Print Friendly and PDF

Translate

Yanağına güller sokma.. Seni gülden sakınırım

|

 


Gel dilberim kan eyleme

Seni kandan sakınırım

Doğan aydan esen yelden

Seni günden sakınırım

**

Tabibim hışmınan bakma

Ben kulun odlara yakma

Yanağına güller sokma

Seni gülden sakınırım

**

Haldan bilir haldaşım var

Yola gider yoldaşım var

Üç yaşında kardaşım var

Seni ondan sakınırım

**

Ömer'im der ben de geldim

Tazelendi eski derdim

Sen bir kuzu ben bir kurdum

Seni benden sakınırım

XXIV

Sabahtan bahçeye girdim

Bülbülüm güle sarmaşmış

Dost gülün engel koparmış

Sefil fidana sarmaşmış

 

Ben aşıkım bana yazık

Parmağında hatem yüzük

Kolların sıkmış bilezik

Zülfü gerdana sarmaşmış

 

Aşıkım sakın unutma

Meftununum oda yakma

Kelp rakip ileri gitme

Bir can bir cana sarmaşmış

 

Ömer’indir diler dilek

Ahundan yanıyor felek

Âhır bizi eyler helak

Bu dertler bize sarmaşmış

XXV

Elâ gözlerine kurban olduğum

Yüzüne bakmaya doyamadım ben

İbret için gelmiş derler cihana

Noktadır benlerin sayamadım ben

 

Aşkın ateşidir sinemi yakan

Lûtfuna erer mi çevrini çeken

Kolların boynuma dolanmış iken

Seni öpmelere kıyamadım ben

 

Terkeyledim ağalarım beylerim

Boz bulanık seller gibi çağlarım

Anın için ben ah edip ağlarım

Ayrılık oduna doyamadım ben

 

Kaldı deli gönül kaldı hep yasta

Mevlâm erdir beni murada kasta

Âşık Ömer eder sevgili dosta

Allah'ısmarladık diyemedim ben

Âşık Ömer

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar