Print Friendly and PDF

Translate

Lanetliler Dağı (1978) La montagna del dio cannibale

|

 


99 dk

Yönetmen:

Sergio Martino

Senaryo:

Cesare Frugoni, Sergio Martino

Ülke:

İtalya

Tür:

Macera, Korku

 

Dil:

İngilizce

Müzik:

Guido De Angelis, Maurizio De Angelis

Çekim Yeri:

Central Province, Sri Lanka

Nam-ı Diğer:

Mountain of the Cannibal God | Mountain of the Cannibals | Slave of the Cannibal God | The Mountain of the Cannibal God

 

Oyuncular

 

    Ursula  a Andress

    Stacy  y Keach

    Claudio   Cassinelli

    Antonio  Marsina

    Franco   Fantasia

 

Tüm Kadro

Özet

Susan Stevesons kardeşiyle beraber Yeni Gine'de kocasını ararken ilkel yamyam kabilesi başlarına dert olur.

Altyazı

YAMYAMLARIN DAĞI

Yeni Gine, hala büyük keşfedilmemiş alanlar içeren yeryüzündeki belki son bölgedir, sırrını gizleyen hayat ilkel düzeyde kalmıştır.

  Bugün, uzay çağının şafağında, Londra'dan 20 saat uçuşla hala böyle vahşi ve kirlenmemiş bir dünyaya ulaşmak mümkün olabiliyor.

  Bu hikaye buna tanık olanlarındır.

  İşte orada!

 Kocanızın kaybolması hakkında ne düşünüyorsunuz?

  Yer açın.

  Ablam çok yorgun.

  Bu sefere yeşil ışık yakılması doğru mu?

  Basına bir şeyler söylemek ister misiniz?

  İNGİLİZ KONSOLOSLUĞU

Maranatha ormanındaki tüm arama girişimleri başarısız olmuştur.

  Polis şefinin dediği gibi, kocanızın seferi  otoriteler tarafından onaylanmış değil.

  Bu nedenle onunla telsiz bağlantısı yoktu.

  Kocanızın bilgisi ve onayı olmadan etnoğrafik çalışmalar yapılmış.

  Kardeşiniz, kocanızın kayboluşunu bize bildirince çalışmaya başladık.

  Gecikme bizim suçumuz değil.

  Bunun için en az bir Moresby Limanında bekledim.

  Ayrıca, hukukçu kardeşim alanında derin bilgiye sahiptir.

  Bu nedenle, onun hakkında endişeli değildi.

  Ormanı yeterince tarayamazsınız! Hükümet akıllıca bir karar verdi.

  Kardeşim araştırmaların bir sağlık skandalı olduğunu düşünüyor.

  Hükümetin ilgi göstermesi gerekir.

  Ormana bir kaç gün bir keşif uçağı gönderdik.

  Hayatta iseler bize bir işaret vermeleri gerekir.

  Ormanın içinde görmek mümkün olmayabilir.

  Ormana bakmamız gerekiyor.

  Sakin olun.

  Bay Stevenson, size memnuniyetle yardımcı olacağız.

  Ama karar yetkililere kalmış.

  Hepimiz yapabileceğimizi yaptık.

  Lütfen, bana yardım edin.

  Hayatta olup olmadığını bilmiyorum.

  Yardımınıza ihtiyacımız var.

  Neler hissettiğinizi anlıyorum.

  Bu benim görevim.

  Pes edersek, orada ancak üç ay yaşayabilir.

  - Benim Konsolos Burns'a danışmam gerekir.

  - Doğal olarak.

  Bay Stevenson.

  Size yardımcı olabilecek tek kişi, Profesör Edward Foster.

  O olağanüstü bir adam! Araziyi çok iyi bilir.

  Arthur onunla konuştu.

  Yarın buluşacağız.

  - Merhaba, Bayan Stevenson mu?

  - Evet.

  - Ben Edward Foster.

  - Memnun oldum.

  Arthur, iyi görünüyorsun.

  Ne var ne yok?

  - İyi sayılırım.

  İçeri buyurun.

  Evim için beni bağışlayın.

  Böyle doğa içerisinde, -.

 .

 Biraz karışık.

  - Henry bana sizden bahsetti.

  - Size büyük saygısı vardı.

  - Sizinle tanışmak güzel.

  Biz çok iyi arkadaştık, paylaştığımız pek çok şey vardı.

  Ancak doğa yok oluyor.

  Sonunda teknoloji hakim olacak.

  Lütfen söyleyin, Henry hayatta olabilir mi?

  Emin değilim! Bu sefer geldiğinde bir sırrı vardı.

  Tuhaf! Yardım teklif ettim, biliyordum daha önce gitmiştim.

  Bazı yerlilerle yola çıktık.

  Neden bu kadar ketum olduğunu anlayamıyorum.

  Özellikle bu sizin içinde geçerli.

  Ben de bunu düşündüm.

  Evet.

  Ağzının neden bu kadar sıkı olduğunu tahmin edebilirisiniz.

  Gelin.

  Burası Maranatha Ormanı.

  Henry burada kayboldu.

  Yedi kilometre uzaklıkrtaki Roka adası yoğun ormanlık bir yerdir, burasını kutsal dağ Rami korur.

  İnsanlar oranın lanetli olduğuna inanıyor.

  Neden bu konuda sessiz kaldığınız?

  Ne yapmalıydık?

  Arthur! Lütfen devam edin.

  Bilmeniz gereken bir şey var Bay Stevenson.

  Bir kaç yıl önce ziyaret ettim.

  Geziyi Arthur ve Henry'ye anlattım, Henry hayran oldu.

  Evet, hatırlıyorum.

 .

  Henry mektuplarının birinde yazmıştı.

  Ben sadece bir hurafe olduğunu düşündüm.

  Bu insanlar için bu inancın ne kadar önemli olduğunu bilmelisiniz.

  Polis arama için gitmemize izin vermez.

  Onlar adada kimseyi istemiyor.

  Onlar doğal olduğunu söylüyor.

 .

  Ama lanetten korkuyor, diğerleri gibi! Peki siz orada buna şahit oldunuz mu?

  Affedersiniz, Bayan.

  Bu aslında bir tesadüf.

  Ben adanın kıyılarındaydım.

  Aniden bir fırtına patladı ve alabora olduk.

  Ben laneti duymuştum ve merak ediyordum.

  Fırtına beni götürmek istedi, ancak bana ulaşamadı.

  Seni ne durdurdu?

  Gece gizemli bir güç.

  Daha iyi anlatamam! Buna hala inanıyor musunuz?

  Evet.

  Henry'nin orada olabileceğini düşünüyor musunuz?

  Şansı yeterince büyük mü?

  O en azından lanetli dağa gitti.

  Ben Roka Adasına bir sefer düzenlemek istiyorum.

  Arthur'da beni izleyecek! - Emin misiniz?

  - Evet.

  Bir erkek için yeterince büyük.

  Kocam kayboldu ve ben onu bulmak için mümkün olan her şeyi yapacağım.

  Bunu yapacak cesaretim ve param var.

  Buradan öteye uçamam.

  Bizi tüm ay boyunca kaydedin.

  Bir hafta içinde sahilde oluruz.

  Teknoloji için teşekkürler.

  Aşağıya inmemiz gerekir.

  Teşekkürler, Phil.

  Çabuk olun.

  Kimseye söyleme.

  Peşimizde polis istemiyoruz.

  Merak etmeyin.

  İyi şanslar! Bunlara ihtiyacınız olacak.

  Neden bu kadar tuhaf bakıyor?

  Bunu sevmiyorum.

  Sadece utangaç, ama çok sadıktır.

  Sadece bir kaç km.

  Yolumuz var.

  Burası ile sahil arasında bir yerde olmalı.

  Hazır mısınız?

  İyi misin?

  Burası cennet bahçesi.

  Hareket etme! - Isırdı mı?

  - Hayır.

  Şansın varmış.

  Son derece zehirlidir.

  Üç gün boyunca ateş yapar, ve sonra ölürsün.

  Arkanızdan birileri her zaman sizi kollasın, etrafınıza dikkat edin! Bu sefer öndeydim.

  Nasıl oldu anlayamadım.

  Anlaşıldı! Örümcek öldürmenin uğursuzluk olduğunu düşünüyorlar.

  Şimdi tanrılara kurban verecekler.

  - Bu beni hasta ediyor.

  - Biliyorum.

  İguanalar kötü güçleri kovmak için tanrılara kurban edilir.

  - Bunun iğrenç olduğunu düşünüyorum.

  - Bu onların dininin bir parçası.

  Gizlenmeliyiz.

  Gizlenin! Çabuk! Aptal, polis nerede olduğumuzu öğrenecek.

  Edward! Aman tanrım! Şimdi mutlu musun?

  En iyisi, kardeşinle konuşman! Bana karşı onu kullanma! Bu sefer yağma yok! İzin vermem! Birlikte olmalıyız.

  Bizim gitmemizi istiyorsan bizi bırakman en iyisi! Şansımız yardım ederse yarın akşam sahile ulaşırız.

  Roka şurada! Tekneler hazırlanırken gizlenmeliyiz.

  - Ne zaman ayrılacağız?

  - Bu gece.

  Şafaktan önce.

  Akıntı bize yardım eder.

  Şimdi saklanmalıyız.

  Dikkatli ol.

  Ona çok fazla güvenme.

  Sürükleyin.

  Bir yer bulana kadar eşyalar teknede kalsın.

  Oraya bak! Gelin.

  Burada bir şey var.

  Burada yalnız değiliz.

  Daha iyi bir yer bakalım.

  O cüzzamlı.

  Cüzzamlıların şeytanın çocuğu olduğuna inanıyorlar.

  Benki de öldürüldü.

  Buraya gelin! Bu Henry'nin! Silaha ben kazıdım.

  Bir kaç yıl oldu.

  Bu hale gelmiş.

  Onun dağa gitmiş olması gerekirdi.

  Aramaya devam edelim.

  Sen bu taraftan.

  Sen benimle gel.

  Hiçbir şey bulamadık.

  Hiçbir şey yok.

  Tekneyi dışarıda bırakarak gizlemeliyiz.

  - Bu nedir?

  - Bilmiyorum.

  Bir ses duydum, ama yanlış olan bir şeyler var.

  Haykırış duymadınız mı?

  - Taşıyıcılar uyandığında o yokmuş.

  - O seçimini yapmış.

  - Asaro yanlış yapmaz.

  - Sahilden çok uzaktayız! O asla terketmez.

  Özellikle geceleri! - Peki ne oldu?

  - Bilmiyorum.

  - Şimdi bir adam azaldı.

  - Belki de geri dönmeliyiz.

  Pusulamız var.

  Dağı bulmaya odaklanmalıyız.

  - Ne demek istiyorsun?

  - Bu sadece arkadaşlık uğruna değil! - Arthur! - Edward! Benden bir şey mi saklıyorsun?

  Kardeşin oldukça nevrotik.

  Ona güvenemem! Ben ikinize de güvenmiyorum.

  Durun! Ben sadece kocamı bulmak istiyorum.

  Bu nedenle dağı bulmalıyız.

  Susan haklı.

  Henry'den nefret ediyorum.

  Tamam! Ama herhangi bir öneri duymak istemiyorum.

  Anladın mı?

  Şimdi duruma bakalım.

  Matapikitan! Bambu! Suya yakın olmalıyız.

  Doğru yoldayız! Dağ nehrin öbür tarafında.

  Sal yapmamız gerekiyor.

  Mao sudu pudong! Maymun! Karaya çıkmalıyız.

  İleri! İleri! Bunu mu arıyorsun?

  Bu ıslak, ama hala çalışıyor.

  Kek! - Hayvan tuzağı.

  - Bizim için mi yapılmış?

  Evet.

  En iyisi hızlanmak.

  Sadece gerekli olan şeyleri almalıyız.

  Toparlanın.

  Devem ediyoruz.

  Al! Lazım olacak! Bakın! Edward! Kaçıyor.

  Bekleyin! Susan! Edward! Merhaba! Bekle! O bir yerli tarafından saldırıya uğradı.

  O iyi olacak.

  Adım Manolo.

  Bu Peder Musa'nın görev istasyonu.

  Yanımda beyaz günahkarlar var, Musa! - Yemeğe ihtiyaçları var, su ve uykuya! - Edward! - Hiç değişmemişsin! - Uzun zaman oldu.

  Ne güzel! - Nasılsın?

  - Senden uzak kalamadım.

  - Bak, burada kim var! - Selam, Vancho.

  Bu Sura.

  Vancho'nun yeni eşi.

  Beraberimde iki kişi var.

  - Susan Stevenson ve erkek kardeşi.

  - Selam, Peder.

  Burada olmak güzel.

  Tanıştığımıza memnun oldum.

  Nasılsınız?

  - Biz Rami adlı bir dağı arıyoruz.

  - Dağ mı?

  Deli misiniz?

  - Asla ormana giremezsin.

  - Bu gerekli, kocamı arıyorum.

  O bir sefer sırasında kayboldu.

  Gelin.

  Sana inanmıyorum, Manolo.

  Yerliler düşman değil.

  Sana farklı görünebilir.

  Maske takıyordu ve vücudu boyalıydı.

  Daha önce hiç görmedim.

  - O koluna kemik bir parça gimişti! - Sen delisin, Edward! Kolunun etrafına bağlamış olduğunu hatırlıyorum.

  - Ama emin değilim.

 .

  - O Pukastammen'e aittir.

  - Onların yıllar önce soyu tükenmiştir.

  - Bu olamaz.

  Peder, altı ay önce, adaya ilk geldiğimde.

Onlar beni esir aldı.

  Her zaman canlı bir hayal gücün vardı.

  Keşke o kadar olsaydı.

  Yakalandığımda beni öldürmek istediler, ancak şefin oğlu ateşlenmişti.

  Yanımda kinin verdı ve onunla hallettim.

  Tedaviden sonra onlardan biri gibi muamele gördüm, ama ben kaçmaya çalıştım.

  Üç dört kez denedim, ama asla başaramadım.

  Sonunda kaçmayı nasıl başardın?

  Günün birinde rakip bir kabile tatarfından saldırıya uğradık.

  Tam bir kaos vardı.

  Bir şansın vardı.

  Hiç durmadan koştum.

  Sahilde bir balıkçı teknesine ulaştım.

  - Hala inanamıyorum.

  - Hayır, bu saçmalık.

  - Onlar artık yok.

  - Doğru olabilir, Peder.

  Umarım soyları tükenmiştir.

  Pukastammen'den neden korkuyorsunuz?

  Onlar Rami'nin eski sahipleriydi.

  Susan, onların dilinde Rami, "Yamyam Tanrının Dağı" demektir.

  Bu onların yamyam olduğu anlamına m geliyor?

  Sadece bu.

  Olamaz. Koş.

  - Gördün mü?

  - Evet, kim olduklarını biliyorum.

  - Emin misin?

  - Evet.

  Yamyam hayaletler tarafından avlanabiliriz.

  Evet, olabilir.

  İnsan tadını unutmak kolay değildir.

  Ben bir doktorum.

  Belki sana yardım edebilirim.

  - Onların ayinlerine katıldın mı?

  - Evet.

  Bu oldukça korkunçtu, ama yapmak zorunda kaldım.

  O an beni değiştirdi.

  Artık onlardan biriydim.

  Sürekli kabus içinde yaşıyordum.

  Delirmek üzereydim.

  Sana yardım etmek isterdim, ama ben.

  Biliyorum.

  Ben asla yalan söylemedim.

  Korktuğum olmuştur, utandım.

  Ama şimdi sadece dağa gitmek istiyorum   ve bir yol bulmak.

 .

  Bu yamyamların hepsini öldürmek için bir yol olmalı! O zaman belki.

 .

  O zaman belki.

 

 Eğer kabustan uyanacaksan! Evet.

  Yalnız kalmak pek akıllıca değil! Neden olmasın?

  Sadece ben varım.

  Sadece ortama uyun.

  Manolo! Bekle! Ne oldu?

  Zor bir yolculuk olacak.

  Biz yalnız yapamayız.

  Bizi nehire kadar götürebilir misin?

  Oh, lütfen! Nehrin akıntılı yerinden geçmeli, şelaleler ve orman çok yoğun! - Pukastammen'den korkuyor musun?

  - Kim bilir?

  - Cevabı dağın tepesinde bir yerde! - Benimle gelemez misin?

  Ne yapıyorlar?

  Kabak ve çim suyu.

  Tükürükle reaksiyona girer.

  Güçlü bir ruh için iksir yapılır.

  Bu konuda Peder Musa ne yapıyor?

  O bunu görmezden geliyor.

  30 yıldır burada yaşıyor.

  Önceden daha katı kuralları vardı.

  Size mutluluk getirecek.

  Bu günkü soruma cevap vermedin.

  Benimle gelir misin?

  Ben iki yıl önce buraya yalnız geldim.

  Macerayı hep sevdim.

  "Neden orman olmasın" diye düşündüm.

  Kendimi test etmek istedim.

  Dünyanın somuna gelmiş olduğumu düşündüm.

 

 Ama daha çok yabancı vardı.

  Ve daha fazla gizem.

  - Meydan okuma henüz bitmedi.

  - Sadece sen ve ben gidelim.

  - Hiç kimse bilmesin.

  - Ötekiler de mi?

  Artık onlara güvenmiyorum.

  Anlamadığım bir şeyler oluyor.

  Ama bana yardım edersen.

 .

  İmdat! İmdat! Asaro! Cenaze töreni için nehrin aşağısında olacaklar.

  - Vancho ve Sura birlikte gömüldü.

  - Dün gece bana geldi.

  Benim yerime mızrak ona saplandı.

  Size bir şey söylemek zorundayım.

  Pukabyn'den kaçan yalnız ben değildim.

  Tedavi ettiğim genç bir çocuk benimle geldi.

  - O vardı.

  - Asaro.

  Neden mi?

  - Neden bizi öldürnek istedi?

  - Kabile onu ele geçirmiş! Sen bütün köyün tahrip edildiğini gördün.

  - Tamamen değil.

  - Ya bazıları hayattaysa! Asaro bizim dağa ulaşmamızı engellemek istedi.

  O bir Puka.

  Ve şimdi öldü.

  Ben dağa gitmek için hazırım.

  - Ben de.

  - Sen yaralısın ve burada kalmalısın.

  - Manolo bize eşlik eder.

  - Eğlenceyi kaçırmak istemiyor.

  Şimdi bırakın.

  Bütün köye günah ve ölüm getirdiniz.

  Yıllardır bize kimse saldırmadı.

  Şimdi oldu, ama onların öldürmek istedikleri sendin.

  Benim insanlarım.

  Onları zina ile kandırdınız.

  Sonuçlarını görüyorsun! Sura ve Vancho öldü.

  Bir daha asla bizimle olmayacaklar.

  Gidin şimdi! Hiç birinizi tekrar görmek istemiyorum.

  Hepiniz gidin! Sonsuza dek! Sonsuza dek! Oraya bakın! Hayvanlar sadece içgüdülerini takip eder.

  Öldürür ve yer! İnsanlarda aynı içgüdüye sahiptir, ama dana ince yöntemler kullanır.

  Yalanlar ve hileler! Yarayı enfekte eder.

  Solucanlar kötü kanı emer.

  Ateşi var, dikkat edilmeli.

  Kesinlikle iyi bir nedeni olmalı.

  Benim var ve sizinde olmalı.

  Henry'nin de vardı.

  - Senin ki nedir.

  - Gerçeği duymak ister misin?

  Rami'de kocanızı zengin yapabilecek bir çok hazine vardı.

  Ama o hepsini kendine istiyordu, bensiz gitmek istedi.

  - Henry böyle bir şey asla yapmaz.

  - Bu doğru.

  Para umurumda değil.

  Söz veriyorum, Susan.

O bilimi umursamadı.

  Edward, Henry sadece kendini düşünür.

  O kesinlikle hepimizi aptal sanıyor.

  Kesin artık.

  Yaterinde saçmalık duydum.

  Hareket etme! - Ben hayvanları öldürmem.

  - Sanırım sana teşekkür etmeliyim.

  - Bu imkansız! - Daha kötüye gidiyor.

  - Karaya çıkamaz mıyız?

  - Oraya! Manolo! Kalk! - Bunu bırakmalıyız.

  - Yapamayız! - Birlikte taşımalıyız.

  -  Henry yolun bu olduğunu mu söylüyor?

  - Belki de karadan gitti.

  - Kano tek yoldur.

  Aksi halde Edward gelemez! Yardım edin! Arthur! - Yardım edin! - Arthur! - İdare edebilecek misin?

  - Evet, yapabilirim.

  Devam edelim.

  Yukarı tırmanmak zorundayız.

  Arthur! Arthur! Bana yardım et! - Bana yardım edin! - Ona yardım et! Onu sen öldürdün! Kurtarmayı denemedin! Dur! Onu bırak! Senin gibi insanlar merhameti hak etmiyor.

  Yeterince geldim.

  Şimdi geri dönüyorum.

  Manolo, Henry'yi bulmam gerek.

  Lütfen bizimle gel.

  Kan var.

  Bize törensel resimler bırakmışlar.

  - Oraya gidip kontrol edelim.

  - Hayır, dinlenmeye ihtiyacım var.

  Pukafolket! Geriye kalan taze oluyor! Yıllardır buradalar.

  Arthur yalnız kaldı! Arthur! Neredesin?

  Geri gel! Arthur, neredesin?

  Sen delisin, Arthur! Geri gel! Susan! Susan! Gayger sayacına bir şey oldu.

  Dikkat, radyoaktif olabilir.

  Burada Uranyum var.

  Yüksek oranlı Uranyum.

  Bu inanılmaz! - Bulduk! - Henry'nin haritasındaki! Zengin olacağız.

  Arthur! Dediğin gibi.

  Bu iyi şans getirecek.

  Kocası arıyordu ve sadakatsiz eşi inanıyordu.

  Henry bizi uzak tutmaya çalıştı.

  Ama biz yolculuğun amacını biliyorduk.

  Foster'i kocamı aradığıma ikna etmeliydim.

  - Aksi halde asla yardım etmezdi.

  - Arama sadece bir bahaneydi! Henry beni aldattı ve terketti.

  - Onun kaybolması benim suçum değil.

  - İkinizde paranın peşindesiniz! - Foster'in neden öldüğünü anlıyorum.

  - O sadece bir idealistti.

  O ahlaklıydı.

  Parayla ilgisi yoktu.

  - Kesinlikle önemsemediği bir şeydi.

  - Konu buysa, evet! Yetkililere bilgi satıp, zengin olabiliriz.

  - Ayrıca  - Ada ve insanların istismarına engel olabilir miyiz?

  Anlattıkları gibi, sözde ormanın yok olmasına engel olabilir miyiz?

  Hayır.

  Dur bakalım! Örnekleri toplamamız için bize yardımcı olacaksın, o zaman geri döneriz.

  Anladın mı?

  Oh Tanrım! Henry her zamanki gibi giyinmiş! Bu benim kocam.

  Onu kendilerine Tanrı yapmışlar.

  Gayger sayacını onun kalbi olarak düşünmüşler.

  Onun ölümsüzlüğünün kanıtı.

  Sen şimdi Tanrının kadınısın! Fotoğraf doğaüstü yapıyor.

  Susan! Susan! Hayır, Susan! Hayır, yapma! Yapma, Susan! Bir yol bulduğumu sanıyorum.

  Bekle! Akıntıyı kullanmalıyız.

  Dikkat! Manolo.

  Şimdi eve gitmek zorundayız.

 

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar