Print Friendly and PDF

Translate

The Brotherhood of the Bell…Bell'in Kardeşliği

|




 





 100 dk

Yönetmen:Paul Wendkos

Senaryo:David Karp

Ülke:ABD 

Tür:Dram, Gerilim

 Vizyon Tarihi:17 Eylül 1970 (ABD)

Dil:İngilizce

Müzik:Jerry Goldsmith

Çekim Yeri:Hollywood, California, ABD

Nam-ı Diğer:A Irmandade do Sino3 

Oyuncular

Glenn   Ford

Rosemary   Forsyth

Dean   Jagger

Maurice   Evans

Will  ll Geer

Özet

Film, başarıya tutkun insanların bulundukları durumu elde ederlerken düşebilecekleri hataları hatırlatmak babından hazırlanmış ve daha sonra benzerleri türetilmiş önemli TV filmlerindendir. Film zamanında ünlü bir ekonomi profesörü olan Dr. Andrew Patterson'ın, lisans öğrencisiyken katıldığı elit/gizli bir derneğin gerçek yüzünü müşahede etmesidir. Masonik yapılanması olan grubun üyelerine göründüğü gibi etik durumunun acımasız bir teşkilat, finans ve ticaret çetesi olduğunu ve bağlı olanlara acımasız  uygulamalar yoluyla zenginlik ve güç kazandırdığını 22 yıl gibi bir zaman geçtikten sonra anlar. Dr. Patterson ilk yıllarda para ve makam yönünden herşey gönlünce giderken, Ondan yapılması gereken ve şahsına, konumuna zarar vermeyen bir görevi talep edilmiştir. Bu görev ise bir arkadaşının "bulunduğu işi bırakmasına" ikna etmektir. Fakat basit gibi görünen durum birçok vahim durumu beraberinde getirecektir.   

Glenn Ford'un oynadığı Bell/Çan Kardeşliği, Cinema Center 100 Productions tarafından 1970 yılında hazırlanan bir televizyon filmidir . Yönetmen Paul Wendkos , 1971'de Amerika Yönetmenler Birliği tarafından "televizyondaki olağanüstü yönetmenlik başarısı" için aday gösterildi. David Karp , daha önce 1958'de Studio One bölümü olarak çekilmiş olan romanına dayanarak senaryoyu yazıldı .

Özet

Profesör Andrew Patterson ( Glenn Ford ) mezun olduğu okul olan San Francisco'daki St. George Koleji'ne geri döner . Yeni bir üyenin gizli bir topluluğa , Bell Kardeşliği'ne toplantısına katılıyor. Patterson'ı 22 yıl önce üye yapan adam, finansör Chad Harmon ( Dean Jagger ) törene başkanlık ediyor. Harmon, Patterson'a bir adres verir ve ona topluluktan bir görev almak için oraya gitmesini söyler; Patterson, Dr. Konstantin Horvathy'yi ( Eduard Franz ) engellemek için seçildi.) bir dilbilim kolejinde dekanlığı yapmaktadır. Kardeşlik bu gönderiyi kendilerinden biri için istiyor. Patterson'a Horvathy'nin Amerika Birleşik Devletleri'ne kaçmasına yardım eden kişilerin dosyaları verilir ve Horvathy'nin yeni görevi kabul etmemesi halinde bunları Horvathy'nin anavatanının hükümetine açıklamakla tehdit eder. Kardeşlik politikasına karşı olan Patterson, görevinin yasallığı ve etiği konusunda Harmon'a danışır. Harmon, Patterson'a bunu yapmasını ve ondan daha fazlasının istenmediği için minnettar olmasını söyler.

Patterson, Los Angeles'taki evine döner ve hemen Dr. Horvathy ile iletişime geçer. Onu pozisyonu reddetmeye ikna edemediği için, ona dosyaların fotoğraflarını sunar. Faşizm/Nazi ve Komünizm'den ömür boyu kaçan mülteci olan Horvathy intihar eder. Pişmanlık duyan Patterson'ın karısı Vivian'a ( Rosemary Forsyth ) ve kayınpederi Harry Masters'a ( Maurice Evans ) güvenerek, Bell Kardeşliğin eylemlerini halka açıklama arzusunu duyar.

Masters, Patterson'ı, Federal Güvenlik Hizmetleri'nin (filmin FBI'ın kurgusal versiyonu) sözde ajanı olan Thaddeus Burns'ü görmeye götürerek, Horvathy dosyalarını Patterson'ın onları ifşa etme planında kullanmadan önce Kardeşliğe gizlice yardım eder. Kardeşlik. Burns, dosyaları Patterson'dan alır ve Masters daha sonra Patterson'ı Burns'ü görmeye götürmeyi reddeder. Patterson, kayınpederinden ve daha sonra onu terk eden karısından uzaklaşır.

Patterson, Chad Harmon tarafından kendisinin ve babasının başarılarının kendilerine ait olmadığı, Kardeşliğin emriyle bahşedilen gizli iyilikler olduğu konusunda bilgilendirilir. Patterson, ifşasıyla halka açıldıktan sonra, multi-milyon dolarlık bir şirketin CEO'su olan babası ( Will Geer ), dolandırıcılık için IRS tarafından seçilmiştir. Yaşlı Patterson, yanıt olarak Harry Masters'a saldırır, felç geçirir ve ölür. Patterson, Kardeşliğin entrikalarıyla profesörlükten atılır.

Patterson kendini giderek daha fazla izole edilmiş buluyor ve yerel bir televizyon talk show'una çıkınca dibe vurur. Sunucu Bart Harris ( William Conrad ) onu yayında küçük düşürür ve Patterson ona saldırarak hapse düşer. Patterson'ın doğruyu söylediğini keşfeden eski patronu Dr. Jerry Fielder ( William Smithers ) tarafından kefaletle serbest bırakıtırır. Patterson'ı, başka bir Bell of the Brother'ı kazanacak hiçbir şeyi olmayan birini öne çıkmaya ikna etmeye teşvik eder

Oyuncular

·                  Glenn Ford , Prof. Andrew Patterson olarak

·                  Biberiye Forsyth Vivian Patterson olarak

·                  Dean Jagger Çad Harmon olarak

·                  Maurice Evans Harry Masters olarak

·                  Will Geer Mike Patterson olarak

·                  Eduard Franz Dr. Konstantin Horvathy olarak

·                  William Conrad Bart Harris olarak

·                  Robert Pine , Philip Everest Dunning olarak

·                  William Smithers , Dr. Jerome Fielder olarak

·                  Logan Field Thaddeus Burns olarak

·                  Dabney Coleman Ajan Shephard olarak

·                  Scott Graham Weber, Beta Epsilon Lambda ev gözetmeni olarak

Benzer Film

·                  Kafatasları (2000 filmi)

Yorum

TV filmi olunca gerilere neden düşer bazı filmler. 70 li yıllar siyasi kıpırdanmaların başladığı yıllar olunca konularda ona göre şekilleniyordu. Sinematik yönleri zayıf kalsa da konular dikkat çekiciydi. Film, gizli derneklerin nemenem bir yapılanmada olduklarını anlatıyor. Ayrıca bu kadar özenle izah eden erken filmler pek yok.

Dikkatimi çeken husus bu tür yapılanmada para o kadar basit bir husus ki, onlar zaten parayı buluyorlar. Yönetimde kendi ve kontrol ettikleri kişilerin bulunmasını istiyorlar. Arada bir Dr. Patterson gibi üyeler çıkarsa onlara neler yapıyorlar görmenizi isterim. En önemlisi bir kişiyi 22 sene kadar beklemeye alıp sadece kasaplık koyun gibi beslemeleri hayrete düşürdü beni. Marlon Brando'nun Kanlı Ada filminde şeker planktonlarını yakana cevap verirken "İngiliz Şeker, bu adayı 100 yıllığına kiraladı, 10 yılı da tekrar düzelmesi için geçebilir." Bu filmde de 22 yıl bir üyesini çayırda kazığa bağlanmış atlara benzetmişler, ipini uzun koyduklarında ben hürüm sanmasını sağlamışlar. Öyle ki at, çayırda kafasına göre koşayım dediğinde bazı şeyleri anımsar. Boynunda bir vardır. Bu ip onunla yıllarca beraberdir.

Bu tarz filmler insan ufkunu açıyor. Filmde bir uyarı var. Başarılı insanlar zaten mecburen yükselecek, olması gereken konuma gelecek. Bunu tez zamanda kazanmak ve daha fazlası için hırsa kurban olmamak gerekiyor diyor.

TV Filmi olduğundan konuya odaklanarak seyretmeniz uygundur.

 

Yorum 2

Bu filmi izleyen tek kişi olduğumu sanıyorum. Yıllardır insanlara bunu soruyorum ve sorduğum hiç kimse duymamıştı. Yönetmenin son filmi 'The Skulls', varlığının bazı kanıtlarını araştırmamı yenilememi sağladı. Onu görmeyeli uzun zaman oldu ama gördüğümde beni gerçekten şaşırttığını hatırlıyorum. O kadar inandırıcıydı ki ürkütücüydü. 

 

Altyazı

Bay Patterson?

Evet.

Ben Weber, Proctor.

22 yılda sabahları buranın ne kadar soğuk olduğunu unutmuşum.

Kütüphanede şömine var Bay Patterson.

Yolu hatırlıyorsun.

Ah evet hatırlarım.

İzin verirseniz.

Andy?

Merhaba Çad.

Ellerin soğuk.

Biraz çaya ne dersin?

Hayır hayır hayır, teşekkürler.

Vahşi bir fikir.

Güneş doğarken inisiyasyon, değil mi?

O kadar vahşice değil.

İlk kardeşliğe şafak doğumda yelken açtılar.

O günlerde sert kuşlardı.

Kendine güvendiğinden daha sertsin.

 Birkaç dakika sonra gün doğumu beyler.

Bay Patterson Philip Evers Dunning Bay Chad Harmon Bay Dunning Kardeşliğin Makaleleri ve Mektupları

Bu gece yarısından beri bu makale ve mektupların emanet edildiğine, onları yalnızca sizin okuyup içeriğini herhangi bir kişiye yahut başkalarına iletmediğinize yemin eder misiniz?

Yemin ederim.

Bu kadar yemin etmişken, artık ilerlemeye hazır mısınız?

Hazırım.

Bay Dunning.

200 yılı aşkın bir süredir Çan Kardeşleri, bu çandan önce ve gün doğumunda aynı törenle inisiye edilmiştir.

Yirmi iki yıl önce Bay Patterson Doğu'da sizin yerinize duruyordu ve ben onun kıdemlisi oldum, çünkü Bay Patterson yeri artık sizin.

Bir gün Bay Patterson Güney'e göreve gidecek.

Ve bir Brother of the Bell'i işe alacak ve sen kıdemli olacaksın.

Yani, Kardeşlik bu şekilde sürekliliğini ifade ediyor.

Hepimiz öldükten çok sonra da devam edecek.

Ancak bu devamlılık bir şeye bağlıdır: itaat.

Mutlak itaat.

Bay Patterson tarafından zamanı gelince görevinizi yapmanız istendiğinde, buna uymak zorundasınız.

Sizden ne istenirse.

O bedel gelecekte ödenecek.

Yirmi yıl içinde ya da asla.

Mesele para olmayacak.

Bu bir sadakat eylemi olacak; Bell'in Kardeşliği'ne bağlılık işaretinden

Şimdi herhangi bir şeye ihtiyacınız olursa, kıdemlinizle iletişime geçin ve sizin için ayarlandığını görecektir. Maddi ve manevi…

Yemin için hazır mısın?

Ben.

yemin edin beyler.

BEN ,

Kardeşlerime kendim gibi saygı duyacağıma ve onların istedikleri gibi davranacağıma Çan Kardeşliği'nin hiçbir sırrını açığa vurmayacağıma mutlak bir inançla yemin ederim?

Sanki benimmişler gibi Ve bunu şerefimi, servetimi ve hayatımı vaat ediyorum.

Andy.

Günü San Francisco'da mı geçiriyorsun?

Oh hayır.

Öğleden sonra eve uçmak zorundayım.

Yazık gerçekten.

Birlikte öğle yemeği yeriz diye düşündüm.

Bu arada, gitmeden önce şu adrese uğra.

Ah, affedersiniz!

Alışmak biraz zaman alacak.

Ne?

Yani kardeş olmak.

Ev ve ofis numaram sende değil mi?

İstediğim her şeyi elde edebilmeyi hâlâ inanılmaz buluyorum.

Bir erkeğin para, ayrıcalık ve en iyi bağlantılarla elde edebileceği her şey.

Biliyor musun, şimdi cemaatin bir parçası olduğumuz aklıma geldi.

Parça değil.

Cemaat.

Benim adım Patterson.

Beklendiğime inanıyorum.

Kartın var mı?

Kart?

Arkasında bu adres yazıyordu.

Oh evet.

Bell'den sizin için bir görev.

Bu, o görevi tamamlamanızda size yardımcı olacak materyallere sahiptir.

Buradan ayrıldıktan bir saat sonra istediğiniz zaman açın.

Andy, ayrılmadan önce benimle öğle yemeği yemene sevindim.

Otur.

Hayır teşekkürler.

Margarita iç!

Paul bunu çok iyi yapıyor.

Bir kez daha düşündüm, belki de düz bir viski.

Hayır teşekkürler.

Geçiriyoruz ?

Bugün.

Limon ve zeytin soslu küçük bir salata mı?

Evet, alacağım.

Teşekkür ederim.

Andy.

Sakin ol, şimdi sakin ol.

Görevimin ne olduğunu biliyor musun?

Numara.

Bay Patterson, Dr. Konstantin Horvathy'nin kendisine teklif edilen Dilbilim Koleji Dekanlığı görevini reddetmesini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır.

Hmm.

Bell o görevi başka biri için istiyor olmalı.

Bunu anlıyorum.

O zaman neden telefon görüşmesi?

Tavrından, Bell'in senden birini öldürmeni istediğini düşünmüştüm.

Onlar bugüce sahip.

Çan bana Dr. Horvathy hakkındaki bu dosyayı verdi.

İki yıl önce kaçmasına yardım eden herkesin isimlerini, adreslerini ve açıklamalarını içeriyor.

Bu dosya, ülkesinin büyükelçiliğine gönderirsem 30'dan fazla insan için ölüm cezası olur.

Dr. Horvathy'nin bunu senin kadar çabuk göreceğini tahmin ediyorum, yani senin dosyayı kullanmana gerek yok.

İstifa etmeyi reddederse onu gönderebilir miyim sence?

Öyle mi?

Andy, bu sabah törende bulunman tesadüf değildi.

İtaat yemininizin bir hatırlatıcısıydı, bu yüzden, eğer buna itiraz ederse, öldürürsünüz.

Ama neden en kötüsüne bakıyorsun?

Dr. Horvathy'yi iyi tanıyor musun?

Evet.

Vivian ve ben, Enstitü'de çalışmaya geldiğinde ilk arkadaşları arasındaydık.

Peki o zaman kişisel olarak koy.

Onu olduğu yerde kalmasının kendi yararına olacağına ikna et.

Hava iyi.

Enstitü cana yakın.

Oradaki arkadaşlarını seviyor.

Tüm olumlu nitelikleri vurgula Andy.

Ama ya biraz meraklanıp neden bu kadar ilgilendin derse ne olacak?

O zaman ona ne söyleyeceğim?

Bu tartışma külfetli hale geliyor.

Bu görevi benimle tartışarak zaten kurallarımızdan birini çiğnedin.

Ama şimdi bunu geçeceğim.

Size bir görev ve araçlar verildi.

Andrew'i yap.

Yap ve şükret, senden daha fazlası istenmiyor.

Andy, mutfaktayım!

Evet canım, ?

Ah bilmiyorum, ?

Sana yeni görevden bahsetmiş miydim?

İğrenç!

 Merhaba ?

 Dinlemek ?

ihtiyacım var ?

Peki.

Evet yapacağım.

İyi geceler sevgili.

Merhaba.

Merhaba sevgilim.

Dinlemek.

Gidip yıkanacağım ve sonra bir şeyler yiyeceğim.

Ah aptal olma.

Burayı yıka ve bana eski okulundan bahset.

Pekala.

işte!

Bu harika.

Kalanlar ?

briç oyunu.

Nasıldı ?

Aziz George?

Aynısı.

Ooo!

Sana neyi göstermeyi unuttuğumu biliyorum!

anladım mı?

Ne için ?

Profesör Horvathy, lütfen.

Ne zaman ayrıldı?

Numara.

Var, mesaj yok.

Hayır hayır.

Sadece çok teşekkür ederim.

Andy.

Onları bulamıyorum.

Hey dinle.

Bu gece bir brifinge gitmeliyim.

Mikro grafiklerle ilgili bir şey veya Ah, şaka yapıyorsun!

Jerry Fielder tam bir sonuç istiyor, bildiğiniz gibi ben kıdemli personelim.

Gitmeliyim, fakülte eşimin üniformasını giyeceğim.

Peki tatlım, gitmene gerek yok.

biliyorum ?

Sanırım bu gece gelip onları şok edebilirim.

Merhaba.

İyi akşamlar.

Johnny, seni gördüğüme çok sevindim.

Johnny.

Seninle bir dakika konuşabilir miyim?

Zamanında geri gelecek misiniz?

Evet.

Hemen döneceğiz.

Bize müsaade.

Hepinizi özleyeceğim, korkunç.

Öyleyse neden ayrılalım?

Evet.

Neden ayrılalım?

Andy, sen iyi bir arkadaşsın, sevgili bir arkadaş.

Bilirsin, benim yaşımda bir adam, bir Avrupalıyla cidden yeni bir arkadaş edinmek neredeyse imkansız.

Bu yüzden seni ödüllendiriyorum.

Bana Enstitü'yü, ortamı, çalışanları ve çevreyi ne kadar sevdiğini en az bir düzine kez söylediğini biliyorsun, lütfen Andy.

Demek istediğim, Doğu'yu sevmeyeceksin.

Biliyorsun, bir şey kanıtlamaya çalışmıyorsun.

Demek istediğim, sen Dilbilimde yerleşik bir figürsün.

Kendime binlerce kez söylemediğim hiçbir şey söylemedin.

 yaşlı bir aptal.

Hayatının kökleri kaç kez yıkıldı?

20'li yıllarda depresyon, huzursuzluk, devrim.

30'larda Faşistler, Naziler.

40'larda, savaş.

50'lerde, Komünistler.

Pekala, geri dönelim.

Konstantin.

Beni dinle.

Bana hayati, kişisel bir iyilik olarak, görüşme ver.

Ne?

Vazgeç, söz veriyorum daha önemli bir fırsatın olacak.

Ne dediğinin farkında mısın?

Daha önemli bir şey yok.

Lütfen yalvarırım.

Senin için neden bu kadar önemli?

Neden yalvarıyorsun?

Yapamam, sana söyleyemem.

Lütfen, inanç üzerine.

Lütfen bana güven.

Numara.

Sebepler.

Sebepler!

Bana henüz bir sebep vermedin.

Bunu nereden aldın?

Eğer o görevi geri çevirmezseniz, o liste onu kullanacak kişilere gönderilecektir.

Ne dediğinin farkında mısın?

Bunlar vurulacak erkekler ve kadınlar.

Polis karakollarının altındaki zindanlara götürülecek, işkence edilerek öldürülecekler.

Onu kullanmayacağım.

Ama yapacak olanlar var.

Kimsin?

Bunun için sana ne kadar ödüyorlar?

Sana nasıl ödeme yapabilirler?

Anlamıyorsun.

Lütfen, lütfen şu anda karar vermeyin.

Bunu düşün.

Andy, başlıyorlar.

Sorun nedir?

İyi misin?

Evet.

Emin misin?

Fielders bizimle akşam yemeği yemeyi mi bekliyor?

Onlarla birlikte gidiyorsun.

Dr. Horvathy'yi gördün mü?

Bayım, bilmiyorum

Zavallı adamın tüm ailesi bir toplama kampında öldürüldü.

Dünyada kimsesi yoktu.

Bu ne?

Ne oldu?

Sen aşağı inene kadar bana hiçbir şey söylemedi.

Bize Dr. Horvathy'yi çok iyi tanıdığın söylendi.

"Onu tanıyordum" ne demek?

Bu sabah ölü bulundu.

Ne oldu?

Dün gece Dr. Horvathy ile konuştun, değil mi?

Evet, evet.

Ne hakkında konuştun?

Gitmesi hakkında konuştuk, bu işi dört gözle bekledi mi?

Evet.

Kötü sağlıktan mı şikayet etti?

Ah, bilmiyordu, hayatımda hiçbir şeyden daha az şikayet eden bir adam tanımadım.

Bildiğin düşmanı yok muydu?

Elbette düşmanları vardı.

Siyaseten çok açık sözlüydü.

Siyasi düşmanlar, ?

Çok cesur bir adamdı.

Hepsi bu?

Evet.

Teşekkürler Profesör Patterson.

Neden olduğu hakkında bir fikrin var mı?

Bir not bıraktı.

Gidecek yerim kalmadı.

Yeniden başlamak için çok geç .

İnanamıyorum.

Bana gönderdikleri dosyayı gösterebilirim.

Biliyorum.

Senden şüphe ettiğimi söylemiyorum.

Böyle bir sırrı bu kadar uzun süre saklayabildiğine inanamıyorum.

Şimdiye kadar sana söylemek için bir nedenim yoktu.

Şimdi ben bir katilim.

Ah Andy, lütfen böyle söyleme.

Yapma, lütfen.

Peki polise söyleyeceğim.

Onlara ne söyle?

Bell hakkında?

Üyeliğiniz hakkında?

Hayır, sana söylediklerimi onlara da söyleyeceğim.

Bunu yapamazsın.

Sessiz kalmakla ilgili bir kuralları olduğunu söylemiştin.

Artık ne yapman gerektiğini bilmiyorum.

Bana çok attın.

Keşke babanın burada olmasını dilerdin, değil mi?

Bunu söylemedim.

Söylediğin bu değildi, ama demek istediğin buydu.

Eğer bu alaycılık amaçlıysa, o zaman unutma, başka bir şey değilse bile, ihmal ederek 12 yıl boyunca bana yalan söyledin.

Andy'yi dinle.

Baba çocuk değil.

O geniş deneyime sahip bir adam ve ona saygı duyuyorsun, değil mi?

Sana saygı duyduğunu biliyorum.

Bak, ne yapmamı istiyorsun?

Bana söylediklerini ona da söyle.

Tavsiyesinden hoşlanmıyorsanız, en iyi olduğunu düşündüğünüz şeyi yapın.

Senin kadar benim de bir hissem var.

Harry, seninle konuşmam gerek.

Vivian iyi mi?

Hayır, o iyi, o iyi.

Neden bizimle dolaşmıyorsun?

Numara.

Şimdi değil.

Peki.

Üzgünüm beyler, beni affetmeniz gerekecek.

Önümüzdeki hafta belki?

Şimdi ne var, sağlık mı, para mı?

Boşanma değil.

Hayır, bunların hiçbiri.

O zaman çok ciddi bir şey olamaz.

O kağıtları ne yaptın?

Pekala, onlar burada yanımda.

Onları polise teslim edeceğim.

Bakın, eğer bu kardeşlik dediğin kadar büyük ve önemliyse -ve bundan şüphem yok, inan bana- federal hükümete gitsen daha iyi olmaz mı?

Yani, yerel bir polis departmanından ziyade Federal Güvenlik Servisinde bir arkadaşım var.

Hmm.

Hayır, bunun hakkında düşünmedim.

Bence haklısın.

Ara sıra iyi bir fikrim oluyor.

Dinle, Harry.

Sana bir şey söylemeliyim.

biliyorum

 geçmişte Vivien ailemizin bebeğiydi.

Annesinin öldüğü günden beri yaptığı gibi, baskı başladığında bana dönmeye devam edeceğini umuyorum.

Ama senin yoluna çıkmak istemiyorum.

Doğrusu bunu hiç istemedim.

Görüyorsun, bana güvenmediğin için seni suçlamıyorum.

Çünkü Bell hakkında tam olarak doğruyu söylemedim.

Ama şimdi görüyorsun, ne olursa olsun tüm sonuçları paylaşması gerekiyor.

Ne olacak?

Bilmiyorum.

Bell'in Kardeşleri'nin beni cezalandıracağını biliyorum.

Bakın, sınırsız yetkileri var.

Beni affet Andy.

Sınırsız yetkilerin bu günlerde hükümetler veya kuruluşlar tarafından kullanılmasının o kadar kolay olduğunu düşünmüyorum.

Ama sen burada bekle.

Gidip arkadaşımı arayacağım.

Oh, ona bu öğleden sonra onu görebilir miyim diye sor.

Soracağım.

Thad!

Oğlum, Andrew Patterson.

Andy, Thaddeus Burns.

Nasılsınız?

Peki, Washington para harcamaz mı?

Burası bir gizli ofis.

Biz gittikten sonra kimse neden buraya geldiğimizi bilmeyecek.

Otur profesör.

Harry?

Bana ait olduğun bu gizli topluluktan bahset.

Kendilerine "Çan Kardeşleri" diyorlar, bu yüzden St.George.

Çok eski bir organizasyon.

Oh olmalı, sanırım yaklaşık 200 yaşında.

Massachusetts'te kuruldu.

Tam olarak Massachusetts Körfezi Kolonisi'nde.

İki Kurucu Jonathan Bridger ve Taylor Hatching'di.

Bunu biliyor musun?

Bize izin verir misin Harry?

Bekleyeyim mi?

yaptığın her şey için sana teşekkür etmek istiyorum .

Yardım etmek için yapabileceğim her şey.

Hiçbir şey.

Çok teşekkürler Oturun.

Çan'ın Konstantine Horvathy'nin ölümüyle ne ilgisi vardı?

Bunu biliyor musun?

Bu işi bir erkek kardeş için istediklerini biliyoruz.

Horvathy geri çekilmek zorunda kaldı.

Nasıl zorlandı?

Ona şantaj yaptım.

Nasıl?

Bu liste ile.

Bunu sana kim verdi?

Bilmiyorum.

Onu hayatımda daha önce hiç görmedim.

Size sadece bir adrese gitmeniz söylendi.

Evet.

Ve orada size, biri ödevinizi, diğeri de bu görevi yerine getirmenin yollarını içeren iki zarf verildi.

Evet.

Bell kadar eski organizasyonlar kalıplar geliştirir.

Sonra Horvathy'nin ölümü intihardı.

Cinayetti.

Ve ben sorumluydum.

Ahlaki yargı ile uğraşmıyoruz profesör.

Teknik olarak, şantaj, devlet belgelerine yasa dışı sahiplik, komplo, suç sendikacılığı ile suçlanabilirsiniz.

Ama ofisimin senin davanda başsavcıya herhangi bir tavsiyede bulunacağını sanmıyorum.

bak anlamıyorum.

Eğer siz, Bell soruşturma altındaysa, onlara karşı sağlam bir davamız olduğunda size iddianameler önereceğiz.

Bunun gibi şeyler.

Ve sizden bir ifade bizi oraya götürecek.

Zamanında.

Senden evine gitmeni isteyeceğim profesör.

Normal işlerine devam et.

İfadenizi almak için sizinle temasa geçeceğiz.

Ama, biz size aksini söyleyene kadar, hiçbir şey söylemeyin, hiçbir şey yapmayın-- alenen veya özel olarak.

Yoksa soruşturmamızı tehlikeye atarsın.

Anlıyor musun?

Evet.

Evet anladım.

Profesör, sizi rahatlatacaksa bu liste Horvathy'yi durdurmasaydı, zil onu daha acı bir şekilde durdururdu.

Kimse bana ofisimi boyayacağını söylemedi.

Dün geceye kadar bunu bilmiyordum, profesör.

Pete aşkına!

Merhaba Marge.

Marge, sekreterim nerede?

O tatilde efendim.

Jerry!

Affedersiniz.

Bak Jerry, ben son sınıf öğrencisiyim.

Bölümün kıdemli bir üyesiyim ve sekreterimin bilgim ve iznim olmadan tatile gönderilmesine ve ofisimin kapatılmasına alışık değilim.

Sana başka bir kız ve başka bir ofis ayarlayacağım.

Konu o değil.

Ya kağıtlarım, dosyalarım?

Andy, bana bir şey sor.

Benden resim programlarıyla savaşmamı isteme.

Haftaya izin verin!

Andy, evde ne yapıyorsun?

Pardon Andy sorun ne?

Orada ne yapıyorlar?

Sesini azalt.

Gençler liginin top komitesi onlar.

Ciddi misin?

Her yıl yapıyoruz.

Anlamıyorum.

Seni gerçekten anlamıyorum.

Sadece iki gün önce ölen bir adam var.

O öldü çünkü onu ben öldürdüm ve sen dışarıda aptal bir country club dansında yanımıza kimin oturacağını merak ediyorsun.

Başka ne yapmamı istiyorsun?

Yaşadığımız boş hayatı yaşamaya devam etmemizi beklemiyorum, orası kesin.

Bugün çalışmak için Enstitüye gittin.

Oraya gittim çünkü evden çıkıp düşünmek istemiyordum!

Ah anlıyorum.

Burada oturup düşünmemi istiyorsun.

Benden ne yapmamı istersiniz?

Bu insanları hayatım boyunca tanıdım.

Oraya gitmemi ve onlara neden Gençler Ligi'ne dikkat edemediğimi söylememi mi istiyorsun?

Darling Profesör Horvathy sevgili, tatlı bir adamdı ve öldüğü için üzgünüm.

Ama bunun senin hatan olduğu fikrini kabul edemem.

Ve onun benim olduğu fikrini kabul etmeyeceğim.

Bak, senin hatan olmadığını biliyorum.

Bunu biliyorum.

Sanırım senden hayatını her zamanki gibi yaşamaya devam etmemeni bekleyemem ama yapamam.

görmüyor musun?

Ben, ben yapamam.

Affedersiniz.

Federal Güvenlik ofisi bu katta var mı?

Hayır, birinci katta.

Bu ofiste Thaddeus Burns adında bir ajanım yok.

Bunu anlamıyorum.

Onunla burada konuştum.

Burada derken tam olarak ne demek istiyorsun?

Bu katta mıydı?

Numarası.

Üçüncü kattaydı.

Ama bu binadaydı.

Buraya gelmek için bir resepsiyonistten geçtin mi?

Numara.

Hayır yapmadım.

Gizli ofisi dedikleri şey buydu.

Ne tür bir ofis?

Bir kapak ofisi.

Devlet binalarına girerken görülmek istemeyen insanlarla konuşmak istediğinizde kullandığınız bir ofis.

Bu yüzden ofisleri böyle kullandığımızda, onları federal binalara koymuyoruz ve onlara koruma ofisleri demiyoruz.

Bu benim kimlik kartım.

Bu beni federal hükümet için özel bir ajan olarak tanımlıyor.

Sana böyle bir kart gösterdi mi?

Hayır, yapmadı.

Ajan olduğunu düşündüren ne?

Kayınpederim öyle olduğunu söyledi.

Beni ajan gibi tanıştırdı.

Onunla bir ajanmış gibi konuştum.

Kayınpederin kim Uh, Harry Masters.

Belki onu tanıyorsunuzdur.

Pacific Realty Investments'ın başkanıdır.

Affedersiniz.

Evet, bana bir Bay Harry Masters of Pacific Realty Investments verebilir misin?

Doğru.

Teşekkür ederim.

Benden şüphe etmiyorsun değil mi?

Numara.

Hayır, yine de yanlış adınız olabilir.

Onu benim için tarif edebilir misin?

İyi, görelim bakalım.

Hatırladığım kadarıyla, o um, yaklaşık altı fit boyunda olmalıydı.

Sanırım kahverengi gözleri vardı.

Bilirsin, biraz tıknaz ve çok otoriter bir tavır.

Tüm hatırlayabildiğim bu kadar.

Üzgünüm.

Evet Bay Ustalar.

Ben Federal Güvenlik Servisi'nden Ajan Shepherd.

Ofisimde Andrew Patterson adında bir beyefendi var ve Bay Patterson, onu Thaddeus Burns adında bir ajanı görmek için buraya getirdiğinizi söyledi.

Bay Shepherd, damadım bir meslektaşının ölümü nedeniyle çok üzüldü.

Evet.

Anlıyorum.

Evet.

Çok teşekkürler.

Buraya gelmene gerek olacağını sanmıyorum.

Bence bize çok yardımcı oldun.

Teşekkür ederim.

Profesör Patterson.

Evet.

Adını hiç duydunuz mu Profesör Horvathy?

O benim en iyi arkadaşlarımdan biriydi ve onun ölümünden ben sorumluydum.

Efendim, eve gidip tüm bunları unutmanızı önermemin sakıncası var mı?

Unutmak?

Thaddeus Burns diye bir şey yok ve senin bu binada bulunduğuna dair hiçbir kaydımız yok.

Kayınpederim sana telefonda ne dedi?

Son zamanlarda önemli ölçüde duygusal stres altında olduğunu söyledi ve biraz dinlenmeye ve rahatlamaya ihtiyacın olduğunu düşündü.

Anlıyorum.

Harry burada mı?

Çalışma odasında ama?

Shepherd'a ne söylediğini bana nazikçe söyler misin?

Merhaba Andy.

Bir içki istemek?

Hayır, içki istemiyorum.

Doktor, bu benim damadım Profesör Patterson.

Louis Bauier.

Sizi tanıdığıma sevindim, Profesör.

Shepherd'a ne söyledin?

Senin hakkında konuşuyorduk oğlum.

Psikiyatrist olmazdın, değil mi?

Aslına bakarsanız öyleyim.

Pekala, seni zamandan ve zahmetten kurtarabilirim.

Ben deli değilim.

Kimse senin olduğunu önermedi.

Shepherd'a ne söyledin?

Ona sana daha önce söylediğimden daha fazlasını söylemedim.

Hikayeyi tuhaf ve vahşi bulduğumu.

Dinlenmeye ihtiyacın olduğunu düşündüğümü de söyledim.

Belki psikiyatrik tedavi Ama beni görmeye götürdüğün ajanın hikayeyi tuhaf bulmadığını ona söylemedin.

Hatta delil olarak kullanmam gereken dosyayı aldı.

Andy.

Burns adında bir ajan olmadığını Bay Shepard'dan anladığınızı sanıyordum.

Bu kadarını onayladın.

Değil mi Profesör?

Beni görmeye götürdüğün adam kim?

Seni asla bir erkeği görmeye götürmedim.

Lanet bir yalancısın, Harry!

Sen deli misin?

Bir oyunun ortasındayız.

Baban beni Thaddeus Burns adında bir ajanla görüşmem için Los Angeles'taki federal binaya götürdü.

Şimdi yaklaşık 20 dakika konuştuk.

Ona Bell'den aldığım talimatlarla birlikte dosyamı verdim.

Bunu bana zaten söyledin.

Baban şimdi beni Los Angeles'taki herhangi bir federal binaya götürdüğünü ya da Thaddeus Burns adında bir ajan tanıdığını açıkça ve kesinlikle reddediyor.

Ne!

Sadece bana yalan söylemedi!

Daha sonra görmeye gittiğim ajana yalan söyledi!

Andy, anlamıyorum.

Ne istiyorsun?

Baban yalan söyledi dedim!

Neden yapmalı?

Henüz bilmiyorum.

Ya Çanın Kardeşidir ya da onların kontrolü altındadır.

Ama yalan söyledi.

Kime inandığımı bilmek ister misin?

Evet.

Bununla ilgili.

Andy, sen benim kocamsın.

Sana inanmak zorundayım.

Bu düğün töreninin bir parçası değil.

İmkansız oluyorsun.

Sana inandığımı söyledim.

Daha fazla İstediğiniz ne?

Belki biraz daha ikna etmek istiyorum.

Doğru?

Yetmiş iki saat önce hayatının gizli bir bölümünü açtın ve bana çılgın bir hikâye anlattın.

O zamandan beri, birbiri ardına bir şey oldu.

Şimdi babama yalancı diyorsun ve onu bir komplonun parçası olmakla suçluyorsun.

Tamam, belki öyle.

Andy, kendimi düzeltmem için bana bir şans vermelisin.

Düşünme ve hissetme şeklimde anlık değişiklikler yapamam.

Hadi.

Tüm sorduğum bu.

Evet Jerry, bu Andy.

Şimdi seninle konuşamam.

boğuldum.

Dinle Jerry, benim bir sorunum var.

Bunu seninle tartışmak isterim.

Seni kesmek zorunda kalacağım.

Burada çaresiz bir durumum var.

Hadi, beni kutudan çıkar ve telefonu aç!

Başım dertte, seninle konuşmak istiyorum!

Üzgünüm Andy, burada çok gergin ve ağır davrandık ama seninle yarına kadar konuşamayacağım.

Şimdi bu konuda kararlı olmalıyım.

Çok sağlam.

Sabah Geç Sabah.

Ve kısa olmaya çalışın.

Üzgünüm, seninle kısa olmak istemiyorum Andy.

 Öpücük ?

benim için.

Bu hiç Jerry'ye benzemiyor.

Tatlım, bir şeyler oluyor.

Ne olduğunu bilmiyorum.

Bir şeyler oluyor.

Bildiğin bir şey, sanki?

Garip bir şey oluyor.

Garip bir şey.

Dün gece bu kadar ani davrandığım için üzgünüm Andy.

Burada panik butonu üzerindeydik.

Panik?

Gerçek şu ki, kaçınıyordum çünkü haberlerin daha iyi olacağı umuduyla oyalıyordum.

Neden bahsediyorsun?

Ewing Vakfı, fonlarımızda acımasız bir %20 kesintiye gitti.

Kim gidiyor?

Önce senin departmanını kapatıp sana izin vermemizde ısrar ettiler.

Bulabilecekleri tek kişinin ben olduğumu düşünürsek, bu biraz abartılı değil mi?

Sevgili Andy'im.

Normal miktarda kibir şarttır.

Bence biraz uzağa gidiyorsun.

Vakfın mütevelli heyetleri ne yazık ki çoğu zaman keyfi davranıyorlar ama Profesör Andrew Patterson'dan kurtulmak için bütçemizi bir an bile keseceklerini sanmıyorum.

Oh, dünyanın buna inanmasını istiyorsun, ama ben daha iyisini biliyorum.

Oh, sanırım işten çıkarılmamı örtbas etmek için 41 kişiyi işten atarlar.

Dürüstsün, değil mi?

Vakfın senden kurtulmak için çıktığına dürüstçe inanıyorsun.

Görüyorsun, artık burada tahmin yürütmüyorum.

Biliyorum.

Soru şu ki, ne kadar derinden dahilsiniz?

Bell'in kardeşi misin?

Ne?

Hangi koleje gittin?

Hayır, hayır.

Sadece sorularıma cevap ver.

Saint George Koleji'ne gittin mi?

Andy'ye hem yurt içinde hem de yurt dışında lisans ve yüksek lisans olarak altıdan fazla koleje katıldım.

Bu akademik bağlantıları biyografimde ve Who's Who'nun son baskılarında bulacağınızı düşünüyorum.

Listede Saint George adını bulacağınızı sanmıyorum.

Kim Kimdir'de ne yazdığı umurumda değil.

Bence yalan söylüyorsun.

Dr. Horvathy'nin ölümünden sen de benim kadar suçlusun.

Andy.

Kayınpederinle konuştum ve bana duygularını anlattı.

İyi bir psikiyatrist önerebilir miyim?

Beni taahhüt etmek için kaç tane gerekiyor?

1?

İki?

Bunun olmasına izin vermeyeceğim.

Neden benimle birlikte 41 masum erkek ve kadın cezalandırılıyor?

Biraz sıcak çikolata Andy'ye ne dersin?

Hayatlarını, evlerini, dostluklarını mahvettiğinizin farkında mısınız?

Gerçekten çok iyi.

Bell gerçekten umursamayacak kadar duygusuz mu?

Artık insanlar genellikle hayatlarını şu ya da bu şekilde düzeltmenin bir yolunu buluyorlar.

Bell için gerçekten önemli değil, değil mi?

Şey, Bell'den istifa ediyorum.

Andy yok.

22 yıl önce ayrılma seçeneğin vardı ve ama bizimle olmayı seçtin.

Seni de biz kabul ettik.

Sana Kardeşliğin tüm imkanlarını sağladık..

Faydalar!

Asla bir şey istemedim.

Yaptıklarımızdan gerçekten habersiz misiniz?

Bir ihale teklifi biliyor musun ?

Peki ya?

Büyük otoyolun küçük bir parçası.

Evet.

Küçük bir müteahhit tarafından kazanıldı.

Bu doğru, bu doğru.

Patterson Engineering International'ın başlangıcı .

Evet?

Babana o sözleşmeyi Bell verdi.

Evet.

22 yılda baban multi milyoner oldu.

Bell'e teşekkürler.

22 yılda, Mike Patterson şirketi asla bir teklif, sözleşme, müzakere kaybetmedi.

Sence tüm bunlar iyi şans mıydı, sadece kendi açısından delilik mi?

Ve sen Andy, istediğin her seçeneği, her Bursu, her görevi aldın.

Onlar için yarıştım.

Buna inanmayı sen kendin başardın sanıyorsun.

Bak, ben kendim ne kazandığımı biliyorum.

Bell'e ne borçlu olduğumu, Bell'e ne borçlu olmadığımı biliyorum.

İnan bana Andy.

Gün doğumunda ilk yemininizi ettiğinizden bu yana geçen 22 yılda hiç yarışmadınız.

Zamanı gelen imkan sağlandı. Bunun karşılığı senden bir görev istendi.

Konstantine Horvathy görevi bırakmanı sağlamak.

Bu benim görevimdi ve ben yaptım.

Ama sessizliği sen bozdun, değil mi?

Bell'e adil bir uyarı veriyorum.

Bana veya aileme zarar vermeye çalışırlarsa, sessizliği öyle bir bozarım ki dünyanın öbür ucundan duyulur.

Andy yok.

Daha yüksek ve daha yüksek sesle konuşmayacaksın.

Aslında, zaman geçtikçe sizden daha az şey duyacağımızdan eminim.

Babam içeride mi?

Evet, Bay Patterson.

Bu şirketi benim kurmadığımı mı söylüyorsun?

Beni üniversiteye gönderirken ne dediğini hatırlıyor musun?

Doğru insanları tanıyın ve her yere gidebilirsiniz ve doğru insanlar oğullarını St.George okutur?

Pekala, bu sadece bir ifadeydi.

Hayır, haklıydın.

Ve kesinlikle haklısın, çünkü Çan'a katıldığın yer orası ve Çan seni milyoner yaptı.

Bu nesil farkı benim için çok fazla.

Yapmadıkları dünyadan nefret eden çocuklara alışığım ama sen bana benim yapmadığımı mı söylüyorsun?

Sanki bir tür zombiymişim gibi benim için yaptırdığını mı yoksa ben oğul ve sen baba olsaydın?

Bak, seni küçük düşürmek ya da bu firmaya verdiğin işi küçük düşürmek istemem ama Çan bu aileyi zengin etti

 Çan beni yok etmek için yola çıktı!

Bana inanmıyorsun değil mi?

Hadi ama Andy.

Dürüstlüğünden hiç şüphe ettim mi?

Akıl sağlığın yerinde olabilir ama deli olmadıkça ihtiyarına yalan söylemezsin.

Sen?

bakar mıyım?

Numara.

Hayır, yapmazsın.

Ama aklımı güçlü bir şekilde zorluyorsun.

İçeriden birinin birbiriyle uğraştığını duydunuz, değil mi?

Elbette gördüm ve gördüm.

hayal edebiliyor musun ?

, kendini beğenmiş, kendini beğenmiş şişman kedi hisleri, Galyalı'nın bize ne yapacağımızı söylemesi için zevk almaları gerekir mi?

Pekala, bununla yanlarına gitmelerine izin vermeden önce onları cehennemde göreceğim!

Ne yapacaksın?

Birkaç Kongre Üyesi ve bir ya da iki Senatörün seçilmesine yardım ettim.

Uğraşmadıklarını öğrenecekler mi?.

Şimdi bir dakika bekleyin!

Kiminle konuştuğunu bilemezsin.

Onlarla nasıl savaşacağımı henüz çözemedim ama onların oyununu oynayamayacağımı biliyorum.

Sahne arkası etkisini seviyorum.

Sen, görüyorsun, bu çok güçlü.

Ama inan bana, onlarla savaşacağım.

Ve senin de beklemeni ve benim yedeğim olmanı istiyorum.

Sanırım bu bana burnumu sokmamamı söylemenin kibar yolu, mmm?

İrlandalılarımın beni alıp götürmesine izin verir miydim?

Benim etim mi?

Kanım?

Kavgam?

Evet.

Ama başlayayım .

Yardıma ihtiyacım olursa, seni ararım.

Yardıma ihtiyacın olursa, beni ara.

Ama onlarla tek başınıza savaşmaya çalışmayın.

Çünkü onları senden daha iyi tanıyorum.

Bu ülkede bir varlık var, Bell Kardeşliği olarak bilinen gizli bir örgüt.

22 yıldır o derneğin üyesiyim.

Ve bir üye olarak Profesör Konstantine Horvathy'ye şantaj yapmam emredildi.

Yaptığım bir eylem, yaptığımı söylemekten utanıyorum.

Şimdi bu şantaj sonucunda Profesör Horvathy intihar etti.

Görüyorsun ya, ben gerçekten cinayet suçunun suç ortağıydım.

Ben, suç ortaklarımı, San Francisco'dan Chad Harmon'u ve Bell'in Kardeşlerini suçluyorum.

Tamam, beklemede kalın.

İki saniye içinde ikiye geliyor.

Bir iki.

Harold'a götür!

Profesör Patterson, kendisinin ve finansör Chad Harmon'ın dışında hiçbir isim vermezdi.

Bölge Savcısı Avery Hazelton, 6 oclock haberlerinden Ed Larksburg ile röportaj yaptı.

Şantaj gerçekleşmişse ve Dr. Horvathy'nin ölümü böyle bir şantajın sonucuysa, gerçekleri büyük jüriye sunacağız ve uygun bir iddianame hazırlayacağız.

Ama Profesör Patterson'ın kendi itirafına sahipsiniz.

Uzun yıllardır polis memuru ve Bölge Savcısıyım.

Pek çok insan, suçlu olmadığı suçları itiraf ediyor.

O halde Profesör Patterson'ın söylediklerinden sorumlu olmadığını mı söylüyorsunuz?

Tek söylediğim, süper gizli bir örgütün varlığı, zengin, nüfuzlu adamlardan oluşan beyaz Anglo-Sakson Protestan Mafyası, benim zevkime göre biraz ürkütücü.

 İsteka ?.

Bu arada, San Francisco'da, Profesör Patterson tarafından sözde gizli cemiyette ortak komplocu olarak adlandırılan finansör Chad Harmon'a, Bell'in Kardeşleri ile iddia edilen bağlantısı soruldu.

Ama sen College of St.George?

Emin.

Kırk yıl önce, bir dönem.

Ben de Beta Epsilon Lambda'nın bir üyesiyim.

Ve Gizli Odası adlı dizide yer aldım.

Şimdi bu, paha biçilmez antikalar içeren bir oda.

Görüyorsun, St.George is, on sekiz bölümden biridir.

Ve toplam üyeliğin ne olduğunu gerçekten bilmiyorum.

Ulusal olarak 40.000 üye.

Ne zaman 40.000 kişi 22 yıl boyunca bir sır tutabilse, bunu bir mucize olarak düşünürdüm, değil mi?

[kahkahalar] Profesör Patterson, kardeşliğin tüm üyelerinin Bell'in kardeşleri olduğunu söylemiyor.

Kardeşliğin, senin ve onun üyesi olduğu çok küçük, oldukça seçici bir gizli örgüt olduğunu iddia ediyor.

Çok gizli olmalı çünkü üye olduğumun farkında bile değildim.

[gülüşmeler] Profesör Patterson, kendisine Federal Güvenlik Servisi'ne kadar eşlik ettiğinizi iddia ediyor.

Yapmadım.

Hükümet bunu onaylayacaktır.

Zaten sahip olduklarına inanıyorum.

Damadın komployu anlattığını duyduğunda ne yaptın ?

Saygın bir psikiyatriste danıştım.

Eh, en azından o kısmı doğru.

[telefon çalıyor] Polis, biz cevap vermeden önce çalmasına izin vermemizi kaç kez söyledi?

Dört kere.

Polise aramayı izleme şansı verir.

[telefon hala çalıyor] Merhaba?

Merhaba baba!

O iyi.

Evet o öyle.

Onunla konuşmak ister misin?

Bekle babanla konuşmak istemiyorum.

Bu senin baban.

Merhaba?

Arkadaşlarınız benim üzerimde çalışmaya başlamış gibi görünüyor.

Neyi deniyorsun?

Muhasebeciler, avukatlar, İç Gelir ajanslarında boğazıma kadar varım.

Etrafta gelir vergisi dolandırıcılığı hakkında hatırı sayılır bir konuşma var, Federal büyük jüri iddianamesi.

Ne?

birdenbire IRS muhasebecisi bizim hiç görmediğimiz bazı faturalar bulmuş gibi göründüğünde denetim.

Bell'in bir nedeni var.

İyi bir nedeni var.

ve geri çekilmeyeceğim ve yardım istemiyorum - senin veya başka birinin.

Ne yapacaksın?

Bırak bu oğlu ben halledeyim.

Bitirdiğimde belki ikimizi de rahatsız etmezler.

Mike!

Burada ne yapıyorsun?

Harry.

Bana bir iyilik yapıp rahatsız olmadığımızı görür müsün?

Şimdi şu kapıyı kilitler misin?

Harry, sana bir şey söyleyeyim.

Ben oğlum gibi basın toplantısı yapmam.

Daha önce bir hendek kazıcıyken beni toplayan adamlarım oldu ve yumruklarımı kullandım ve şimdi onları kullanmaktan çekinmiyorum!

Neyin var!

Sen deli misin?

Beni yanlış anlama Harry.

Dayak yemekten bahsetmiyorum.

Bir cinayetten bahsediyorum!

İki elimle, Harry!

Görüyorsun, oğluma inanıyorum.

Bir Bell var ya da küçük oğlunun kulübüne ne diyorsan!

O yok!

O telefonu açıp arkadaşlarını arayacaksın ve onlara hemen kapatmalarını söyleyeceksin!

şimdi duyuyor musun

Yapamam!

Görüyorsun ya, seni ölesiye dövebilirim ve sen o aramayı yapmazsan yeneceğim!

Ben Andrew Patterson.

babam nasıl?

Bay Masters'a burada anlatıyordum Söyle!

Baban felç geçirdi.

Teknik olarak, beyin kanaması.

Ne kadar kötü?

O komada, Bay Patterson.

Seni tanımaz ama?

Ne oldu baba?

Andy'nin bilmek istediğini sanmıyorum.

Tabii ki yapar.

Öyle mi?

Pekala, tahmin edebiliyorum.

Bell'i sırtımızdan almaya geldi!

Bu Andy için seni suçluyorum.

Sen git buradan.

Hemen defol buradan!

Andy, ne düşünürsen düşün, bunun olmasını ben istemedim.

Gerçekten, umarım iyileşir.

Beni istiyorsan beni ara.

Bay Patterson?

Sadece Bay Patterson, lütfen.

[telefon çalar] Merhaba!

Merhaba Andy.

O nasıl?

Peki, bir değişiklik yok.

Komadan ne zaman çıkacağını bilmiyorlar.

Sesin bitkin geliyor.

Şey, sadece ben, ben olanlardan çok sorumlu hissediyorum.

Sevgilim, lütfen böyle konuşma.

Hastaneye geri dönmemi ister misin?

Vivian yok.

Onunla yalnız kalmak isterim.

Kulağa öyle geliyor biliyorum, seni kapatıyorum, bana açıklama yapma.

Anladım.

Sadece onunla kal.

[nefes alıyor] N'aber?

Ne oldu?

Bişey yok tatlım.

Sadece mutfakta ışık yandı.

Gerçekten şaşırmıştım.

Burada karanlıkta dururken kendimi biraz aptal hissediyorum.

peki yalnız değilsin değil mi?

Bu Marcus'un izin gecesi değil mi?

Sevgilim, lütfen telaş yapma!

Ben tamamen iyiyim.

Her iki tarafta da komşularım var ve ben yetişkin bir kadınım ve kolay kolay korkmam.

Peki.

Güle güle.

Ben Andrew Patterson.

İyi misin?

Adamın kimliğini belirledin mi?

Kim o?

Baxter!

Bay Baxter.

Baxter mı?

Yan komşumuzu mu kastediyorsun?

Belli ki komşunuz evde bir gezgin olduğunu düşünmüş.

Işıklar söndüğünde bir el feneri kullanıyordum.

Hatırlarsın.

Oh aman Tanrım!

Onu ben öldürmedim!

Bu da o karışıklıklardan biriydi.

İyi ki daha kötü olmadı.

Baxter'ın hikayesinden memnun musunuz?

Tabii ki böyle oldu!

Şimdi size sorayım, tatmin olmamamız için bir sebep var mı?

Bana ve aileme zarar vermeye çalışan Bell'in Kardeşliği olarak bilinen bir örgüt var.

Buna girmeyelim!

Polisin dediği gibi oldu!

Bu bir hataydı!

Benim açımdan bir hataydı ve Bay Baxter'ın bir hatasıydı.

Andy, Andy!

Uyuyamadın mı?

Baxter'ın hareketlerinin izini sürmeye çalışıyorum.

Ne için?

Belki polis ona inanır ama ben inanmıyorum.

Ona inanıyorum Andy.

Neden panikledin?

Neden vurdun?

Çünkü bir ay önce olmazdım.

Çünkü bir ay önce bu evde yalnız kalmaktan korkuyordum.

Ve çünkü bir ay önce hayatım yinelenen bir kabus değildi!

Üzgünüm!

Tamam bir kazaydı!

Şehre gitmeye utanıyorum!

Ben burada doğdum büyüdüm.

Ailem, ailem, kız kardeşim Pekala!

Pekala!

[telefon çalar] Andy, dördüncü zili bekle.

Yani hastane olabilir.

Biraz fındık olabilir.

Zavallı Bay Baxter'ı öğrendiklerinde ne diyeceklerini hayal edebiliyor musunuz?

Ben de senin kadar deliyim diyecekler.

İnsanların ne söyleyeceği önemli değil.

Gerçekten demek istiyorum.

Ben senin kadar güçlü değilim Andy.

Ah, Vivian Masters, o da kocası gibi maymun oldu dediklerini duymak istemiyorum.

On iki yıl sonra hala size "Vivian Masters " diyorlar mı?

yaptın mı?

Bana psikoterapi yapma!

Ucuz ve bana histerik demek kolay!

Bana deli demek kadar ucuz ve kolay!

hiç sahip olmadım

Hadi, sadece evi satalım; evi sat ve birlikte bir yere gidelim.

Tüm bunlar ortadan kalkana kadar sadece ikimiz.

Oh, evi satabiliriz ama bütün bunlar öylece yok olmayacak, biliyorsun.

Ne zaman?

Vereceğim birkaç televizyon ve radyo röportajım var.

Niye ya?

Çünkü bu medeni dünyada Çan'ın Kardeşleri Çan'ı duymayan kaldı mı?

Konstantine Horvathy'ye bir borcum var mı?

Ona hiçbir şey borçlu değilsin.

Ödedim.

Hayatımın geri kalanını ödememi mi istiyorsun?

Bay Baxter'ı vurdum.

Ona ne borçluyum?

Bu bir kazaydı.

Kanadı, değil mi?

Kanı mı yoksa eti mi daha az değerli?

Bir fark var.

Ben bir fark görmüyorum.

Ah, değil mi?

Peki var.

Andy.

Bu takıntınız bizi mahvediyor.

Seni duyan herkesin sana inanmadığı çok açık değil mi?

Ve sana inananlar bile umursamıyor.

Bak!

Tek bildiğim, onları incitmek istediğim.

Vivian, onları çok kötü incitmek istiyorum, onları incitmek istiyorum.

Sahip olduğunuzda nasıl bileceksiniz?

İstiyorum biliyorum, kanamıyor.

Çığlık atmıyor.

Olmaz, savaşmaz!

Beni durdurmaya çalışma Vivian.

Sadece deneme.

Yapmaya çalışacağım!

Çünkü bunun devam etmesine izin vermeyeceğim.

Burada durmalı ve şimdi durmalı.

Çünkü aksi takdirde, seni terk ederim.

Şu anda.

Ve geri dönmeyeceğim!

[telefon çalar] Pekala, devam et seni pis sürüngen!

evet doktor.

Elinden gelenin en iyisini yaptığını biliyorum.

Biliyorum.

Dinle.

Düzenlemeleri yapacağım.

Biliyorsun, gerekli tüm düzenlemeler.

Pekala.

Özür dilemeye geldiysen, unut gitsin.

Andy, neden bu kadar inatçı olmak zorundasın?

Seni endişelendiren buysa, babam sana başka bir iş bulabilir.

Bütün bu histerinin neden olduğu şeye bak?

Sevdiğim iki adam öldü, senin deyiminle histerim yüzünden değil, bir yalan satın aldığım için.

Hiçbir şey için bir şey elde edebileceğin yalanı.

Eh, hiçbir şey için hiçbir şey elde edemezsin.

Her şey gibi sen de bana verildin.

Şimdi seni geri vermek zorundayım ve umurumda değil.

Sadece umurumda değil.

artık seni istemiyorum.

Ne hakkında konuştuğunu bilmiyorum.

Defol git.

Defol git!

Sen ve Profesör Patterson, Bob'a ne karar verdiniz?

Mark, bu ucuz bir dolandırıcı.

Üzgünüm, sahip olduğu her kuruş için onu dava edeceğim.

Bak, fikrimi değiştirdim.

Boşver.

Sakin ol ne demek?

Ben bir şey imzalamadım değil mi?

Bob, neden oturup biraz dinlenmiyorsun?

Gösteri saatinden iki buçuk saat önce.

Profesör, programımda neden görünmek istemediğinizi söylemenizi istiyorum.

Benimle aynı seviyeye gelebilirsin.

Ben yapımcım gibi üzülmüyorum.

Buraya geldim ve neye bulaştığımı gördüm.

Bir yan gösteri yaptığımı biliyorum.

Ama izleyicilerimi oradan alıyorum -- reytinglerimden.

insanlar gördünüz mü?

Amerika Birleşik Devletleri Başkanı, oldukça yüksek makam adayları, bir veya iki Yüksek Mahkeme yargıcı.

Bunu atlamazdım.

Sana farkında olmadığını düşündüğüm bir şey söyleyeceğim.

Çan Kardeşleri ya da ona her ne diyorsanız onunla ilgili hikaye artık haber değeri taşımıyor.

Hikaye oldukça iyi başladı.

Kimseyi oturup fark ettirecek yeni bir şey olmadı.

Yani dikkat çekmek istiyorsanız, oldukça ikna edici olmanız gerekecek.

Görüyorsunuz, şimdiki fark profesör, sizin için başka bir şovla rekabet etmek zorunda olmamam.

Gösterimi sergilemeye değer olduğuna beni ikna etmen gerekecek.

Babanın şirketinin başının büyük belada olduğunu biliyorsun.

SEC, Patterson International hissesi hakkında ne karar verdi Bob?

Gelir vergisi dolandırıcılığı iddianamesi için yargılanıncaya kadar notunu askıya aldılar.

Evinizin satılık olduğu ile ilgili sözler.

Bu doğru mu, yanlış mı?

Evet.

Ben, ben satışa çıkardım.

Ve karının senin bir kaçık olduğunu düşündüğü için seni terk ettiğini mi?

Biz ayrıldık.

Ama sebepler bizim işimiz, başka kimsenin değil.

Ah, profesör, profesör.

Bir yağmur fıçısına bağırıyorsun.

Haydi!

Burada, ayağa kalkıp konuşabilmeniz için size platin olarak ağırlığına değecek 30 dakikalık yayın süresi vermeye kendimi ikna etmeye çalışıyorum.

Doğruyu söylersen bu TV lensi gösterecek.

Ama hiçbir şey de bu TV lensinden daha hızlı yalan söylemez, profesör.

Şimdi söylediğinize inanırsanız, bir milyon insanı da buna inandırabilirsiniz.

Konstantine Horvathy'nin ölümünden bu örgüt sorumluydu.

Enstitüden atılmamdan sorumluydu.

Ve babam Mike Patterson aleyhindeki iddianameden sorumluydu.

Ve tek bir delil bulamamış olmanıza rağmen bu suçlamalarda ısrar ediyorsunuz.

Şimdi bir dakika bekleyin!

Babamla ilgili iddianameye gelince, o belgelerden bazılarında sahtecilik olduğuna dair deliller var.

O belgelerin bazılarında sahtecilik vardı!

Teşekkürler profesör.

Sanırım hikayenizi yeterince dinledik.

Ve şimdi forumu açacağız.

Herkes küçük kırmızı kutuya inebilir ve istediği soruyu sorabilir.

Burada bir beyefendimiz var..

Evet efendim.

Adınızı alabilir miyiz lütfen?

 Şef ?

Neyin şefi?

Getirildiğim ülkede bir kabile reisiydim.

Bir şefler klanı.

Ah Profesör Patterson'a bir sorunuz mu var?

Soru yok, ama bir gözlem.

Mikrofon sizin, şef.

Beyefendinin anlattığı bu organizasyon hiç de gizli değil.

Her siyah erkek, kadın ve çocuk tarafından iyi bilinir.

Bu doğru mu?

Evet, Bay Harris!

Amerika Birleşik Devletleri'nin beyaz güç yapısı budur!

[seyirciler yanıt verir]?

ne?

Irk veya ırk, Bay Harris.

Bu ülkedeki beyazları birleştiren tek bir şey var, o da onların ırkçılığı!

Ve beyefendinin tarif ettiği organizasyon bizim için çok iyi biliniyor!

Gerçekten?

Evet, gerçekten Bay Harris ve o alaycı tonu benimle birlikte taşımayın!

Affınıza sığınırım.

Seni dünyalar için üzmem.

Ben çok üzgünüm.

Şimdi, profesörün örgütü olan The Brothers of the Bell hakkında her şeyi anladığınızı varsayıyorum.

Bu doğru mu, efendim?

Kendilerine istedikleri her şeyi diyebilirler, ama esasen ne olduklarını biliyoruz.

Onlar benim halkımın, kanımın düşmanları.

Ve onlar benim için bir sır değil, Bay Harris; 600 yıldır değil!

[seyirciler tepki verir] Nazik sözleriniz için çok teşekkürler.

Şimdi oturalım.

Peki!

Başka söyleyecek olan var mı ?

Eh İşte genç bir bayan geliyor.

[seyirciler alkışlar] Adınızı alabilir miyim hanımefendi?

Bay Harris, seçkin konuğunuza bir soru sorabilir miyim?

Eh, kesinlikle yapabilirsin ama adın ne?

İyi.

Bay Harris Birazdan anlayacağınız nedenlerle size tam gerçek adımı veremem.

Şimdi sana bir şey dememiz gerekecek, değil mi hayatım?

Bana basitçe vatansever diyebilir misin?

Elbette, yapabiliriz.

Bayan.

Vatansever devam ediyor.

Yani, basitçe "vatansever".

Oh, evli değilsin, ha?

Pekala, sadece Patriot devam et!

Profesör Patterson, Gerçek adınızın Andrew Patterson değil de Abraham Warsaw olduğu bir gerçek değil mi?

Benim adım Andrew Patterson.

Şimdi bu benim adım!

Elbette.

Bunu inkar etmenizi bekliyordum, Bay Abraham Varşova.

Burada bu adamın adının gerçekten Abraham Varşova olduğuna ve onun bir Yahudi olduğuna dair belgelenmiş kanıt var!

Örgütü hakkında sorular sormak için buradayız, öyle değil mi?

Doğru.

Kesinlikle var!

Gizli bir Uluslararası mücevher örgütü.

Oh, pek çok kitapta anlatılmış, belgelenmiş kayıtlarda birçoğunu Berlin'de öğrendiğinize eminim, ha?

[kahkahalar] Doğal olarak size kaynaklarımı açıklamayacağım.

Ne de olsa, bu insanlar kendilerini ifşa edecek herkesi öldürmek için buradalar.

Ama dilerseniz, izleyicilerinize Pasadena'da bu yahudi örgütünü ve onların ?

Posta kutusu 472 Ah, ah Bu hayır!

Pasadena gibi güzel bir kasabaya gerçekten böyle pis bir şey yapmazsın, değil mi?

Tüm o çöpleri üzerlerine mi dökeceksin?

Haydi.

Orada yaşamıyorsun, değil mi?

Onlara bir adres vermek istiyorsanız, onlara en son bulunduğunuz tuhaf çiftliğin adresini verin!

[kalabalık çıldırıyor] Bana yazabilirler mi, umrumda Bart?

Postalarımı halletmek bana pahalıya mal oluyor, hayatım.

Seninkini halletmek bana daha pahalıya mal olur.

Hayır teşekkürler.

Vatansever Amerikan görevin olarak buna katkıda bulunacağını düşünürdüm, Bart!

Geçen hafta ofiste verdim canım.

Teşekkür ederim.

İnmek!

Pekala!

Bir dakika sus.

Bir şey söylemek istiyorum.

Az önce aklıma gelen bir düşünceyi duymak ister misin?

Profesör Patterson'ın bir Yahudi komplosunun veya beyaz güç komplosunun bir parçası olduğunu düşünmüyorum ama o bir komplonun parçası.

Çan Kardeşleri, şu anda aklımdan kesinlikle eminim, Roma'daki gizli Kardinaller Koleji tarafından oluşturulmuş bir yeraltı Katolik örgütüdür; Amerika Birleşik Devletleri'nin siyasi, ekonomik ve dini kontrolünü ele geçirmek için kuruldu!

[kalabalık çılgına döner] Çan hakkında, tamam mı?

Çan'a Aziz'in büyük Çanı olarak atıfta bulunuyoruz.

Peters, Roma'da.

Bu nedenle, bir Yahudi komplosu veya beyaz bir iktidar komplosu değil, Katolik bir komplo ile uğraşıyoruz.

[kalabalık çılgına dönüyor] Gözleminiz için teşekkürler, Bay Harris.

Az önce söylediklerime gerçekten inanıyor musun?

Ama yine de gerçek bir fikrim var.

Ve bu, arkadaşımız Profesör bir aptal!

O aptal kırmızı kutuya tökezleyip baktığınız her yerde komplo ilan eden siz salaklar gibi!

Ama işin gerçeği Profesör, işinizi kaybettiniz, karınız sizi terk etti, babanızın şirketi mali çöküntüyle karşı karşıya ve babanız hapis cezasından kurtulmak için ölmek zorunda kaldı.

Bu doğru değil mi?

Eh, bunların hepsi Bütün bunlar Bell'in işidir!

Elbette öyleler.

Yani ne zaman biri bomu indirse, bu başka birinin hatasıdır.

Sen bir ding-a-ling'sin!

Bunu duydun, sen bir ding-a-ling'sin!

Kelebekleri yakalarken, ağa dikkat etsen iyi olur!

Bu karalamalar yaptığım noktalarda cevap vermiyor!

Biri üstüne ağ atacak, seni sürüngen!

O köftelerin sana neden inandığını anlayabiliyorum, çünkü onlar hasta, eğitimsiz ve aptallar!

Ve dünyada inanacak hiçbir şeyleri yok.

Ve senin gibi iyi eğitimli, senin kadar şişman, korumalı ve ayrıcalıklı biri komplo diye bağırmaya başladığında, beni hasta ediyorsun!

 Bu ülke sana sahip olduğun her şeyi verdi ve dizlerinin üstüne çök ve hayatının her günü için Allah'a şükretmelisin. Harmon ve çetesi ne kadar ödedi O ve kardeşleri bunu yapmanız için size ne kadar ödedi?

Yoksa sen de mi kardeşsin?

St College'a gittin mi?

George?

Bu soruya sen cevap ver!

Bunlar yaptığın suçlamalar!

Bunlar suçlama.

bende var ?

St Koleji'nden mezun oldun mu?

George?

Bu soruyu cevapla!

Bu soruya asla cevap vermedim!

Ahhh durmayın.

Bütün bunların kasete alınmasını istiyorum!

Hepsini kasete istiyorum!

Dinle!

Dinle!

Patterson?

Kefaletimi sen mi gönderdin?

Evet.

Seni bir saat önce çıkarmak için bazı ipler çektim.

Gazeteler er ya da geç bir fotoğrafını çekecek ve daha sonra daha şık görünebileceğini düşündüm.

Haydi.

Senin hakkında hiçbir şey bilmiyorum, Dr. Fielder.

Bu benim akademik tarihimin bir fotostatıdır.

College of St.Petersburg'dan hiç bahsetmeyeceksiniz.

George.

Kendime iki ihtimal sundum.

Birincisi, vakıf tarafından yapılan kesintilerin tamamen keyfi olması.

Ve iki, öyle değildi ve gizli bir amacı vardı.

Amaç benden kurtulmaktı.

Evet katılıyorum.

Ewing Vakfı, kesinti fonlarının bankalarının talimatıyla yapıldığını söyledi.

Ve banka bana ne yaptıklarına kimin karar verdiğini açıklamanın politikalarına aykırı olduğunu söyledi.

Ancak, Bana bir şey söyle'den bir sorun çıkarmakla tehdit ettim.

Yatırım komitesinin kaç üyesi St.George?

1.Başkan.

Bunun gerçek bir kanıt oluşturduğunu sanmıyorum.

Tüm sinyalleri almaya başladım.

Gibi?

Kesinti nedeniyle ayrılan herkese benzer veya daha iyi işler bulmaları için yardım etmekten onur duydum.

Benimki hariç her durumda başarılı oldum.

Sanki adın görünmez, ulusal bir kara listedeydi.

Bu.

Siz ikiniz sabaha kadar ayakta olacaksınız, o yüzden iyi geceler diyeceğim.

Andy, neden burada uyumuyorsun?

Hayır.

Betty'yi dinle.

Bu evde kalırsam sana ve ailene beladan başka bir şey getirmez.

Sadece iyi değil.

kalıyorsun!

Numara.

Jerry benimle aynı fikirde.

Sabah görüşürüz!

Andy.

İşin özü şu.

Yanınızda durup evet, ben de Bell of the Bell'im demesi için birini bulabilir misiniz?

Diyelim ki onları buldum.

Ne işe yarardı?

Neden ona inansınlar?

Bana inanmadılar.

İşe yarar mı bilmiyorum ama insan psikolojisinin o tuhaf tuhaflıklarından biri Bir kişiden inanmakta tereddüt ettiğiniz şeye iki kişiden inanacaksınız; özellikle, ikinci kişinin birinciye yardım etmekten hiçbir kazancı yoksa.

Başlamak için bir yerim olsaydı, biraz ipucu.

Haydi.

Neden biraz uyumuyorsun?

Bunu sabah tekrar yapabiliriz.

Hadi.

Elbette.

Elbette!

Daha yüksek ve daha yüksek sesle konuşmayacaksın.

Andy, bu takıntın bizi mahvediyor!

Zaman geçtikçe sizden daha az şey duyacağımızdan eminim.

Seni duyan herkesin sana inanmadığı çok açık değil mi?

Kanım.

Kanım.

Ve sana inananlar bile umursamıyor.

Lütfen.

Ben, sadece seninle konuşmak istiyorum, hepsi bu.

Şimdi öne çıkacaksınız ve kendinizi Çanın Kardeşi olarak tanımlayacaksınız.

ve tüm dünyaya onun hakkında bildiklerini anlatacaksın.

Bir dakika bekle!

Dinlemek.

Sana hiç sahip olmadığım bir şans vereceğim.

Onlardan bir şey almadan önce, zaman dolunca gelen görevinizin ne olacağını görme şansı.

Vadesi gelen fatura artık açık çek, Phil.

Ve bu size söylemedikleri bir şey.

Ve aldıkları çekte?

ödeme, babanın hayatı, evliliğin, itibarın, her şey ve her şey.

Bu bir mavi gökyüzü ödemesi, Philip.

Ve kabul ettin mi?

 o .

Bir kere kabul ettin!

Bunu senin yaşındayken bilseydim, ne teklif ederlerse etsinler cehenneme gitmelerini söylerdim.

Çünkü sahip olduğum her şeye, onların yardımı olmadan da sahip olabileceğime ya da ihtiyacım olmadığına kendimi ikna edebilirim.

Görüyorsun ya, onları aramadım.

Beni aradılar ve seni arayacaklar, Phillip.

Unutma, senden ne isterlerse teslim etmek zorunda kalacaksın.

Neden beni ve etrafımdaki herkesi yok etmek için çıktıklarını söylediler mi?

Onlar var?

Oh hayır.

Ödemeyi reddettiğim için değil.

Ben yaptım.

Bir adamın hayatı pahasına.

Ve sonra ondan bıktım.

Hayır dedim, böyle devam etmeyecek.

Onu durduracağım.

kıracağım.

Onlarla savaş halindeyim, Philip!

GÖRÜYORSUN YA ONLARLA SAVAŞMALISIN YA DA ONLARIN HİZMETİNDESİN.

BAŞKA HİÇBİR ŞEYE İZİN VERMEZLER.

vermeyecekler mi?

arada ?

Peki.

Biliyorsun?

İzin vermeyeceğim.

Var olduğum sürece, senin arkadaşınım, senin müttefikinim.

Bell'den çıkış yolunuz benim.

Görüyorsun, onlara hiçbir şey borçlu değilsin.

Aşağıda konuşulan tüm o saçma sapan konuşmalar seni kardeş yapmaz.

Onlar senin için hiçbir şey yapmadı ve sen de onlar için hiçbir şey yapmadın.

Ve şimdi onlardan kaçabilirsin.

Beni kullanarak onlardan kaçabilirsin.

Ben senin çıkış yolun Phillip.

Ama ben gittiğimde kaçış olmayacak.

Benimle gel ve Kardeşlikten kurtul.

Onlara hiçbir şey borçlu olmayacaksın.

Bildiğin öğlen uçağına biniyoruz, sen ve ben Los Angeles'a.

Sen benim son şansımsın, Philip.

Ve ben senin son şansınım.

Ne dediğimi biliyormusun?

Neyim

Ben Neyim, sana teklif mi ediyorum?

BU ÖZGÜRLÜĞÜN DEĞERİ NEDİR?

Aman Tanrım!

 

 

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar