.

  Çok iyi.

  Peki ya paraşütle?

  Henüz değil.

  Bir süre sonra.

  Bir paraşüt mü?

  Hangi paraşüt?

  Ne yapmam gerekiyor?

  Hiçbir şey!

  Sonra sana söyleyeceğiz.

  Şimdiye kadar kolay olanları yaptın.

  Şimdi işler daha karmaşık hale gelecek.

  Kayıtlarda hepsini açıklayacağız.

  Merak etme.

  Şerefe.

   Ve sonra akrabalarınızın yanında kalmanızı istiyoruz.

   Bir hastaneye gitmenizi istiyorum.

   Çok hasta birini bul,  günlerinin sonuna gelmiş birini.

   Ve onunla biraz zaman geçirmeni istiyorum.

   Onu her gün ziyaret et.

   Yanında ol ve ona cesaret ver.

   Bunu her gün bir kaç saat yap.

   Eğer yardım isterse, yardım edin.

   Ve onun için gitme zamanı geldiğinde     cenazesine gidin ve veda edin.

   Ve sonra akrabalarınızın yanında kalmanızı istiyorum.

  Afedersiniz.

  Benim hatam.

  Özür dilerim.

  Bu beşinci kez.

  Doktorlar ne diyor?

  İşinin zor olduğunu!

  Ona yalnızca bir kaç gün veriyorlar.

  Gerçeği söylemek gerekirse, umarım uykusunda sessizce gider.

  Artık acı çekmesini istemiyorum.

  Üzgünüm.

  Bana biraz su verebilir misiniz?

  Teyzeme geri dönmeliyim.

  O yapayalnız.

  Gelip tekrar kontrol edeceğim.

  Teşekkür ederim.

  Hoşçakalın.

  Hoşçakalın.

  Çorba bugün gerçekten çok iyi.

  Ama  tatlı bir şey için can atıyorum.

  Sizin için iyi olur mu?

  Ne fark eder ki?

  Peki ne istersiniz?

  Ev yapımı bir pasta.

  Eskiden karımın yaptığı gibi.

  Karınız yaşıyor mu?

  Evet.

  O unuttu.

  Ve sürekli evde.

  Bu yüzden ziyarete sadece kızım geliyor.

  Belki böylesi daha iyidir.

  Onun için daha kolay olacak.

  Seni unutmak zorunda kalmayacak.

  Ya sen?

  Kız arkadaşın yok mu?

  Evli değil misin?

  Eh  Evliydim.

  Vefat etti.

  Bu yüzden size bir pasta getireceğim.

  Kimsiniz?

   Benim.

-  Orada mısın?

-  Evet.

  Gelmek mi istiyorsun?

   Şimdi değil.

  Acelem var.

   Son günlerde seni aradım.

   Bardaki o geceden bu yana konuşmadık.

   Beni duyuyor musun?

  Evet  Bak.

  Şu anda meşgulüm.

   Senden bir konuda yardım istemeye geldim.

  Yine mi?

   Öğlen yaşlı bir kadının cenazesine gitmem gerekiyor   ve bu çok sıkıcı.

   Benimle gelmek ister misin?

  Yapamam!

   Tamam   Peki gidiyorum   Hoşçakal.

  Hoşçakal.

   Bugün çok farklı bir şey yapmanız gerekiyor.

   Nereye gittiğiniz önemli değil.

   Pek çok insanın yaşadığı kalabalık bir yer tercih ederiz.

   Orada, birine kötü davranan birini bulmalısınız.

   Ve sonra,  

-  Merhaba.

  -  Merhaba.

  Nasılsın?

  İyiyim, ya siz?

Konstantinos Nikou'nun sevgi dolu anısına||

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar