Print Friendly and PDF

Translate

Suikastçi (2015) The Assassin

|

 


105 dk

 Yönetmen:

Hsiao-Hsien Hou

Senaryo:

Cheng Ah, T'ien-wen Chu, Hsiao-Hsien Hou

Ülke:

Tayvan   Çin, Hong Kong     Fransa

Tür:

Aksiyon, Dram, Tarihi

Vizyon Tarihi:

01 Nisan 2016 (Türkiye)

Dil:

Çince

Müzik:

Giong Lim

Nam-ı Diğer:

The Assassin

Oyuncular

    Chen   Chang

    Qi  Shu

    Yun   Zhou

    Satoshi   Tsumabuki

    Dahong    Ni

Özet

The Assassin rahipler tarafından, özel bir büyü kullanan bir suikastçı olarak yetiştirilen bir genç kadının hikayesini ele alıyor. Üç yıllık sürgünün ardından evine geri dönen genç kadın ustası tarafından kuzenini öldürmesi için görevlendirilince kuzeni ve onu yetiştirenlere duyduğu sadakat arasında seçim yapmak zorunda kalır. Maharetli yönetmen Hou Hsiao Hsien'ın kamera arkasına geçtiği ve başrolde güzel yıldız Shu Qi'yi izlediğimiz film, "The Extensive Records Of The Taiping Era" adlı öyküden yola çıkılarak sinemaya aktarılıyor.

Altyazı

7.  yüzyıl Çin'inde, Tang Hanedanı düşüşteydi.

  Yüce Mahkeme, imparatorluğunun   sınırlarına garnizonlar kurarak kendini korumak istiyordu.

  İki yüzyıl sonra   askerileştirilmiş iller, Mahkeme'ye olan bağlılıklarından tereddüt ettiler.

  Bazıları İmparator'un kontrolünden uzaklaştı.

  O dönemde, Weibo kendisini bu illerin en güçlüsü olarak ilan etti.

  Bu adam kendi babasını zehirledi.

  Kendi kardeşini öldürdü.

  Kabahati onu suçlu kılıyor.

  Ustalıkla benim için onu öldür.

  Uçan bir kuşu öldürür gibi.

  Sıkma onu!

  Nereye gidiyor?

  Nereye uçtu?

  Nerede gerçekten?

  Ona dokunmak istiyorum.

  Nereye gidiyor?

  Nereye gidiyor?

  Topla oyna.

  Neden bu kadar uzun sürdü?

  Valinin oğlu oradaydı.

  Bunu yapmak için kendimi ikna edemedim.

  Başka bir sefere   önce sevdiği birini   sonra kendisini öldür.

  Sen kılıç ustasısın   ama kalbin karar vermeni engelliyor.

  Kuzenin Tian Ji'an'ı öldürmen için   seni Weibo'ya   geri göndereceğim.

 

Hanımım   bir rahibe burada.

  Yinniang'ı geri getirdiğini söylüyor.

  Mütevazi hizmetkârınız olarak   sizi saygıyla selamlıyorum, Muhterem Efendim.

  Yinniang çalışmalarını tamamladı.

  Bugün geri dönüyor.

  Ben gidiyorum.

  Kophen Kralı'nın mavi kuşu   üç yıldır şarkı söyleyemiyordu.

  Bir gün Kraliçe şöyle dedi: "Kuşlar sadece kendi türlerine şarkı söyler.

  Kuşu aynanın önüne koyun.

 " Kral onun tavsiyesini dikkate aldı.

  Mavi kuş kendini gördü.

  Üzüntüsünü seslendirdi.

  Ölene kadar   dans etti.

  Yinniang, bu giysiler senin için.

  Sen rahibe ile uzaktayken   annenin kendisi senin için   her ilkbahar ve sonbahar bunları yaptı.

  Büyükanne, saygılarımla.

  Kalk, kalk.

  Bu Usta'ndan.

  Çay tüccarlarından buraya getirmelerini istemiş.

  Bu yeşim taşı   Weibo Efendisi'yle evlenmek zorunda kalan Prenses Jiacheng'e verilmişti.

  İmparator kardeşi bir veda hediyesi olarak takdim etti.

  Bu yeşim taşı   kesin bir vedayı simgeliyor.

  Majesteleri onun Mahkeme'den ayrılıp   Weibo'yu korumasını komuta ediyordu.

  Weibo'yu Majestelerinin topraklarının   işgalinden koruyacaktı.

  O yıl, amcan ve ben resmi bir protokolden sorumluyduk.

  Hatırlıyorum da   Prenses her zamanki at arabasını reddetti.

  Bu yüzden Majesteleri ona imparatorluğa ait muhteşem bir altın araba verdi.

  Prenses Jiacheng Weibo'ya ulaştığında   tüm eski âdetlerini terk etti   ve Weibo'nun âdetlerine uyum sağladı.

  Majesteleri tarafından sağlanan beraberindeki personeli uzağa gönderdi.

  Özgürlüklerini kazanmaları için   onlara bolca altın ve ipek harcadı.

  O zamandan beri   Mahkeme bir Mahkeme   Weibo da Weibo oldu.

  Prenses o kesin vedayı yerine getirdi.

  Oğlu Tian Ji'an'ın yaşı geldiğinde   iki eş yeşim taşını bölüştürdü: Birini oğluna, birini sana.

  İkinizin de imparatorluk fermanını korumasını diledi.

  İmparatorluk Mahkemesi ve Weibo arasındaki   barışı korumada kararlı olacaktınız.

  Majesteleri dört yıl önce vefat etti.

  Bir yıl sonra, yeğeni ve varisi de vefat etti.

  İmparatorluk elçisi üzücü haberi getirdiğinde   Prenses Jiacheng kan öksürdü   incilerini ve yeşim taşlarını   yere fırlattı.

  O yıl   Mahkeme'den getirdiği görkemli beyaz şakayıklar   bir gecede soldu.

  Prenses'in son bir endişesi vardı.

  Seni hayal kırıklığına uğrattığı düşüncesiyle   kalbi sıkıntıdaydı.

  Bir yıl önce   Mahkeme Chengde'ye babasının ölümü için   Wang Chengzong'u avutacak   bir yetkili gönderdi.

  Tuz ve demir vergilerini Mahkeme'ye ödemek   ve terfi için iki ili vermek konusunda Wang'ı ikna etti.

  Mahkeme derhâl bu iki ilde   Baoxin Garnizonu'nu kurdu.

  Chengde'deki bir adamınız olan Lord Tian   Wang ve Xue Changchao arasında sorun çıkartıyor.

  Wang'a Xue'nun Mahkeme'yle gizli ilişkiler içinde olduğunu söylüyor.

  Bu Wang'ı   Xue'yu yakalama konusunda kışkırtacak.

  Böylece Xue'nun terfi alması mümkün olmayacaktır!

  Bu plan kesintiye uğramalı!

  Şu anda   İmparatorluk Mahkemesi aktif olarak etkisini genişletiyor.

  Mahkeme bundan kesinlikle rahatsız olacak   ve Weibo'ya asker gönderecek!

  Onların yeni illeri Weibo ile yan yana   ve yeni garnizonu kurdukları yer orası.

  Mahkeme bizi Weibo'da yıldırmak için güç gösterisi yapıyor.

  Harekete geçme zamanı.

  Mahkeme Wushu illerini   aldığı kolaylıkla Weibo'yu da alabilir.

  Weibo'yu ele geçirmek o kadar kolay olmayacak.

  Biz Wushu'ya benzemeyiz.

  Wushu garnizonu   Mahkeme tarafından kuşatıldı.

  Hükümdarları diktatör gibi davrandı   ve hiçbir halk desteği buyurmadı!

  Bu yüzden   nüfus anında Mahkeme'nin ordusuna devredildi.

  Weibo ile karşılaştırılamaz.

  Bizim elli yıllık geçmişimizde   hükümdar ve idare arasında oluşmuş bağlantılar var.

  Ayrıca   Wang ve Xue'nun araları açılsa bile   evli olduklarından bağlılıkları var.

  Onların kavgaları sınırları aşmayacak.

  Xue Changchao'nun Weibo'da çıkarları var.

  Her zaman Mahkeme'ye itaat etmez.

  Efendim   Wang'ı Xue'ya karşı kışkırtmak   Mahkeme'yi rahatsız edebilir ve onlar da asker gönderebilir.

  Bu Weibo'yu ölümcül bir tehlikeye sokacak!

  Lord Tian geliyor.

  Siyahlar içinde bir kadındı.

  Oğlunuz oynarken onu gördü.

  Ona zarar vermeyecek gibiydi.

  Bekçinin dediğine göre   kardeşim sürgüne gönderilecek.

  Patavatsız konuşması suça sebep oldu.

  O nasıl?

  Felç geçirdi.

  Yinniang geri döndü.

  Duydum.

  Rahibe prenses onu geri getirdi.

  Lord Tian burada.

  O kadın hakkında mı düşünüyorsun?

  Tian Xing uzaklara gönderilecek.

  Panik yarattı.

  Hepsi Mahkeme'yi destekliyor!

  Korkaklar, hepsi!

  Yinniang'tı o.

  Oydu.

  Anladım.

  Kendisini tanımamı istedi.

  Kim?

  Yinniang.

  Hayatımı almadan önce onu tanımamı istedi.

  Nedenini bilmek istiyor.

  Bu yeşim taşları   anneme Weibo boyuna gelin gittiğinde verildi.

  Yaşım gelince   birini bana birini Yinniang'a verdi.

  Bir yeşim taşı   bizi nişanladı.

  Yinniang 15 olduğunda, annem bizi evlendirmeyi amaçlıyordu.

  Ertesi sene   Ming lordu Yuan, Weibo ile bir ittifak kurdu.

  Babam ittifakı bir evlilik ile güçlendirmek istedi.

  Beni bir cariye doğurdu.

  Annem, Weibo mirasına   konabileceğimden emin olmak için beni kabul etti.

  Annem Yinniang'a verdiği söze ihanet etti.

  O zamanlar   Yinniang ormanda kaldı.

  Bir anka kuşu gibi!

  Yuans'ların konağına girdi.

  Bekçiler onu yaraladı.

  O ölebilirdi.

  Annem, onun ikiz kardeşi Prenses Jiaxin'den   Yinniang'ı götürmesini istedi.

  Yinniang için üzülüyorum.

  On yaşındayken ciddi bir ateşim vardı.

  Ağrı dayanılmazdı.

  Doktorlar yardım edemiyordu.

  Küçük bir tabut hazırlanmıştı.

  Yinniang'ın babası   bambu paspasa yatıp   serin bir yere koyulmamı önerdi.

  Üç gün ve üç gece sonra   iyileştim.

  Sayıklarken   bir varlığı hissettim.

  O Yinniang'tı.

  Kimse onu ayıramamıştı.

  Affedersiniz, efendim   bekçimizin bir raporu var.

  Konuş.

  Başkanım   bir suikastçı Lord Tian'ın konağına girdi.

  Bizim bekçiler peşinde.

  Durum nedir?

  Hiçbir şey kesin değil.

  Çekiliyorum.

  Rahibenin Yinniang'ı götürmesine izin vermemeliydik.

  Seçim yapma hakkımız mı vardı?

  Bir şekilde onu kurtarmalıydık.

  Farkında mısın?

  Yinniang Usta'sından aldığı emirlerle   Lord Tian'ı öldürmek için geri döndü!

  Başkan   bir elçi burada.

  Lord Tian acilen sizinle görüşmek istiyor.

  Efendim, Başkan burada.

  Kulunuz emrinize amadedir.

  Seni çağırttım   çünkü Komutan Tian Xing'e sınıra kadar eşlik etmeni istiyorum.

  Oraya kadar güvenle ulaştığından emin ol.

  Efendim   Tian Xing dün eve gitti.

  Bir felç geçirdi.

  Numara yapıyor.

  Nasıl emrederseniz.

  Amca  Her şeye hazır olun.

  Üç yıl önce, atası yakalanıp diri diri gömüldü.

  Bu bir daha olmayacak!

  Yinniang   dün eve döndü.

  Dün gece karşı karşıya geldik.

  Hanımımın tahmin ettiği gibi   tavuk kanıyla adet taklidi yapmış.

  Lord Tian burada.

  Hemşireye çocukları getirmesini söyle.

  Jiang, göster kendini!

  Dün Tian Xing'e gitmesini emrettim.

  Yeni bir garnizonu var.

  Az önce Başkan Nie Feng'e   ona eşlik etmesini emrettim.

  Üç yıl önceki olay   tekrar edilmemeli!

  Anlaşıldı.

  Dün gece bir saldırgan olduğunu duydum.

  Aynı siyahlı kadın mı?

  İyi bilgilisin de!

  Dikkatli gidin!

  Xiaomian'ı buraya getirin.

  Usta   Madam'ın tahmin ettiğinin aynısı.

  Huji hamile.

  Tavuk kanıyla adetini taklit etmiş.

  Komutan Tian Xing ayrılacak.

  Karanlık olduğunda peşinden gidin.

  Haber ne?

  Tian Xing garnizonu yönlendirmeyi bıraktı.

  Yol ayrımındalardı.

  Komutan Tian ile mi?

  Bunu söylemek için çok karanlıktı.

  Bizim adam onları kovalıyor.

  Rahibenin seni götürmesine izin vermemeliydik.

  Prenses Jiacheng bana zither çalmayı öğretti.

  Bana mavi kuşun dansı hakkında bir hikâye anlattı.

  Mavi kuş kendisiydi.

  Weibo için kendi başına Mahkeme'yi terk etti.

  Weibo'da onun gibi kimse yoktu.

  Gelin ve yardım edin!

  Huji!

  Huji hamile.

  Bunu koridorda buldum.

  Ölmeden önce, babam kısa bir süre bana bunlardan birini gösterdi.

  Lord gece aniden ölünce   biri kendi yatağında bulundu.

  Babam, Prenses Jiaxin'in bir komplosu olduğundan şüphelendi.

  Onu konuştukları güneyde bir tapınağa kadar takip etti.

  Şüpheleri için onu suçladı.

  Kötü ruhlara değil göklere hizmet ettiğini söyledi.

  Cahilleri korkutacak bir tür kara büyüden bahsetti.

  Ona göre   Lord korkudan öldü.

  Ölümden korkuyordu.

  Lord Tian burada.

  Buraya gelin, çocuklar!

  Otur.

  Hepiniz oturun.

  Kalkın!

  Şunları temizleyin.

  Bildiriyorum, efendim!

  Komutan Tian garnizonuna ulaştı.

  Ve Başkan Nie'nin yaraları iyileşiyor.

  Güçsüz duruyor ama yarın kendisi size rapor edecek.

  Efendim   Wang Chengzong, Xue Changchao'yu tutuklamak için   200 süvari gönderdi.

  Efendim   eğer agresif davranırsak   ve imparatorluk askerlerini yok edersek   Mahkeme Weibo'ya karşı   harekete geçecek.

  Mahkeme'nin adamlarına yiyecek ve şarap sunarak   onların aklını çelmeyi öneriyorum.

  Bu arada, biz Wang ile müzakere  Oğulları hâlâ genç iken Tian Ji'an ölürse   Weibo kaos içine düşecek.

  Bu yüzden onu öldürmemeyi seçtim.

  Kılıcın yolu acımasızdır.

  Aziz erdemler içinde herhangi bir rol oynamamaktadır.

  Yeteneklerin eşsiz   fakat aklın insan duygularına rehin.

  Bak!

  Genç kadın sözünü tuttu.

  Geri döneceğini söyledi.

  O güvenilirdir.

  Xinro bölgesine kadar ona eşlik edecek.

  Çeviri: Yiğiter Alkanat yigiteralkanat@gmail.

 com||

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar