Print Friendly and PDF

Translate

El silencio de la ciudad blanca (2019) Beyaz Kentin Sessizliği

|


110 dk
Yönetmen:Daniel Calparsoro
Senaryo:Roger Danès, Eva García Sáenz de Urturi, Alfred Pérez Fargas
Ülke:İspanya İspanya
Tür:Suç, Dram, Gerilim
Vizyon Tarihi:25 Ekim 2019 (İspanya)
Dil:İspanyolca
Müzik:Fernando Velázquez
Oyuncular
Itziar Ituño
Aura Garrido
Javier Rey
Àlex Monner

Özet

Bir dedektif, hapisten çıkmak üzere olan bir seri katilin işlediği iddia edilenlerle tıpatıp benzeyen cinayetleri çözmek üzere Vitoria-Gasteiz'e döner. -

Altyazı

YENİDOĞANLAR BEŞ YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR 10 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR 15 YAŞINDAKİ GENÇLER Seni koşarken gördüm.
 Adın ne?
 Ismael.
 Senin?
 Blanca.
 Memnun oldum Blanca.
 Dedektif!
 Uyuyan Katil geri mi geldi?
 Çifte cinayet miydi?
 Vaka sizin mi Dedektif Ayala?
 Biraz bilgi ver.
 Sonuçta arkadaşız.
 Herkes gibi bir basın açıklaması alacaksın Lutxo.
 Dedektif!
 Çifte cinayet miydi?
 Seni tekrar işinin başında gördükleri için mutlular Unai.
 Evine hoş geldin.
 Esti, Uyuyan Katil geri döndü.
 Bu yüzden akıllı beynine ihtiyacımız var.
 20 yıldır hamle yapmamıştı.
 Kayıtlara, fotoğraflara, raporlara, her şeye ihtiyacım var Her şeyi e-postayla gönderdim.
 21. yüzyıla ait bir telefon almayı dene.
 Işıkları kapatın.
 Burası senin avının bitip benimkinin başladığı yer.
 Karlinalar.
 Ne görüyorsun?
 Muhtemelen onları tanımıyordu.
 Kim oldukları önemli değil.
 Önemli olan neyi temsil ettikleri.
 Neyi temsil ediyorlar?
 Zengin çocukları.
 Benzin.
 Cımbız.
 Siktir!
 Arıları ağızlarına sokmuş.
 Boğazlarını tıkamış.
 Onları gaza boğmuş.
 Koku onları çıldırtıyor.
 Bu gördükleriniz, dahili ısırık izleri.
 Boyunlarına sıvı Flunitrazepam enjekte etmiş.
 Yani Rohypnol.
 İlacı onları yakalamak için kullanmış.
 Sonra da bilinçleri tamamen açılana kadar beklemiş.
 Arıları boğazlarına tıkmak için.
 Çok acı verici bir ölüm olmuş.
 Alo?
 Eneko.
 Eneko.
 Perşembe, Cuma, umurumda değil!
 Onu hemen geri almalıyım!
 Şu anda konuşamam.
 Sonra konuşuruz.
 Parmak izi bulamayacağız.
 Fazla titiz.
 Ne olur ne olmaz.
 O dosyayı bana getir!
 Haberler tüm sosyal medyada patladı.
 Birçok çocuk henüz dünkü gece eğlencesinden dönmedi ve Vitoria'nın yarısı çocuklarının kayıp olduğunu bildirdi.
 Bulun onu!
 Yeni komiser vekiliyle tanışmanı istiyorum.
 Vakayla o ilgileniyor.
 Sen yokken burada birkaç şey değişti.
 -Komiserim.
 -Müdürüm.
 Alba Díaz de Salvatierra, Dedektif Unai López de Ayala.
 Komiserim.
 Memnun oldum.
 20 yıldır hapiste masum bir adam mı var yani?
 Ya öyle ya da dışarıda bir ortağı var.
 HAKSIZ YERE Mİ MAHKUM EDİLDİ?
 Bu cinayet öncekilerin bir kopyası.
 Kurbanların yerleştirilme şekli aynı.
 Her yeni suçta beşer yaş büyüyorlar.
 Şimdi, 20 yıl sonra bu nümerik kalıp tekrar ediyor.
 Orada, raporlarda var.
 Tasio Ortiz de Zárate hapiste çok satılan birkaç kitap yazdı.
 Ayrıca 500 bin takipçisi olan bir internet fenomeni.
 Hayran kulübü olan bir katil.
 Tuhaf olan, internet erişiminin olmaması.
 Bu tarikat gibi bir şey.
 “ Bazılarında dövme var ve Karlina diye imza atıyorlar.
 Kötü ruhları kovan bir güneş sembolü.
 TEKER TEKRAR DÖNÜYOR.
 CESARETİN VARSA DURDUR #KRAKEN.
 Peki ya kurbanlar?
 Tabii.
 Tanınmış bir gözlükçünün kızı Enara Fernández de Pedro ve saygın bir sanayicinin oğlu Alejandro Pérez de Arrilucea.
 İkisi de 20 yaşında.
 Aileleri birbirlerini tanımadıklarını söylüyor.
 Ayrı ayrı seçilmişler.
 Üst sınıf, Álava'da iyi bilinen isimler  Korkarım yeniden başladı.
 -Şehri uyarmalıyız.
 -Hayır.
 İnsanları endişelendirmekten kaçınmalıyız.
 Anlaşıldı mı?
 Yani iki kurbanımız daha oluncaya kadar bekleyecek miyiz?
 Bu kadar uzun süre durulan kaç katil tanıyorsunuz?
 Muhtemelen bir taklitçi.
 -Harika, hadi işe koyulalım.
 Esti?
 -Evet.
 Dedektif!
 Beni hatırladınız mı?
 Mario Santos.
 Gazetenin müdürü benim için Tasio'yla bir görüşme ayarladı.
 Mario, lütfen burada olduğumuzu kimse duymasın.
 Elbette.
 Bana güvenebilirsiniz.
 İyi şanslar.
 Benimle zar zor konuştu.
 Seyirci istemiyorum Kraken.
 Dedektif yüzde yüz güvenilir.
 Üçlülerden hoşlanmam.
 O gidene kadar konuşmayacağım.
 -Ona ne söyledin?
 -Senin kadın düşmanı olduğunu.
 Bana Kraken dediklerini nereden bildin?
 Seni bir centilmenlik anlaşması teklif etmek için çağırdım.
 Birkaç hafta içinde izinli olarak çıkacağım.
 Katili yakalamanıza yardım edersem, insanlar beni tekrar kabullenir.
 Masumsun yani.
 Yüzümden okunuyor.
 Göremiyor musun?
 Bana o dövmeden söz et.
 Takipçilerimden birinin cinayetlere devam ettiğini mi düşünüyorsunuz?
 Bu çok sapkınca  Emirlerine uyduklarını söylemedim.
 Her yazar kendini Tanrı gibi görür.
 Bazı psikopatlar da.
 Werther Etkisi diye bir şey duydun mu?
 “ Goethe, Genç Werther'in Acıları'nı yazdığında bazı okuyucuları, romandaki karakter gibi intihar etmeye karar vermiş.
 Kurgu ve gerçek ikizdir.
 Birbirlerinden beslenirler.
 Hepsinin içinde korkunç cinayetler var.
 Genelde katilin bakış açısından.
 Demek istediğimi anladın mı?
 İnsanları öldürmeye ikna edebilseydim, bu kadar beklemezdim.
 Ne olacak?
 Biliyorsun.
 Aydınlat beni.
 Eski Katedral Cinayeti 12. yüzyılı temsil eder.
 Şu andan itibaren, tüm suç mahalleri Orta Çağ'dan beri tarihimizin bir sembolü olacak.
 Anda Hanesi, eski Musevi Konağı, esnaf sokağı, belki Cordón Hanesi  Anlaşma mı istiyorsun?
 Bana Kraken dediklerini nereden bildiğini açıkla.
 Beni aptal mı sanıyorsun?
 20 yıldır içerideysen ve masumsan, biraz öylesin demektir, sence?
 Ee?
 Çok fevri.
 Karakoldan aradılar.
 Kurbanın erkek arkadaşı, babasını cinayetle suçluyor ve adam kızının kayıp olduğunu hâlâ bildirmedi.
 Gidip bakalım.
 Merhaba.
 Neden evimdesiniz?
 Bask Polisi.
 Kızınızla ilgili birkaç soru sormak istiyoruz.
 Omurgalı gözleri koleksiyonum.
 Üzgünüm.
 Odasının yerini söyleyebilir misiniz?
 Burası mıydı?
 Artık ihtiyacı yok.
 ÁLAVA CİNAYETLERİ Ben  Koleksiyonumu buraya taşıyorum.
 Çocuğunuz var mı?
 Hayır.
 Hiç yok.
 Katili yakalamayı önemsemiyor musunuz?
 Açıkçası şu anda sadece dekore etmek istediğim bir odam var.
 Üzgünüm, bizimle karakola gelmeniz gerek.
 José Ramón Fernández de Betoño.
 Dün, 24 Temmuz 2019'da neredeydiniz?
 Kızınızın eski karınızın yanına taşınıyor olduğu doğru mu?
 O değil.
 Ama ölümünden saatler sonra kızının tüm izlerinden kurtuldu.
 Bunu kim yapar ki?
 İnkâr olabilir.
 Yasın ilk aşaması.
 Psikolojik değerlendirmeni okudum.
 Endişelenmeye gerek yok.
 Umarım yoktur dedektif.
 Bir sezgiye kendini kaptırmak profesyonelce değildir.
 İyi hafta sonları.
 Pastaları getirdim.
 Ama test sonuçlarını göstermelisin.
 Yine aynı şey.
 En azından birkaçını denemem gerek.
 Değil mi?
 Birkaçını, evet.
 Seni niye sokmuyorlar bilmiyorum.
 Artık çürüyebilirsin.
 İşe yarayacak mı?
 Dur.
 Dokunma.
 KATİL KONUŞUYOR “ Bugün, Telluric'in bu özel bölümünde “ Uyuyan Katil'in suçları olan “ ve Álava'yı huzursuz eden çifte cinayetlerden söz edeceğiz.
 “ Cinayetler kesinlikle Álava'nın kronolojisini temsil ediyor.
 “ Büyücü Kulübesi taş gömütü.
 Beş bin yıl önce.
 “ Kurbanlar yenidoğandı.
 “ Daha sonra, “ La Hoya Kelt yerleşim yeri, MÖ 1200.
 “ Beş yaşında olan bir çift çocuk bulundu.
 “ Sonra, Salavo Vadisi, MÖ 1.
 yüzyıl, “ 10 yaşındaki çocuklar.
 “ Ortaçağ duvarı, 11.
 yüzyıl.
 “ 15 yaşındakiler.
 Bizimkiler aradı.
 Doğum günün için bir şeyler yapmak istiyorlar.
 İşle meşgulüm.
 Uyuyan vakasında olduğunu gördüm.
 Dün birini yakalamadınız mı?
 O sadece şüpheli.
 Unai, kendini işe gömmek Paula'yı geri getirmeyecek.
 Bitti mi?
 Sinirlenme.
 İyileştiğimden beri senin için daha çok endişeleniyor.
 Üstelik artık herkes Kraken'in kim olduğunu bilmek istiyor.
 #KRAKENKİM Cordón Hanesi.
 İlginç bir seçim.
 Din değiştirmeye zorlanmış Musevi bir adamın evi.
 Küçük kapıdan girdin mi?
 Eski Hristiyanların önünde eğilmesini sağlamak için çok küçük yaptırmış.
 Profil uyuyor mu?
 Neden ilk suçlarda porsuk ağacı zehri kullandı?
 Artık uymuyor mu?
 Bu bilgiyi seninle paylaşmayacağım.
 Anlaşmamız var sanıyordum.
 Porsuk ağaçları antik katedrallerimizdir.
 Atalarımız dört bin yıldan uzun süre önce ritüeller için çevrelerine otururmuş.
 Düşünsene, aynı porsuk ağacı Keltleri, Romalıları, Hristiyanları ve günümüzün budalalarını gördü.
 Çok arkeolojik.
 Hakimin dediği gibi.
 Mahkemede ölümlerden önce çektiğim erken bir şovda oynadılar.
 Birkaç haşlanmış porsuk ağacı yaprağıyla nasıl birinin öldürülebileceğini detaylıca açıkladım.
 Ne tesadüf, değil mi?
 Tesadüf değildi.
 Katil en başından beri bana komplo kurmak istiyordu.
 Yeni bir cinayet silahı, yeni bir masumun suçlanacağı anlamına gelebilir.
 Klas olduğunu kabul et.
 İşte.
 İstediğiniz liste.
 Kardeşinizin çıkmasıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
 İkizimin.
 Onu ihbar ettim.
 Sizce bunu nasıl karşıladı?
 O olduğuna inanıyor muydunuz?
 İlk başta değil, ama dairesinde porsuk ağacı yaprakları bulunduğunda pes ettim.
 Kurbanı tanıyor muydu?
 Ritüel cinayetlerden fazlası değildi.
 Kızın vücudunda sperm izlerine rastlandı.
 Doğrulamak için otopsi raporunu bekliyorduk.
 Ve o rapor kayboldu.
 Birlikte oldular.
 Tasio yetişkindi, kız 15 yaşındaydı.
 Hikâyeyi yumuşatmak için raporlardan kurtuldum.
 Sizce de katil bir ikizimin olması yeterli bir skandal değil mi?
 On beş isim.
 Kimsenin 15 dostu yoktur.
 Sondakilerden başlayacağız.
 Onu daha çok düşünmüşlerdir.
 İlk sıradakiler iyi şeyler söyler.
 Annesiyle ilişkisinin nasıl olduğunu öğrenmeliyiz.
 Annesi mi?
 Ailesinin fotoğrafları var, ama annesinin yok.
 Neden Ismael?
 Patron  -Neden Blanca?
 -Alba'dan geliyor.
 Ama Alba değil.
 Ismael de Unai değil.
 Neden Kraken?
 Hapishane ziyaretlerin soruşturma için anlamlı ama Tasio'nun çocukluk lakabını bilmesi senin için iyi değil.
 Neden söylemedin?
 Kendi başınıza bir şeyler yapmanızdan hoşlanmıyorum.
 Disiplin soruşturması açabileceğimi biliyorsun, değil mi?
 Ama açmayacaksın, değil mi?
 Diğerindeki gibi, hiçbir şey yok.
 Tek bir iz bile.
 Fazla ortadasın Unai.
 Biliyorum.
 Bunun anlamını biliyor musun?
 Evet, bu yakın olan biri.
 Yaşadığın yeri, arabanı biliyorlar.
 Bu nedir?
 Profil uzmanı sensin.
 -Merhaba Martina.
 -Karar vermene sevindim.
 Hâlâ vermedim.
 Hadi ama Unai.
 Anlıyorsun, değil mi?
 Geçen yıl burada kutlama yapıyorduk.
 Hepimiz.
 Biliyorum.
 Hadi ama, onlar dostların.
 Isırmazlar.
 Onları uzun süredir tanımadığın belli.
 “ Mutlu yıllar sana “ Mutlu yıllar sana “ Mutlu yıllar sevgili Unai “ Mutlu yıllar sana!
 MUTLU YILLAR KRAKEN
 Teşekkür ederim.
 -Kraken'e!
 -Pekâlâ.
 Bana bir kadeh ver.
 Toynak meselesi doğru mu?
 Ne toynağı?
 Erkek keçi toynakları.
 Cordón Hanesi'nin yerinde beş köşeli yıldız olduğunu duydum.
 Bir şey söyleyemeyeceğimi biliyorsunuz.
 Üzerinde çalışıyoruz.
 20 yıl önce hepimiz bunu yaşadık.
 Korkamayız.
 Katilin istediği şey bu.
 Tamam mı?
 Kadeh kaldıralım!
 Kraken'e!
 Kraken olduğundan emin misin?
 İnternette yayınlamadın, değil mi?
 Yayınlamadığım belli.
 Bir anlaşmamız vardı.
 Ama sanırım bu özel görüşmenin değeri biraz daha fazla olmalı.
 Kraken'in kimliği ifşa olursa, vakayı etkileyebileceğini hiç düşündün mü?
 Tüm Vitoria'nın sırtında olduğunu hayal et.
 Yüzleşmesi gereken baskıyı.
 Vakaya odaklanması zor olurdu, değil mi?
 -Benim sorunum değil.
 -Tabii ki değil.
 30 yaşında olduğunu söyledin, ama daha genç görünüyorsun.
 30 yaşında olduğumu  İstediğin kadar bağırabilirsin.
 Burası ses geçirmez.
 Yardım edin!
 İmdat!
 #KRAKENKİM Ve evet, bu senin sorunun.
 BAŞARILI ŞEKİLDE GÖNDERİLDİ DEDEKTİFİN LANETİ: ÇÖZÜM BURNUNUN DİBİNDE, AMA GÖREMİYORSUN.
 DİKKAT ET #KRAKEN, KATİL KİBİRLİ.
 ONUNLA TANIŞMIŞ OLMALISIN.
 KATİL, YENİ SUÇLARLA NÜMERİK KALIBA GERİ DÖNDÜ.
 20 YAŞINDA  25 YAŞINDA  30 MU?
 35 Mİ?
 40 MI?
 NE KADAR İLERİ GİTMEK İSTİYOR?
 TASIO'YLA BAĞLANTISI NE?
 BU SUÇLAR ARACILIĞIYLA NE DEMEYE ÇALIŞIYOR?
 KATİL ARICILIKTAN, BOTANİKTEN, TARİHTEN, ANATOMİDEN ANLIYOR.
 -Bu makineden değil.
 -Teşekkürler.
 MUHTEMELEN TOPLUMA UYUM SAĞLIYOR.
 Dikkat et, sıcak.
 KRAKEN'İN KİMLİĞİ İFŞA OLDU FİZİKSEL KONDİSYONU İYİ.
 MUHTEMELEN BİR AİLE HAYATI VAR.
 Merhaba tatlım.
 Tam zamanında.
 20 Avro para üstünüz.
 -Teşekkürler.
 -Teşekkürler.
 Hoşça kalın!
 -Merhaba, nasılsınız?
 -Merhaba, kremalı pasta lütfen.
 Sensin, değil mi?
 Sen Kraken'sin.
 -Borcum ne kadar?
 -Bak.
 Hepsi 30 ediyor.
 Onlar aile, dostlar  Gerçek insanlar.
 Değer verdiğim insanlar.
 Lütfen bunu yanına al!
 Ne, bizi umursamıyor musun?
 O Kraken!
 O Kraken!
 Teşekkürler.
 Sen hayranlarınlayken, Ignacio'nun listesi üzerinde çalıştım.
 Eski sevgilisi Aitana'yla konuştum.
 Anneleriyle ilişkileri nasıldı?
 Onu seviyorlardı.
 Kanser olduğunda üzerine titrediler.
 Bu o.
 Cenazeden sonra  OĞULLARIN TASIO VE IGNACIO SENİ HEP HATIRLAYACAK bir şey oldu.
 Herkes gitmişti.
 Sonra bu adam geldi.
 İkizlerin yanına gitti.
 Ne dediğini bilmiyorum, ama tepkileri şiddetliydi.
 Bu sadece bir sezgi, ama  Ignacio ve Tasio'dan bahsederken gözlerinde bir şey belirirdi.
 Babamı biliyorsun.
 O bakışı tanıyorum.
 O bakışı tanıyorum çünkü aynada görüyorum.
 Ne zaman koşmaya başladın?
 Hamile kaldıktan sonra.
 Formumu geri kazanmak istedim.
 Bu takdire şayan.
 Ne takdire şayan?
 Eminim geceleri seni uyutmuyordur.
 Bebek kaç yaşında?
 Onu kaybettim.
 Üzgünüm.
 Bu yüzden Fransa'dan nakil talep ettin demek.
 Hem ondan, hem de kocamın ısrarı yüzünden.
 Hamile kaldığımda.
 Peki ya sen?
 Senin hikâyen ne?
 Haberleri okuyorsun değil mi?
 Karının öldüğünde hamile olduğunu biliyorum.
 Bir araba kazasında.
 Kaza değildi.
 Hoşça kal!
 -Basın ne diyor?
 -Hiçbir şey.
 Sergio, hayır.
 Sergio!
 Sergio.
 Sergio, hayır!
 Sergio!
 Hayır, Sergio!
 Sergio!
 Hayır, dur!
 Sergio, hayır!
 TELLÜRİK TARİHİN ÖTESİNDE “ UFO'lar.
 Tuhaf ışıklar.
 “ Ochate Efsanesi'nde gerçek ve kurgu iç içe geçmiştir.
 “ Bugünkü programımızda, bu kasabanın tellürik olması için “ başka dünyadan varlıklara “ ihtiyaç olmadığını göreceğiz.
 “ Kaderine terk edilmiş, 19. yüzyılın “ ortalarından beri yerleşim olmayan bir kasaba.
 “ Enkaz halindeki Ochate, Burgondo ve San Vicentejo Kiliseleri “ mükemmel bir ikizkenar üçgen oluşturuyor.
 “ Önceden planlanmış olması gereken “ hem berrak, hem gizemli bir tasarım.
 “ San Vicentejo zaviyesi “ uzmanlara ve ziyaretçilere göre yaşayanların dünyasına “ ait olmayan birçok görüntünün ve aktivitenin bulunduğu “ küçük bir Romanesk harikası.
 İLK CİNAYET
Taş ustalarından Yaratılış'ın hikâyesini anlatan bir zaviye yapmaları istenmişti.
 Bu işi deney yapmak ve eski hikâyeyi kendi bakış açılarından anlatmak için kullandılar.
 Bu freskler Adem ve Havva'yı farklı yaşlardayken gösteriyor.
 Bebek yüzlü bir Adem'den, sakallı bir adama.
 Karlinalar.
 Ayçiçekleri.
 Kesinlikle ayçiçekleri.
 Çift oradan atılmadan önce etraflarını saran Cennet Bahçesi'ni temsil ediyor.
 Peki ya arı?
 Bir ruhani rehber.
 Bizimle ölüler diyarı arasındaki bir elçi.
 Ama aynı zamanda insan ruhunun aynısı.
 Zorluk, takım çalışması.
 Bu da hikâyenin doruk noktası.
 Bilgi Ağacı'ndan yemeye karar vermeleri.
 Bazıları için elma ağacı, bazıları içinse incir.
 Ama ben porsuk ağacı olarak görürüm.
 Meyvesi dışında tamamen zehirli olan bir ağaç.
 Ya ilk insanların, kendine denk olmamaları için onlardan bilgiyi esirgemiş olan otoriter bir Tanrı'ya itaatsizlik ettiklerini söylersem?
 Bu duvarlar böyle mi diyor?
 İlk çiftin yüzlerine baksana.
 Tövbe izi yok.
 Doğru şeyi yaptıklarını biliyorlar.
 Birbirlerine sahipler.
 Ama Tanrı, ne kadar güçlü olursa olsun tek başına.
 Hikâye her zaman Tanrı'nın gözünden anlatılmıştır.
 Ama burada, insanların gözünden anlatılır.
 Bu zaviye hakkında bilgisi olan var mı?
 Hayatta mı?
 İşçilerden biri bir şeyler biliyor olabilir.
 Hepsi Izarra'lıydı.
 Alba.
 Benim.
 Seni görmem gerek.
 Önemli.
 Merhaba!
 Merhaba Josemari!
 Merhaba!
 Üzgünüm, geciktim.
 Kaçıracağımı sandım.
 Evet Mario.
 Hayatı uçlarda yaşıyorsun.
 Her zamanki gibi.
 BU GECE LIMBO'DA GÖRÜŞÜRÜZ.
 ENEKO.
 Bu serideki ilk cinayetler fazla mükemmel.
 Bir şeyi gözden kaçırıyoruz.
 İyi düşünülmemiş bir şeyi.
 İlk fırça darbeleri.
 İlk cinayet.
 Yani sence Izarra'da bir şey bulabilir miyiz?
 Ya da yakınlarında.
 Değerli zamanımızı dosya inceleyerek harcayamayız Unai.
 Mesele zaman harcamak değil.
 Nedeni bulursak, kişiye ulaşırız.
 Onu durdurmalıyız.
 Öldürmeye devam edecek.
 Sonraki çift 30 yaşında olacak.
 Artık kaçmasına izin veremeyiz.
 Patronun olarak, takıntın bana fayda sağlıyor.
 Ama Blanca olarak değil.
 Bundan hoşlanmıyorum.
 Suçları işlemesine engel olabileceğini sanıyorsun, değil mi?
 Sergio.
 Adı Sergio'ydu.
 -Kimin?
 -Karımla çocuğumu öldüren adamın.
 Adı Sergio'ydu.
 Gruptaki arkadaşlardandı.
 Karısı öldüğünde tek gözyaşı dökmedi.
 Burnumun dibindeydi ama göremedim.
 Kaza değildi.
 Hiçbir intihar rastgele üç kişiyi öldürmez.
 Bu cinayetti.
 Ve bunu göremedim.
 Bayıldım.
 Yukarıdan görmelisin.
 Bir yer biliyorum.
 Hadi.
 Buradan kimse seni görmeden her şeyi görebilirsin.
 -Siktir!
 -Gidelim.
 Onu takip et!
 Ben aşağı inip yolunu keseceğim!
 Çekin şunu çocuklar.
 Hadi.
 Bırak beni.
 Ne halt ediyorsun?
 Muhabbet kuşları artık birlikte mi geliyor?
 Biri seni bu halde görmeden git.
 Beni kandıramazsın.
 İkiniz de iğrençsiniz.
 Haber odasındaydım.
 Yeni bulunan iki cesetten sonraki karmaşayı hayal edebilirsin.
 Sen nasılsın peki?
 Biraz şaşkınım.
 Keşke yardımcı olabilsem.
 İyi misin?
 BİR KATİLİN MOTİVASYONU HER ZAMAN KİŞİSELDİR #KRAKEN.
 Sezgine güveniyorum, ama zaman harcıyoruz.
 Bir şey olmalı.
 Bir suçu nasıl örtbas edebilirsin?
 Bir kazayla.
 Yangınla.
 Lopidana Çiftlik Evi, Izarra.
 Alo?
 Evet efendim.
 Evet.
 Bilgilendirildim.
 Hayır, buna gerek yok.
 Ben hallederim.
 Siz ve kardeşiniz tekrar endişelenmek zorunda kalmayacaksınız.
 Pardon, yani siz ve ikiziniz.
 Zengin çocuklarıyla kavga etmek seni onlardan biri yapmaz!
 -Baba!
 -Ben senin baban değilim, piç!
 Venancio!
 Dur, onu öldüreceksin!
 Ya haklıysa?
 Her şey kadının ziyaretiyle başladı.
 Okumaktan senin gibi beyni yumuşamış!
 Onlardan para isteyebilirdik.
 Regina!
 Hanımefendi öldü.
 Sonunda Doktor Urbina gibi bir sakat olmayı istemiyorum!
 Yarın işe gideceksin.
 Estrellau'yla çatı onarmak için.
 Korkunç bir yangındı.
 İnsanlar hâlâ konuşur.
 Hepsi öldü.
 Baba, anne, iki çocukları  Sadece kızıl saçlı çocuk hayatta kaldı.
 Çocuk şanslıymış.
 Adını hatırlıyor musunuz?
 Hayır.
 Görüşmeyi bırakmalıyız.
 Kocam biliyor.
 Neyi?
 Bir şey olmadı ki.
 Evet.
 Yukarı çıkalım mı?
 İyi.
 Bekle.
 LUTXO ARTXANKO ALAVA GAZETESİ Teşekkürler.
 Çok güzel görünüyorsun tatlım.
 Bunu bana uzun süredir söylemiyordun.
 Belki de çok uzun zaman olmuştur.
 Belki, evet.
 Piramitlerin içinde hâlâ yenebilir durumda olan bal kavanozları bulunduğunu biliyor muydunuz?
 Birçok şifalı etkisi olan bir koruyucudur.
 Yani antik dönemlerden beri  Bazı insanlar böyle etkinliklere uygun giyinmeyi bilmiyor.
 Büyük İskender'in cesedi de bal içinde korunmuştur.
 Elbette diğer özelliklerini test ettikten sonra.
 Aynı zamanda en güçlü afrodizyaklardan biridir.
 Kim denemek ister?
 Bugün randevusu olan yok mu?
 Ignacio, Avrupa Pres.
 Kardeşinizin Uyuyan Cinayetleri nedeniyle tutuklanması bir hata mıydı?
 Yorum yok.
 15 yaşındaki kurban Lidia García de Vicuña'yı tanır mıydınız?
 “ Alava Gazetesi'ne vakanın gidişatını değiştirecek resimler ulaştı.
 Evine iki devriye aracı göndereceğim.
 Zaman kaybı.
 Oraya gitmeyecek.
 “ Ignacio Ortiz de Zárate, “ kardeşi Tasio'nun ilk hapishane izninden iki gün önce kayboldu. “ Ortiz de Zárate Kardeşler'in işledikleri iddia edilen cinsel suçların “ kurbanı olan birçok kadın “ kardeşlere karşı açılan davaya katıldı.
 ÁLAVA HAPİSHANESİ
Yaşına göre olgundu.
 Bunu anlamıyorsunuz.
 Bunu hakime anlat.
 İstediğini elde etme hakkına sahip olduğunu mu sanıyorsun?
 Şimdi benden daha mı iyi oldun çiftçi çocuk?
 Olanlar hakkında hiçbir fikrin yok.
 Önceden seni takip etmek yıkıcıydı.
 Artık sadece iğrenç.
 Onu önce Ignacio becerdi, değil mi?
 Yoksa sen mi?
 Ondan hoşlanıyordu ve bunu kaldıramadı.
 Anlamıyorsun.
 Annemizin rahminden beri her zaman iki bedende tek kişi olduk.
 Tutuklama emrin diğer yarından geldi.
 Hiç intikam olabileceğini düşündün mü?
 Kardeşin polisti.
 Kanıtları, raporları düzenleyebilirdi  Ignacio asla onu öldürecek cesarete sahip olmadı.
 Seni 20 yıl boyunca ziyaret etmedi, hâlâ onu mu savunuyorsun?
 Karını duyunca çok üzüldüm Kraken.
 Bir suçlu bulmak istemeni anlıyorum, ama karın öldü.
 -Seni neden seçtiğimi biliyor musun?
 -Sen beni seçmedin!
 Henüz seyahat etmediğim yolları görmem gerekiyordu.
 Bana gösteriyorsun.
 Sen neden bahsediyorsun?
 Takipçilerimden biri.
 Onunla ilgili hoş anılarım yok.
 Twitter'da "Çimen" adını kullanıyor.
 Aynı dövmeye sahibiz.
 Onu tanıyorsun.
 Çok iyi tanıyorsun.
 Eneko!
 Eneko!
 Eneko!
 Ne istiyorsun dostum?
 Kardeşimi mi arıyorsun?
 Eski bir dostunla konuştum.
 Güzel.
 Ne dedi peki?
 Zugarramurdi, hatırladın mı?
 Ona verdiğin karışım neredeyse hayatına mâl olmuş.
 Tasio.
 Tasio her zaman pısırığın tekiydi.
 Kendinde değildi.
 Rohypnol'la uyuşturulmuş gibiydi.
 20 yıl önce kötü bir uyuşturucu krizi yaşadı, ne olmuş yani?
 Biliyor musun Unai?
 Tasio eski âdetlerimizin önemini hiç kavrayamadı.
 Dur!
 Kardeşini keşe dönüştürdün!
 Babamız bizi döverken yanımızda mıydın?
 Pislik herif.
 Bugün festivalin son günü.
 Dato Caddesi'nin tüm giriş ve çıkışlarına kontrol noktaları kurulacak.
 Dosyalarda son cesetlerin bulunduğu yerlerin listesi var.
 Uzmanlarımız sırada Arca Meydanı'nın olabileceği konusunda hemfikir.
 Bu yüzden tetikte olmanızı istiyorum.
 Tamam mı?
 Birincil şüphelimiz erkek, 35 yaşında, kızıl saçlı ve ensesinde bir dövme var.
 Sorusu olan?
 Harika.
 Çünkü o pisliği yakalamak istiyorum.
 Noktalara adam gönderin, teşekkürler.
 -Alba.
 -Ne istiyorsun?
 Stres atmak için düzüşmeyi mi?
 Söylesene, beni evine alır mıydın?
 Kıçıma dokundu!
 Esti, ara sokakta araçlarımızdan birinin ne işi var?
 Orada olmamalı.
 Gidelim!
 Esti.
 Esti.
 Esti.
 Hayır!
 Hayır!
 Hayır!
 Unai.
 Neler oluyor?
 Martina nerede?
 Martina nerede?
 Üzgünüm.
 Çok üzgünüm Unai.
 Gerçekten.
 Bunu o yapıyor.
 Hâlâ bizimle oynuyor.
 Hadi canım.
 Sen ve Estibaliz duygusal olarak kendinizi kaptırdınız.
 Siktir git Alba!
 İstediği şey bu.
 Gittikçe daha da yaklaşıyoruz.
 Neye yaklaşıyoruz?
 Birincil şüphelin birkaç saat önce yeni kurban oldu.
 Ignacio?
 “ Adım Antonio Garrido-Stoker.
 Avukatıyım.
 İçeri gelin.
 Ignacio nerede?
 Ignacio adını lekeleyen bir hikâyenin ifşa olmasının ardından birkaç gün önce bize geldi.
 Müvekkilim 24 saat gözetlenmek için gönüllü oldu.
 Demek istediğim, müvekkilimin dün gece işlenen cinayetlerle ilgisinin olmadığını kanıtlayabiliriz.
 Müvekkilim her saniye gözetim altındaydı.
 Pislik.
 Sadece bir adım öndeyim Dedektif Gauna.
 Bu oyunda sizden 20 yıl öndeyim.
 Bana ondan bahsedin.
 Müvekkilim bunu cevaplamayacak.
 Merhumun ebeveynleri şikayette bulunmadı, çünkü muhtemelen bu görüntüler hiçbir şeyi kanıtlamıyor.
 Onu tanıdığınızı kanıtlıyor.
 Mesele bu muydu Ignacio?
 Genç sevgilinle ikiz kardeşinin sana ihanet ettiğini öğrenince kardeşini tutuklattın mı?
 Kardeşiniz için üzgünüm dedektif.
 Orospu çocuğu!
 Bırak beni!
 Rozetlerinizi ve beylik tabancalarınızı bırakın dedektifler.
 NEDEN?
 Arılar her zaman yuvalarına döner.
 Hâlâ yaşıyor olması bir mucize.
 Yardımcı olabileceğim bir şey  Vakadan alındım büyükbaba.
 Elimde hiçbir şey yok.
 Mızmızlanmayı kes, devam et!
 Beyaz Bakire.
 Vitoria'da bir söylenti vardı  Bilirsin, kasaba dedikodusu.
 Başkasından hamileyken kocasıyla evlendiğini söylüyorlardı.
 Mezarlıktaki adam ikizlerin onu dövmesiyle ilgili ne dedi?
 Bilmiyorum, umurumda da değil.
 Ortiz de Zárate olmakla gurur duyuyorlar.
 -Unai.
 -Ya değillerse?
 -Vakadan alındık Unai.
 -Buna sen de kızgınsın.
 Ne yapmak istiyorsun?
 Yasayı çiğnemek mi?
 Durmayacak.
 Onu yakalamama yardım et.
 -Peşinde olduğunu mu düşünüyorsun?
 -Her şeyin başladığı yere gidelim.
 Beni gizlice çıkarttığın için sağ ol.
 Çıktıktan sonra ilk röportajını benimle yaptığın için asıl sen sağ ol.
 Hazır olduğunuzda başlayın.
 Küçükken hep giysilerimizi değiştirirdik.
 Birbirimizin taklidini yapardık.
 Ama annem bizi hep yakalardı.
 Nasıl yaptığını anlamamız zaman almıştı, hatırlıyor musun?
 -Ben hep soldaki sandalyede otururdum.
 -Ben de sağdakinde.
 Bazı şeyler hiç değişmiyor ikiz kardeşim.
 Çocukluğunuzdan, annenizden söz etmeniz biraz tuhaf  Sanki biraz  kıskandım!
 Bana mezarlıktaki olaydan bahsedin.
 Ne olayı?
 Dilimizi gevşetmek mi istiyorsun Mario?
 Annenizi toprağa verdiğiniz gün.
 Bir adamı dövmüştünüz.
 Hatırladınız mı?
 Sanırım kızıl saçlıydı.
 Bunu nereden biliyorsun?
 Çünkü bazı şeyler asla unutulmaz  kardeşler.
 Çocuklarımı görmek istiyorum!
 -Kapıyı açın!
 -Oğlum.
 Çocuklarımı görmek istiyorum!
 Lanet kapıyı açın!
 Oğlum.
 Açın kapıyı!
 Açın kapıyı!
 Çocuklarımı görmek istiyorum!
 Oğlum!
 Onu evlatlık verdik.
 Pazarlarda bal satan Izarra'lı bir çifte.
 Bu Arana Kliniği'nde ilk kez olmuyordu.
 Ona Nancho adını verdiler.
 Nancho  Lopidana!
 Her şey uyuyor.
 Lopidanalar onu evlat edindi.
 Çocukları olmuyordu ama sonra bir mucize yaşandı.
 Kadın hamile kaldı.
 Nancho bir anda şımarık çocuktan Külkedisi'ne dönüştü.
 Cennetten kovuldu.
 “ -Dedektif Ayala?
 -Efendim?
 “ Adli tıp raporu az önce geldi.
 “ Nancho Lopidana, Pamplona'daki bir öğrenci yurdunda çıkan yangında ölmüş.
 “ Cenazeyi kimse istememiş.
 Okurken uyuyakalmış.
 Eski bir lambadan çıkan kıvılcımla yanarak öldü.
 Babama sürekli o lambaları değiştirmesini söylerdim!
 Sonunda yaptı.
 Çok geç oldu, ama yaptı.
 İşte, benimle gelin.
 Bu, geldiği zaman çekildi.
 Çok sessizdi.
 MARIO VE NANCHO NİSAN, 91 Bu kim?
 Ev arkadaşıydı.
 İkisi de gazetecilik okudu.
 Yapışık gibiydiler.
 NANCO VE MARIO GAZETECİLİK BÖLÜMÜ, 95 Onları zor ayırt edebiliyordum.
 -Adını hatırlıyor musunuz?
 -Evet.
 Mario.
 Mario Santos.
 MARIO VE NANCHO, 1996.
 UNAI ARIYOR Yemeğin soğuyacak.
 Bu kâbusu düşünmeden edemiyorum.
 İlginç bir ipucu var mı?
 Birkaç tane.
 Ama bir yere bağlanmıyorlar.
 Herkes gergin.
 Anlıyorum.
 Normal.
 Ben bakarım.
 “ -Alo?
 -Alba!
 “ -Alba  -Bir daha sakın beni evden arama.
 “ Alba, dinle.
 Mario'yla birlikteysen bir mazeret bul ve oradan hemen çık.
 “ -Ne demek istiyorsun?
 -Alba.
 Aradığımız o!
 Canın cehenneme.
 Vakadan alındığını unutma.
 Hoşça kal.
 Alba, hemen gitmelisin!
 “ Alba  Mario?
 “ Alba!
 Siktir.
 Mario?
 Mario!
 Mario!
 Bırakmak üzereydim.
 Senin için.
 Çocuğumuz için.
 Tekrar kendim olmaya ne kadar yaklaşmıştım bilemezsin.
 Hayal bile edemezsin.
 Alba!
 Alba!
 Burada kimse yok!
 Ne yapacağız?
 Başa döneceğiz.
 Senin için mükemmel bir partner bulmuştum.
 Yaşın, ikizlerle olan bağın.
 Mükemmel!
 Mükemmelliği herkes takdir edemez.
 Ama buna saygı duyabilirler.
 Senin duymadığın belli.
 Yüzünü öyle yapma.
 Bunu bana ikiniz yaptırdınız.
 Böyle olması gerekmiyordu.
 Bu  Ama yine de bir açıdan, bir araya getirdiğim en iyi çiftsiniz.
 Arılar büyüleyicidir.
 Birçok kişi kraliçenin işçilere hükmettiğini sanır, ama bu tam olarak doğru değildir, çünkü ilk başta kraliçe bir larvadan ibarettir.
 Diğerlerinden farkı yoktur.
 Onu kraliçe yapmaya işçiler karar verir.
 Ben sadece bir bıçağım, aşkım.
 Beni işleyenler başkaları.
 Bıçak, kestiği şey için suçlu değildir.
 Ne istiyorsun?
 Umuma açık bir infaz mı?
 İstediğin bu mu?


Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar