Print Friendly and PDF

Translate

Memoria (2021)

|

 


136 dk

Yönetmen:Apichatpong Weerasethakul

Senaryo:Apichatpong Weerasethakul

Ülke:Kolombiya Tayland, Fransa Almanya, Meksika Katar, İngiltere Çin, İsviçre İsviçre

Tür:Dram, Bilim-Kurgu

Vizyon Tarihi:11 Mart 2022 (Türkiye)

Dil:İngilizce, İspanyolca

Müzik:César López

Çekim Yeri:Kolombiya

Oyuncular

Tilda Swinton

Elkin Díaz

Jeanne Balibar

Juan Pablo Urrego

Daniel Giménez Cacho

Özet

Gaipten mistisizme, ölüler âleminden ormanlara, maneviyatla doğayı ustaca birleştirerek beyazperdeye taşıyan Apichatpong Weerasethakul, bu kez başrole Tilda Swinton'ı yerleştirerek Kolombiya'da geçen başka bir gizemli hikâye anlatıyor. Swinton'ın canlandırdığı İskoçyalı Jessica, kız kardeşini ziyaret etmek için bulunduğu Bogota'da gün doğarken şiddetli bir patlama sesi duyuyor. Bu deneyimden sonra hiç uyku uyuyamıyor; Kolombiya cangıllarında, nehir kenarında, ortak duygular paylaştığı birileriyle tanışıyor ve tüm hislerinin yoğunlaşıp yükseldiğini fark ediyor. Kendi çocukluğu, halüsinasyonları ve Latin Amerika tarihinden esinlenen Weerasethakul duyular, coğrafya ve tarihsel hafızayı özgün bir sinemasal yaklaşımla bir araya getiriyor. Memoria, Kolombiya'nın Oscar adayı oldu.

Altyazı

 

Merhaba.

 - Merhaba.

 - Seni görmek güzel.

 - Nasılsın?

 Uykulu.

 Buraya ne zaman geldin?

 Ben buradaydım.

 Ne demek istiyorsun?

 Bu sabahtan beri.

 Birbirimizi gördük.

 Bugün?

 - Mi unuttun?

 Hayır.

 Çok uykulusun.

 Üzgünüm.

 Güzel uykuya dalmış görmek için.

 Orada mı oturuyordun?

 Fotoğraflara baktım.

 Bu çok güzel.

 Biri bu.

 Bu yeni.

 Çok güzel.

 Rüyamda köpeği gördüm.

 Köpek vardı isabet tarafından bir araba iken çalışıyor girin benim ev.

 Ölmesine izin verdim.

 Juan aldı ve veterinere götürdüm.

 Doktor köpeğin çok hasta olduğunu söyledi.

 Ya kan nakli olur ya da ötenazi yapılır.

 Sordum ona bırak o orada iken ben eve.

 Juan'la konuşmak için.

 O gece hissetmeye başladım  tüm bu belirtileri.

 Ve köpeği unuttum.

 Ve şimdi sadece bunu hayal ediyorum.

 Sence köpek beni lanetledi mi?

 Onu kontrol etmemi ister misin?

 Dışarıdaki köpeği gördüğümde

Düşündüm ki: Tanrım, insanlar bu kadar acımasız olabilir.

 Sonra ben de aynısını köpeğe yaptım.

 Kim enfekte?

 Değil!

 Hastaları laboratuvara naklettim.

 Bu otobüs kartını bir daha kullanma.

 Banka kartımın da süresi doldu.

 Yan tarafta ne kadar inşaat yapacaklar?

 Evin yanında inşaat yok.

 Sabah erkenden duydum.

 Hayır!

 Hala karanlık olduğunda.

 Belki evden uzakta değildir.

 Mümkün.

 Mantarlarla ilgili bir şiir düşünebiliyor musun?

 Bu canlıdan gelen bir şey nedir?

 Virüs kokusu.

 Kokuşmuş parfüm.

 Bakteriler hakkında bir şiir yazın.

 Devam etmek.

 Şişmiş yaralar.

 Moleküler bakış açısı.

 Organsız dans etmek istiyorum.

 Bana ilham veriyorsun.

 Kitaplar için daha fazla şiir.

 Yardımcı

Tercüme İngilizce?

 Berbat İspanyolcamla mı?

 İspanyolcanız şiir için mükemmel.

 İmzalanacak bu ihtiyacı var mı?

 Evet, özellikle ölüm belgeleri.

 - Özür dilerim.

 - Sorun yok.

 Bu bir borç.

 Para transferi.

 Burayı imzalayın.

 Ahşap genişler ve suyu ve etrafındaki her şeyi emer.

 Hidroskopiktir.

 Ahşap hidroskopik bir malzemedir.

 Burada görebiliyoruz yüzüğün birkaç gün boyunca ne kadar basınca ihtiyacı var   malzemenin yapışması, uzun süre dayanması için.

 Düşük kaliteli bir aletle soyulur.

 Küçük çatlaklar ortaya çıkar.

 Afedersiniz.

 Hernan?

 Şimdiden mi?

 Jessica.

 Tanıştığımıza memnun oldum.

 Ben ayrıca .

 Juan'ın arkadaşıyım.

 Evet, tabii ki.

 Beni görmeye geldiğin için teşekkür ederim.

 Bir önemi kalmaz.

 - Profesör Juan'la çalıştım.

 - Biliyorum.

 Bunu bitirene kadar bir dakika bekler misin?

 Tabii, dışarıda beklememi ister misin?

 Değil.

 Burada, lütfen.

 Tamam.

 Lütfen.

 Böyle  sesin

Bir şarkı değil mi?

 Hayır.

 Bu bir ses.

 Açıklamak zor.

 Bunu nereden duydun?

 Bir odada.

 Beğenmek  beton toplar  büyük olanı  metal kuyuya düşen   etrafı deniz suyuyla çevrili.

 Belki de bu imkansızdır.

 Hayır, hayır.

 Aslında Juan aradıktan sonra birkaç parça hazırladım.

 Gerçekten?

 - evet.

 Beton top ne kadar büyük?

 Ne kadar büyük?

 Sonra sesi alçaldı.

 Bana farklı gelebilir.

 İyi.

 Şunu dinle.

 Yankı farklı.

 Daha fazla metal.

 Daha  "dünya. " Bu.

 Daha çok dünya'ya.

 Bu.

 Kükremesi gibi dünyanın merkezine.

 Üzgünüm.

 Bir şey deneyeyim.

 Bu bir koleksiyon  film ses efektleri.

 Kapüşonlu bir ceket giyerken mideye bir saldırı.

 O da ne?

 Bu onun sesi mi?

 Buna ne dersiniz?

 Cesedin isabet tarafından battaniye ve sonra vur kaç odun.

 Hangisi ?

 Bir.

 İyi.

 Evet, yaklaştık.

 Almak istiyorum.

 Evet, öyle.

 Üzgünüm.

 Ama belki daha fazlası  yuvarlak.

 İyi.

 Şu dağa bak.

 Ve şimdi şunu dinle.

 Belki daha ağır?

 Daha  bas?

 Ya.

 İyi.

 Bu 60 ila 100 Hz arasındadır.

 Bas, sesi duymak için ne kullandığınıza bağlıdır.

 Koroda, televizyonda, sinemada,  ya da böyle bir ses sistemiyle.

 Bilmiyorum.

 İyi.

 Önce ben kurtarayım.

 Affedersiniz, daha önce adınız neydi?

 Adın neydi?

 Jessica.

 Sana yardım edebilir miyim?

 Affedersiniz?

 O odaya girmem gerek.

 Oh, üzgünüm.

 Evet.

 Teşekkür ederim.

 Rica ederim.

 Yardım etmeme izin ver.

 Teşekkür ederim.

 Kilitleyecek anahtarım yok ve ekibim henüz gelmedi.

 Sorun değil.

 Burada mı çalışıyorsun?

 Hayır, kız kardeşim

Kız kardeşim tedavi odasında bir hasta.

 Çok üzüldüm.

 Burası morg mu?

 Bunu söyleyebilirsin.

 İçeri gelip bakmak ister misin?

 Evet?

 Hong Kong Restoranı

"Otantik Çin Yemekleri"

Sağ mandibular kondil eklem hasarını gösterir.

 Diyebilirsin eğer bu erkek mi kız mı?

 Adamım?

 Bu bir kız.

 Genç kız.

 Şantiyenin altındaki bir tünelde bulundu.

 Yarın geri alma ekibine katılmak için ayrılıyorum.

 Muhtemelen 6000 yaşındadır.

 Delik?

 Evet.

 Belki ritüel yüzündendir.

 Kötü ruhları kovmak için kafasını deldiler.

 Bunu hissediyorum.

 Evet, işte bu.

 Sesimi karıştırıyorum.

 Çok dokunaklı oldu.

 Senin yorumun beni çok duygulandırdı.

 Teşekkür ederim.

 Şarkımda küçük bir melodi var.

 Bir bant var.

 Punk türü, elektronik.

 Ne grubun adı nedir?

 SANRISAL TOPLULUĞUN DERİNLİĞİ.

 Üzgünüm.

 Gülmek istemedim.

 Bu çok güzel bir isim.

 - Evet?

 - evet.

 Bu iyi.

 Teşekkür ederim.

 Belki bu şarkı daha sonra senin parçalarından biri olabilir?

 Neden olmasın?

 O harika olurdu.

 Bu şarkının kendine özgü akustik ve psikolojik yönleri var.

 Seni işbirlikçi olarak yazacağım.

 Sanrısal Derinlik.

 Haydi.

 Hiç Tokyo'ya gittin mi?

 Evet, neden?

 Oraya gitmek istiyorum.

 Bilmiyorum ne gibi: insanlar  mimari.

 Bu çok güzel işte.

 Gerçekten mi?

 Evet.

 İsterim

 Japonya'da konserler mi?

 Asla bilemezsin.

 Ne kadar faiz biriktirmek istiyorsun?

 Birkaç yüz farklı tip.

 Bu çiftlik için.

 Yerinde soğuk hava deposu gerekiyorsa, Evet.

  Zevkinize göre tasarımlar ve renkler sağlayabiliriz.

 Bu bizim soğuk hava deposu ekipmanımız  özellikle çiçekler için tasarlanmıştır.

 Burası yerel.

 Ve bu bir Hollandalı  kullanılan teknoloji açısından.

 Aynı görünüyorlar.

 Bu çiçekleri daha iyi "korur".

 Yaklaşık %30 daha uzun süre hayatta kalır.

 Burada zaman durur.

 Hepsi Nano Conta ile kaplanmıştır  her türlü mantar ve diğer patojenleri önler.

 Medellin'de distribütörünüz var mı?

 Evet, bulduk.

 Dikkatli ol.

 Soğutucu buraya monte edildi.

 Bu bir biçme makinesi.

 Tesis bünyesinde soğuk hava deposu için Bir düşüneyim.

 Geçen seneden bir müşterim var.

 Nedir onun adı.

 Sana Bogota'dan çok uzak olmayan bir çiftliğin adresini verdim .

Nasıl çalıştığını görebilmen için.

 Ben duydum onların satışları tavan yaptı.

 Ne zaman onlar başladı kullanarak bizim soğutucular.

 Miyim?

 Emin misin?

 Bunun nerede olduğunu biliyorum.

 Teklif mektubunu hazırlayacağım.

 Lütfen bir bak.

 Ön tarafta buluşabiliriz.

 Teşekkür ederim.

 Afedersiniz.

 Teşekkür ederim.

 Bir önemi kalmaz.

 Guasca'da bir çiftlik olduğunu söyledi  ve benzer bir soğutucuları var.

 Seni oraya götürebilirim.

 İyi, teşekkür ederim.

 Ama bu iki saatlik bir yolculuk, değil mi?

 Ya.

 Ama hızlı sürebilirim.

 Buna gücümün yeteceğini sanmıyorum.

 Ödemene yardım edebilirim.

 Orkideniz için soğutucu almanıza yardım etmek istiyorum.

 Niçin?

 Her zaman büyük bir soğutucu istemişimdir.

 Biraz birikimim var.

 Bana borç mu teklif ediyorsun?

 Pek değil.

 Ne olmuş yani?

 Medellin'de bir çiftlik için mi?

 Neden olmasın?

 Dükkana geri dönelim mi?

 Ne demek istiyorsun?

 Beni neyden koruyacaksın?

 Muhtemelen çalışma şeklinden.

 İşinle olan ilişkini.

 Ya da bırakın.

Selam!

 Selam!

 Merhaba.

 Seninle tanışmayı beklemiyordum, ne tatlı bir sürpriz.

 Hei.

 Ne içmek istersin?

 Ne haber?

 Çok iyi.

 Baguslah.

 Evet.

 Bugün dışarıdayım.

 Andres benimle hastanede buluşacağını söyleyip duruyordu  ben de var, kalk çabuk.

 Kim?

 Andres.

 Bana her gece mesaj atıyor.

 İyi akşamlar.

 Merhaba.

 Teşekkür ederim.

 Hangi Andres?

 Dişçi.

 Dişçi Andres geçen yıl öldü.

 Hayır Jessica, yaşıyor ve iyi.

 Evet.

 Ne yiyorsun?

 Burada iyi olan ne?

 Bu ossobuco çok lezzetli.

 Gerçekten mi?

 - Tadına bakmak ister misin?

 - evet.

 Çatalındaki artıklar.

 Lezzetli.

 Yani, çalışma şeklin.

 İşle olan ilişkiniz.

 Eğer biraz mesafe koyabilirsen ya da farklı bir zihniyet.

 Ya da bırak.

 Bırak işi.

 Hayır, işimi bırakmayacağım.

 Neden iş değiştirmek zorunda kaldı?

 Yerel arama ekibimizle, şu anki işimizle bir kabileyi araştırıyor

Amazon ormanının ortasında yaşayan.

 Bunlara iç halk denir.

 Onlara ulaşılamıyor  ulaşılamaz olmayı seçiyorlar.

 Ama insanlar da tehlikeli olduklarına inanıyorlar  bu yüzden

 İnsanlar hiç yaklaşma.

 Kabilenin büyüğünü duyduk geceleri, onlar oturup birlikte ve onların kafasında,

Onlar

Başladı yapmak gibi bir şey

Ne dendiğini bilmiyorum Büyü gibi mi?

 Evet.

 Doğru, büyü gibi

Yolunu kesmek için insanlar tarafından onlara yaklaşanı

 Juan beni hasta eden şeyin bu olduğunu düşünüyor.

 Öyle mi düşünüyorsun  bunun köpekle bir ilgisi yok mu?

 Ne köpeği?

 Hatırlıyor musun?

 Bana bahsettiğin köpek mi?

 Oh, o köpek!

 Elbette.

 Doğru, köpek olabilir.

 O köpek ya da kabile olabilir.

 Olabilir bir şey.

 Söyle bana hakkında bir adam istedi için inşa bir yol orman.

 Ona ne olduğunu anlat.

 Evet

Orada birisi kim istiyor için inşa bir yol  amazon'u uçtan uca geçmek için

 Bu yüzden ağaçları kesmek istedi  kolay erişim için  çünkü yasadışı ticaret yapıyor.

 Hayvan derileri, bitkiler vb.

 Bir grup insan topladı .

 Bu yolu inşa etmesine yardım etmek için.

 Sonra.

  Evet?

 Yollar inşa etmeye başladılar  ve daha derine inmeye başlarlar  ama bir noktaya geldiğinde, ona yardım eden insanlar,  artık çalışmak istemiyor, sonra gitti.

 Böylece gittiler .

 .

 Yapmak istediği diğer şey o insanları sömürgeleştirmekti  o orada kaldı  ve bir kişiyle devam etti.

 Kız kardeşiyle.

 İkisi içeri girdiler, sonra ortadan kayboldular.

 Onlar kayboldu.

 Ya, ya.

 İkisi de ortadan kayboldu, hala hayatta olup olmadıklarını kimse bilmiyor.

 Sanırım öldüler.

 Bana göre.

 Muhtemelen ölmüşlerdi elbette.

 Yani, bilmiyorum.

 Ama gerçekten oraya girmedim, değil mi?

 Sadece araştırıyordum  kabile hakkında.

 - Ama bağlantı kurdun.

 Pek değil.

 Ama bağlantı kurdun.

 Araştırdığın hikayelerle.

 Hala ne sipariş edeceğimi bilmiyorum.

 Menü çok büyük.

 Ne çiziyorsun tatlım?

 Turuncu?

 Hayır, bu Greyfurt.

 Evet.

 Gerçekten greyfurt mu?

 - Ona verdiğim kitaptan.

 Yarın greyfurt almak için pazara gidiyoruz.

 Ama konuşamıyorlar.

 Artık üç yaşında değil Juan.

 Menüde greyfurt yemeği var mı?

 Hiçbir şey, Jess.

 Sanırım ossobuco'yu sipariş edeceğim.

 İyi.

 Yarın diğerleriyle antrenman yapacak mısın?

 Evet, elbette.

 Benim için geri dön  en kısa sürede, beri ben Yokum birkaç gün.

 Hazırlanmak için çok az zamanımız var.

 Sen iyisin, değil mi?

 Kim bilir.

 Afedersiniz.

 Hernan burada mı?

 Hernan?

 Hernan, ses mühendisi  yukarıda kim çalışıyor?

 Bu karışım oda ?

 Hayır, Hernan adında kimse orada çalışmıyor.

 Ne demek Pablo?

 Karışımında, Pablo veya Luis var.

 Teşekkür ederim.

 O yaklaşık 30 yaşında.

 Hayır, neredeyse 30 yıl.

 Bu kadar yüksekte.

 Kısa kahverengi saçlı.

 Fotoğraf sende mi?

 Hayır.

 Unut gitsin.

 Teşekkür ederim.

 Tamam.

 Kazı alanı hala biraz aşağıda.

 Derinlik.

31.

 35.

 Ve kemik büyüklüğü.

39 santimetre uzunluğunda.

 Zilin çaldığını duydun mu?

 Hayvan zili.

 Çıldırmak üzereyim sanırım.

 Sen?

 Ben ayrıca .

 Bu kötü bir şey değil.

 Bir şiir besteledim!

 Şiir  uykusuz geceler hakkında.

 Yaprakların ötesinde

Ve hızlı sallanan kanatlar

 Rüzgar esiyor

  Ve gölgeleri soldur.

 Sıradaki?

 Tek.

 Görmek.

 Acı hissediyor musun?

 Bazen, yüksek olduğunda,  kan basıncı patlayan bir ses çıkarabilir.

 Patlayan bir ses değildi.

 Patlayan bir ses yok mu?

 Ne tür bir yastık kullanıyorsun?

 Ben giymek farklı olanları çünkü ben çok fazla Seyahat.

 Ortopedik bir yastık takmalısınız.

 Seyahat etmek.

 Evet, belki de.

 İyi uyuyor musun?

 Ben hiç uyumam.

 Uyumuyor musun?

 Belki de bir halüsinasyondu.

 Ben öyle düşünmüyorum.

 Babanız, anneniz veya başka bir aile üyeniz olsun  tıbbi bir sorunun mu var?

 Ruh sağlığı sorunları mı?

 Değil.

 Peki ya kocanız?

 Bu şehirde halüsinasyonlardan muzdarip birçok insan var.

 Belki sadece rahatlamak için bir şeye ihtiyacım vardır?

 Pil?

 Benden

Xanax'ı mı istedin?

 Hayır, hayır.

 Belki de, Evet.

 Bu tür bir ilaç oldukça bağımlılık yapar.

 Gerçek bir şifacı değil.

 Sanırım senden

Yargılıyorum  bağımlı olabilirsin.

 Niçin?

 Her neyse  bu, empatinizi kaybetmenize neden olur.

 Artık bu dünyanın güzelliğinden etkilenmeyeceksin.

 Ya da bu dünyanın üzüntüsünden

 İsa seninle.

 Okumak.

 Salvador Dali'yi tanıyor musun?

 Evet?

 Orada bir resmin onu ekran resepsiyonunda.

 Gördüm.

 Salvador Dali dünyamızın güzelliğini anlıyor.

 Ama

Sence bir şey tüketmedi mi?

 Hayır, hiç sanmıyorum.

 Kesinlikle değil.

 Sen iyi misin?

 Nerede yaşadığını biliyorum.

 ZAMAN?

 Eduardo'nun evinde.

 Babası sinema işletirdi.

 Kardeşi bir dedektif.

 Bogota'lı antropolog siz misiniz?

 Hayır, sadece geçiyordum.

 Medellin'de yaşıyorum.

 Bu kasabadan asla ayrılmam.

 Hiç?

 Her şeyi hatırlıyorum.

 JADİ AKU MENCOBA MEMBATASİ APA YANG KULİHAT.

 MAKANYA AKU TAK PERNAH MENONTON FİLM ATAU TELEVİSİ.

 Bazı güzel şeyleri kaçırdın.

 Ne gibi?

 Spor gibi.

 Futbol.

 Bence futbol bana yardım etmeyecek.

 Belki müzik?

 Haberler.

 Yemek programı.

 Kainat Güzeli.

 Elbette zaten birçok hikaye var.

 Bu taş gibi.

Birini duydum.

 Öğle yemeği molası.

 İki arkadaşı ona vurdu  ve madalyonu çaldı.

 İçlerinden biri dedi ki,  "Hey.

Hişt!

 Yemeği de alalım.

 Çok lezzetli görünüyor.

 " Çantasını alıp kaçtılar. Onları takip ettiği için yine dayak yedi. Onu tanıyor musun?

 Hayır.

 ÇOK UZUN ZAMAN ÖNCE OLDU, AMA TİTREŞİM  BURAYA, BU TAŞIN İÇİNE GÖMÜLMÜŞ.

 BU TAŞ, İŞGAL ETTİĞİ BÜYÜK TAŞIN BİR PARÇASIDIR.

 KAYALAR, AĞAÇLAR, BETON  HER ŞEYİ EMİYORLAR.

 VÜCUDUMDA DEPOLANAN TİTREŞİMLERİ DE HİSSEDEBİLİYORDUM.

 SAHİP OLDUĞUM HER ŞEYİ HATIRLIYORUM.

 HER GÜN BİZİ VURAN HAVA.

 Elimin hareketi, bu balığın üzerinde.

 Fark ettim Etmek istemiyorum git bir yere.

 Deneyim tehlikeliydi.

 Deneyim anılarımda vahşi bir telaşı açığa çıkarın.

 Ben de ot ektim.

 Balık pullarını temizlerim.

 Yapabilir miyim?

 Teşekkür ederim.

 Aku Jessica.

 Hernan.

 Uluyan bir maymun.

 Liderleri mutlu değil.

 Ayrılmak istedi ama diğerleri reddetti.

 Maymun dilini anlıyor musun?

 Ya.

 Birkaç dakika içinde güneş dağa çarpacak.

 Hatırlıyorum

Uzay.

 Arıyoruz  sonra doğdum.

 Anlamış gibi görünmüyorum.

 Daha önce diğerleriyle birlikte uzaydaydık.

 İki muhabbet kuşu gördüm

Ve doğdum.

 Bu iyi bir insan icadı.

 O nedir?

 Birkaç hap.

 Sorulması zor bir doktordan almayı başardım.

 Bence bu hapı seveceksin.

 Ama bu senin değil mi?

 Bana yardım edeceğini sanmıyorum.

 BİR SES DUYDUM.

 AMA ŞİMDİ DAHA FAZLASINI DUYMAK İSTİYORUM.

 Bu çok garip.

 Sadece bebekken hatırlıyorum.

 Annemin bluzu.

 O sırada burnum sıcaktı.

 Çok gürültülü bir ses duydum.

 Ve ağladım.

 Sen de rüyalarını hatırlıyor musun?

 Hayır.

 İ.

 Halkımız asla hayal kurmaz.

 Uyuya kaldığında ne olacak?

 Hiçbiri.

 Bana gösterebilir misin?

 Şimdi?

 Evet, uyu.

 Hernan?

 Biraz su ister misin?

 Hayır.

 Nasıl?

 Ne?

 Ölüm.

 Fena değil.

 Sadece bıraktım.

 Bu hikâye benim favorim.

 Gerçekten mi?

 Evet.

 Üzgünüm.

 Hoşuna gider mi?

 Evet.

 Bunu kendim yaptım.

 Otlarımla.

 Çok güçlü hissettiriyor.

 Bu beni rüya dediğin şeye yaklaştırıyor.

 Ya.

 Başka bir büyük insan icadı,  senin tarafından bile yapılmış.

 Miyim?

 Ya.

 Dikkatli ol.

 Köşedeki lekeyi görüyor musun?

 Bu benim kanım.

 Bıçak karıştırıcısından.

 O sırada yatağın altında saklanıyordum.

 Diğerleriyle.

 HER ŞEYİ DUYABİLİYORUZ.

 BİZİ ARIYORLAR.

 BÜTÜN GECE BİZİ ARADILAR.

 BURADAYIM.

 BATTANİYE DE MAVİ.

 ANNEM

PARMAKLARIMA TEK TEK DOKUNDU VE DÜZELTTİ.

 AVUCUMU DUDAKLARINA DAYADI.

 BAŞIMI YASTIĞA YASLADIM.

 BEN TAŞIDI BENİMLE BAŞ YAN YANA.

 BURNUM YANIYOR.

 CİLT SOYULUYOR.

 TAVANDAKİ GÖLGELER.

 Hafızamı okudun.

 Sabit disk gibiyim.

 Ve bir şekilde  anten sensin.

 Karanlıktı.

 Saat sabahın 4'üydü ve işemem gerekiyordu ama yapamadım.

 Ben de oraya yatağın altına gittim.

 Burada değilim, değil mi?

 Hayır.

 Buradayım.

 Neden ağlıyorsun?

 Bu senin hafızan değil.

 Bu ses

Bunu sürekli duyuyorum.

 Bu senin de mi hafızan?

 Ya.

 Ama bu bizim zamanımızdan önceydi.

 Hadi git biraz yemek ye.

 Bu lezzetli görünüyor

Ben

Hayır, yok öyle yap

Ben

Dur ben

Seni piç kurusu!

 Ben

Bekle!

 Ben

Hadi!

 Ben orada,

Sokaklara ben 10 km uzaklıktaki Machin Yanardağı'ndaki deprem 2. Seviyedeydi ben

Ben

2km

 Aşağı

Ben

3 km aşağıda, 3. Seviyede rapor veriyor ben Bogota'daki Kolombiya Arkeoloji ve Tarih Enstitüsü

Ben

Ben konu hakkında bilgilendirildi

Ben

 Ve kaya enkazının yerini araştır

Ben

Ben geçen hafta Santiago Andres Gomez tarafından önerildi ben

Kazık tünel çöplüğüne dökülüyor

Ben

Ama ben bilmiyordum bunu görmek benim kendi gözleri

Ben

Kayalarda arsenik ve bakır izleri olabilir

Ben

Ben yağmur yağarsa, su kirliliğine neden olabilir

Ben

Alt alanda ben İki kişinin kalıntıları olan bir mezar

Ben

Ve tanımlanamayan hayvanların kemikleri

Ben

Ekipman belirtisi yok, ya da demonte ediliyorlar ben ne yazık ki kafataslarından biri tünel açma makinesi tarafından ezildi

Ben

Ben

Muhtemelen bazı vücut parçaları ile birlikte

Ben

 Parçalardan kafatasının delikli olup olmadığı belli değil

Ben

Altıncı ve yedinci sol kaburgaları çıkardık

Ben

Yorum

Uzun zamandır film bakmıyordum…has-bel-kader rastladığım bu yapıtta, birçok  anılarım tazelendi.

Her şey sesle başladı ve sesi duyanlar, o sesi, -filmde bu ses bir yere ilintilenmiş, bence öyle değil-bir kez duymuş olmak bahtiyarlığına kavuşan birini tanımasaydım bu filmi hiç anlayamazdım.

Sinematik açıdan çok az insana hitap eden bu film olma nedeni belki, insanların modern hayatta bakış derinliğini kaybetmeleridir.

Yavaş yavaş bir yere geliyorsunuz ki, ya böylemi derken, akıl sıkıntıya girmesin diye –olası bir mantık varsayımı ile inançlı ve inançsız herkesi kapsamak istenen bir sonuçla bitirmeyi uygun görmüş yapımcılar.

Metafizik ve okült çizgi alttan alttan işleniyor. Tilda S. nin başarılı oyuncuğu ile ortama seyredeni dahil ediyor. Hani derler ya, bende oradaydım, yoksa bende mi bunları yaşadım…

Başta dediğim gibi, finalde vurgulanan birkaç sahne dışında beğendim. O sahne olmasaydı keşke dedim, gerekir miydi, diye hala düşünüyorum…son kararım olmamalıydı.

Zorlu seyircilere hitap eden bu filmden çıkarsamalar konuştukça çıkacaktır.

"Çok uzun zaman önce oldu, ama titreşim  buraya, bu taşın içine gömülmüş.  Bu taş, işgal ettiği büyük taşın bir parçasıdır.  kayalar, ağaçlar, beton  her şeyi emiyorlar.  vücudumda depolanan titreşimleri de hissedebiliyordum.  sahip olduğum her şeyi hatırlıyorum.  her gün bizi vuran hava. "

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar